Tafelkleed

Hallo mede-moeders,

Julian eet al lange tijd mee aan tafel, in zijn kinderstoel.
Het tafelkleed vindt hij reuze-interessant. Zelfs zo dat hij de hele tijd met het tafelkleed zit te spelen. Prima, maar hij geeft er soms ook een harde ruk aan, waardoor hij het servies steeds bijna van de tafel trekt. Dat gaat een keer mis natuurlijk…
Hij weet volgens mij heel goed dat het niet mag, want ik reageer er steeds op. En soms stopt hij gelijk (voor eventjes…)

Jullie herkennen dit misschien wel?
Is er een andere oplossing voor het tafelkleed? Ik dacht aan een zeil?

hoi hoi,

Ik herken het niet want wij gebruiken geen tafelkleed. Wij zetten onze borden op placemats en de pannen op onderzetters. Moppie heeft haar eigen tafelblad aan haar kinderstoel.
Zou in ieder geval geen duur servies gebruiken de komende tijd
Succes!
groetjes,
Wendy

Hoi hoi!

Inderdaad placemats, je hebt ze van stof en plastic.

Groetjes, Ghis.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Placemats, die zijn maar klein. Die trekt ie dan toch zó weg?

Wij gebruiken ook placemats. Tafelkleden zijn doodeng met die kleintjes. Ze hoeven maar langs de tafel te lopen, hun evenwicht te verliezen, zich in een flits vast te willen houden aan een tafelkleed en brrrrrrrrr…

Groetekes, Sje

Ja, daar heb je ook gelijk in.
In principe ligt het er alleen op met het eten hoor, daarna gelijk van tafel. Maar goed, je weet inderdaad maar nooit…

Als je de placemets alleen voor volwassenen gebruikt toch niet?
Wij hebben een kinderstoel met eigen tafelblad dus ik hoef voor Joaquin geen placemat te gebruiken. Misschien dat Julian beter aan tafel kan eten zónder tafelkleed of placemet? Tis maar `n idee… Denk met je mee…

Groetjes.

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 05 Oct 2010 13:59:58

Wij hebben een Trip Trap-stoel zonder tafelblad, dus hij zit er echt bij aan tafel.
Tis sowieso een ventje wat alles graag beetpakt, voelt, proeft, enz. Ook een placemat is denk ik niet veilig voor zijn handjes…haha

Oh trouwens! Ik heb laatst op internet een tafelblad van Stokke gezien, die je op je tafel kunt bevestigen of plakken ofzo met zuignappen speciaal voor bij de trip-trap stoel! Vond ik er leuk uitzien… Is dat dan misschien een goede oplossing? Ff googelen? xx

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ja of de playtray die hebben wij voor de tripp trapp ook ideaal. Wij aten vroeger overigens ook altijd aan tafel met en tafel kleed. Bij mijn zus ook altijd met een tafel kleed gaat altijd goed, moet ik zeggen.
hmm lastig inderdaad. Vindt het voordeel van de tripp trapp dat hij/zij gezellig bij jou aan tafel zit. Als er een tafel blad wordt gebruikt op een kinderstoel zitten ze gelijk weer een eindje van tafel af ( er niet echt bij voor je gevoel). Maar ja ieder voordeel heeft een nadeel!

Succes, Greetzz Cora

Of gewoon voor € 12,- een kinderstoeltje van Ikea kopen met een tafelblad en deze gebruiken tot ie wat beter met een placemat of tafelkleed kan omgaan. Hier is de dure,houten kinderstoel ook voor een tijdje naar zolder en heeft plaats gemaakt voor de goedkope, plastic ikea stoel. Bij ons omdat ze in de andere steeds weg zakte. Je kan m ook nog s overal mee naartoe nemen. Je haalt met een beweging de poten er onderuit en hoppa zo de auto in.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Je hebt toch van die clips waar je je tafelkleed mee vast zet?
Zo´n ijzeren.
Wat zal het zijn? Een Euro bij de Blokker…
Denk dat dat de oplossing is voor jou.

Lilypie First Birthday tickers

Hey! ja, ik dacht hetzelfde als Boukje, gewoon van die ijzeren dingetjes gebruiken!

Lilypie First Birthday tickers

Ik zou de tafelkleden voorlopig achterwege laten. Door het gebruik van tafelkleden belanden jaarlijks een hoop kinderen op de spoedeisende hulp. Je moet er toch niet aan denken dat de pannen zo over je kindje heenvallen. hier gebruiken we placemats en onderzetters.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

hier ook de ikea stoel. Ik was van plan om later ook een betere te kopen, maar hij bevalt prima. Ik denk dus niet dat wij nog een andere kopen. Ik heb me nog niet zo verdiept in de kinderstoelen dus weet ook niet wat er anders is aan de duurdere?

Hij zit hier nog niet met ons aan tafel (wij eten zelf altijd voor de tv) dus geen last van tafelkleed sowieso.

22-12-2009 colin geboren