Tandarts rekening kind

Haha na mijn topic over boodschappen toch weer een topic over geld. 2 weken geleden zijn we voor controle bij de tandarts geweest. Volgens mij moet je kind pas mee als hij 4 jaar is. Maar om Tim te laten wennen nemen we hem al mee sinds hij 2 jaar is. De ene keer gaat dit goed, de andere keer niet.

Deze keer ging het helemaal niet goed. We hadden hem goed voorbereid en vol trots zei hij in de auto dat eerst papa op de stoel moest, dan mama en dan Tim. Nou prima, eerst ging papa en toen die klaar was nog eens gevraagd of Tim nu wilde. Nee, eerst mama en dan Tim. Oke, prima maar toen ik klaar was durfde hij niet meer. Hij gaf aan dat hij bang was en keek ook echt bang. Hij is uiteindelijk op de stoel gegaan, maar durfde niet te gaan liggen, alleen te zitten.

Hoe we ook tegen hem praatte dat het niet eng was etc, hij durfde zijn mond niet open te doen. Hij moest ontzettend huilen, dus hadden we zoiets van laat maar. Uiteindelijk toen hij uit de stoel was stond hij nog steeds te huilen. Maar daardoor heeft de tandarts nog wel in zijn mond kunnen kijken. Want die stond natuurlijk door het huilen wagenwijd open. En gelukkig was alles goed.

Maar nu vraag ik me dus af hoe het zit met rekeningen voor kinderen. Tot op heden heb ik nog nooit een rekening gehad voor Tim. Maar vandaag kreeg ik de factuur van de tandarts en daar was de controle van Tim ook bij gerekend.

Weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant denk ik ik snap dat hij het niet voor niets doet. Maar aan de andere kant denk ik moet je dan dezelfde kosten rekenen als voor ons. Hij heeft echt heel snel in zijn mond kunnen kijken en heeft daarmee 23 eur verdient. Of denk ik nu te simpel?

Groetjes,
Sandra

Ik weet niet beter of kinderen tot 18 jaar zijn gratis verzekerd wat tandartskosten betreft. Raar dus dat je een rekening voor Tim kreeg. Naar mijn idee klopt daar niks van dus net als in je andere topic: niet betalen!

Onze meiden gingen al vanaf de babytijd op de tandartsstoel (het kan er maar beter ingebakken zitten!) en ik heb nog nooit een rekening voor de meiden voorbij zien komen. Allemaal automatisch geregeld bij de ziektekostenverzekeraar. Het kan dus wel kloppen dat de tandarts het factureert maar het zou jou geen cent moeten kosten. De ziektekostenverzekeraar moet dat consult van Tim vergoeden.

Dus even bellen met je tandarts en/of je ziektekostenverzekeraar hoe en wat.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Mar 2012 13:33:43

Ik denk indd gewoon opsturen naar je verzekering en die zullen het dan neem ik aan volledig vergoeden.

Hier gaan die van Dylano rechtstreeks naar de verzzekering, maar hij een andere tandarts als ons.
Althans dat neem is aan heb nl nog nooit wat gezien En hier word best wat tijd aan hem besteed.
Liefs Michelle

Gewijzigd door - miremady op 07 Mar 2012 13:37:15

Dure tandarts trouwens. Hier 19,50 voor een gewoon controle-consult.

Groetekes, Sje

Om die reden nemen wij ze idd ook van kleins af aan mee Sje. Maar nog nooit een rekening gehad. Maar omdat het ook nog niet noodzakelijk is dat ze mee gaan en ik nog nooit eerder een rekening kregen had ik nu zoiets van klopt het dat we hier een factuur voor ontvangen.

Het is idd een aardig bedrag. Weer zo’n fijn voordeel dat tandartsen tegenwoordig zelf hun prijzen mogen bepalen. Gelukkig (moet het afkloppen) heb ik zelden iets, alleen af en toe een gaatje maar niet vaak. Maar nu heeft hij bij mij voor het eerst tandsteen verwijderd. Is hij hooguit 5 minuten bezig geweest, kost dus 26 eur. Bij mijn man gebeurd dit bijna bij ieder consult. Dus was een leuke rekening van 121 eur.

Bedankt voor jullie reacties, dan ga ik even in de polisvoorwaarden kijken en anders even de tandarts bellen.

Groetjes,
Sandra

Opsturen naar de verzekering, voor Tim wordt het sowieso vergoed.

En over dat Tim het eng vond: heeft hij misschien toch een nare bijsmaak overgehouden aan dat vullen van het gaatje?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ja dat klopt maar dat wordt 100% vergoed door de zorgverzekering.

gerum dat ie zo bang was1
maar rico hoeft nooit te gaan liggen hoor, hij zit altijd op mijn schoot met een handspiegeltje van de tandarts in zn hand.
wij zeggen altijd dat hij gekke bekken mag trekken dus HEEEEEEEL ver zn mond open mag doen en dan; AAAAHH roepen. zoiets, en dat gaat supergoed! ik bereidt hem ook al echt een dag of 3 vantevoren voor. "oefenen met gekke bekken trekken"
misschien is dat wat voor de volgende x?

Kinderen moeten vanaf 2,5 jaar mee naar de tandarts voor controle, dat zij mijn tandarts laatste keer tegen mij.
Ik vind 121 euro voor een tandarts rekening echt ontzettend weinig Ik heb een zwak gebit van mijn moeder geerfd En ik ben alleen dit jaar al (ja 2012 ja!!!) 350 euro kwijt!!! Echt alleen voor mij!!
Ik wou dat ik kon zeggen dat ik bijna nooit gaatjes heb, maar hoe goed ik ook poets en flos en hoe weinig ik ook snoep en drink nooit prik… Ik heb elke keer minstens 1 gaatje…
Oh en wat al door iedereen is gezegd, Tim is inderdaad tot zn 18e gratis meeverzekerd.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Je kunt de rekening toch op sturen naar de zorgverzekering? Wij krijgen de rekening ook altijd thuis gestuurd ik betaal ze en stuur de rekening op naar de zorgverzekering en zij storten het op onze rekening.

Bij ons hoeven ze niet vanaf 2,5 jaar mee. Het is wel verstandig, want dan wennen ze eraan. Bij Merel mag de tandarts echt niet kijken, vindt ze. Ze vind het doodeng, dus ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat…

Maar om even terug te komen op je vraag; de verzekering moet dit gewoon vergoeden. Ik zou de rekening gewoon opsturen.

Groetjes Natasja

Ja, dat dacht ik ook: Was dit de eerste keer na Tim zijn gaatje?
Misschien dacht hij dat er weer zoiets zou gaan gebeuren.

Seth is pas voor het eerst op de stoel geweest. Gewoon bij mij op schoot en mondje open. Er wordt bij die kleintjes volgens mij ook gewoon alleen gekeken en geen spiegeltjes en dingen naar binnen gepropt
Papa moest vorige week naar de tandarts en Seth ging weer mee, hup… weer even mondje open terwijl hij een paar weken ervoor nog geweest was.
Maarre,… baadt het niet,…

De rekening kan je inderdaad gewoon opsturen naar je verzekering, dan krijg je het bedrag terug.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

quote:
Seth is pas voor het eerst op de stoel geweest. Gewoon bij mij op schoot en mondje open. Er wordt bij die kleintjes volgens mij ook gewoon alleen gekeken en geen spiegeltjes en dingen naar binnen gepropt

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/ggj4p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

Hangt van het kind af, denk ik. Erik heeft hier de laatste keer al wel op de stoel gelegen en met een spiegeltje heeft de tandarts alle tandjes bekeken. Erik vond het allemaal prima, dus daarom dat hij dat natuurlijk kon doen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@goudvisje, voor alleen controle en klein beetje tandsteen weghalen vind ik het een hoop geld. Zijn nog niet eens 20 minuutjes binnengeweest.

@mriek, ik denk niet dat de vorige keer ermee te maken heeft. Zijn toen naar een kindertandarts geweest en dat ging echt supergoed. Maar goed je weet het toch niet, misschien dat hij daar toch weer aan dacht.

Ga idd gewoon de rekening betalen en opsturen dan moet het wel goedkomen.

Groetjes,
Sandra

Je kan, als je echt vind dat de tandarts onterecht declareert, dit vermelden op een briefje wanneer je de rekening opstuurt naar je verzekering. heb zelf een tijdje bij een zorgverzekeraar geewerkt en zij zullen dit idd vergoeden voor 100% daar kinderen tot 18 jaar gratis zijn meeverzekerd ook voor tandheelkunde. Echter is het voor een tandarts daarom ook makkelijk om dingen te declareren en zo dus geld te verdienen waar hij eigenlijk helemaal geen recht op heeft. Wanneer jij dus van mening bent dat de tandarts onterecht een heel consult rekent zou je dat kunnen vermelden, maar daarmee loop je ook het risico dat je tandarts dit niet zo leuk vind en vervolgens de rekening aan jou zelf stuurt wanneer deze het geld niet van de verzekering krijgt doorjouw berichtje. Ik zou denk ik in jouw geval dus eerst de tandarts zelf erop aanspreken. Je zult nu denken, ja daaag, als het wordt vergoed vind ik het wel prima, ga ik niet al die rompslomp voor op mijn nek halen, maar zo denkt heel nederland, maar ondertussen zijn zulk soort praktijken wel de reden dat onze premie zo stijgt elk jaar en als niemand daar wat aan doet…
mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 08 Mar 2012 16:46:11

Ik ben laatst met Nikki en Lisa naar de tandarts geweest. Lisa had op de PSZ een tandarts-project gehad en sprong bijna op de stoel, want het was bekend. Hier is het tegenwoordig vanaf 2 jaar controle (betaald) en ook bij Lisa werd even vlug vlug gekeken en ka-ching 21 euries… eigenlijk belachelijk, maar als ik zie hoe slecht Nikki d’r gebit is (die heeft “kaasmolaren”), vind ik het wel goed dat ze Lisa al vanaf zo vroeg controleren!