Haha na mijn topic over boodschappen toch weer een topic over geld. 2 weken geleden zijn we voor controle bij de tandarts geweest. Volgens mij moet je kind pas mee als hij 4 jaar is. Maar om Tim te laten wennen nemen we hem al mee sinds hij 2 jaar is. De ene keer gaat dit goed, de andere keer niet.
Deze keer ging het helemaal niet goed. We hadden hem goed voorbereid en vol trots zei hij in de auto dat eerst papa op de stoel moest, dan mama en dan Tim. Nou prima, eerst ging papa en toen die klaar was nog eens gevraagd of Tim nu wilde. Nee, eerst mama en dan Tim. Oke, prima maar toen ik klaar was durfde hij niet meer. Hij gaf aan dat hij bang was en keek ook echt bang. Hij is uiteindelijk op de stoel gegaan, maar durfde niet te gaan liggen, alleen te zitten.
Hoe we ook tegen hem praatte dat het niet eng was etc, hij durfde zijn mond niet open te doen. Hij moest ontzettend huilen, dus hadden we zoiets van laat maar. Uiteindelijk toen hij uit de stoel was stond hij nog steeds te huilen. Maar daardoor heeft de tandarts nog wel in zijn mond kunnen kijken. Want die stond natuurlijk door het huilen wagenwijd open. En gelukkig was alles goed.
Maar nu vraag ik me dus af hoe het zit met rekeningen voor kinderen. Tot op heden heb ik nog nooit een rekening gehad voor Tim. Maar vandaag kreeg ik de factuur van de tandarts en daar was de controle van Tim ook bij gerekend.
Weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant denk ik ik snap dat hij het niet voor niets doet. Maar aan de andere kant denk ik moet je dan dezelfde kosten rekenen als voor ons. Hij heeft echt heel snel in zijn mond kunnen kijken en heeft daarmee 23 eur verdient. Of denk ik nu te simpel?
Groetjes,
Sandra