Taart als eten


#1

Wij maken wel vaker een spinazietaartje.
Je hebt nodig; een taartbakvorm, bladerdeeg (mag ook crossantendeeg rol zijn), eieren, spinazie en geraspte kaas.

Je maakt de spinazie iets warm en legt de deeg in de bakvorm. Je kook per persoon een ei en legt die in de taartvorm. Als je spinazie warm is doe je daar een rauw ei door voor het binden, alsmede de geraspte kaas. Dit goedje doe je om/over de gekookte eieren in het deeg. Hierna leg je het deeg wat nog over is over de spinazie en zet dit in een voorverwarmde oven voor de tijd die bij het deeg staat aangegeven. (plus minus een kwartier) Het gevolg een taart met groente.

Ook lekker van bladerdeeg is puntjes met rodekool met appeltjes.

Leg een blad bladerdeeg vlak neer (als een ruit), plaats in het midden wat rodekool met apeltjes (voorgekookt). Vouw het blad bladerdeeg dicht (linkerhoek naar rechterhoek, je krijgt een driehoek). Maak het randje af door met de puntjes van een vork de rand dicht te drukken. Gebruik ook voor dit recept de afbaktijd van het bladerdeeg. De rodekool is al gaar door het voorkoken.

Een voordeel van deze recepten is dat het in kinderogen even iets anders is al de groenten van alledag terwijl ze die wel binnen krijgen.

Groetjes en eet smakelijk,
Dennis.


#2

dat klinkt goed zeg, taart als volwaardige maaltijd, ga ik zeker proberen.
kunnen er nog een toefje aardappelpuree op doen bij wijze van slagroom en het feest is compleet.
groet
Mo


#3

Altijd op zoek naar nieuwe varianten voor een spinaziemaaltijd en deze klinkt goed.

Vraagje: gebruik je dan verse spinazie op diepvriesspinazie? Ik gebruik nu namelijk vaak allesbinder als ik een ovengerecht met diepvriesspinazie maak omdat het anders zo vochtig blijft en vroeg me af of een ei ook die werking heeft.

p.s. ik lust al jaren geen verse spinazie meer, sinds ik het in de zomer van 1996 een paar dagen te lang had laten staan

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003


#4

Hahaha zo maak ik dus mijn groente taart. Ook met bladerdeeg ,allemaal verse groentes waar ik zin in heb en soms gehakt. Ik bind het niet maar doe er aardappeltjes doorheen zodat die het vocht opnemen. Meestal maak ik het als mega vitamine shot zoals bv van de week toen het ineens weer kouder werd.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003