Taal/spraak ontwikkeling

Ik maak mij zorgen,

Mijn zoontje van 2 jaar en 4maanden praat tot op heden hooguit 13woordjes.

Herkend iemand dit?
We hebben alles geprobeerd, en hij heeft een jaartje geleden wel eens woordjes gezegd die hij nu niet meer gebruikt.

Wat moet ik doen?

Beste mama,

ons oudste zoontje sprak met 2,5 ook hooguit 15 woordjes ofzo, veel te weinig voor zijn leeftijd.
Wij zijn op advies van het CB naar logopedie gegaan. Nu bleek dat wij het voor hem altijd heel makkelijk maakten, hij hoefde maar te wijzen van Uh en wij pakten het voor hem (fout dus!) Heel belangrijk dingen: dingen te benoemen, dus als je iets pakt, het woord benoemen. Samen met figuren spelen (bijvoorbeeld allemaal dieren van een boerderij van plastic te koop bij speelgoedwinkels) en dan zelf een verhaaltje bedenken zo van : Kijk nu gaat de koe iets drinken, of het paard rent nu wel erg hard…en valt om of iets dergelijks. Fantasie gebruiken en gewoon een verhaaltje bedenken… (vond ik soms best moeilijk pff)
Hoort hij verder wel goed?
Nu is mijn zoontje inmiddels 5 jaar en lopen we weer bij de logopediste,
ivm niet goed uitspreken van de woorden, de k en de sch klank,.
Maar het gaat nu alweer een stuk beter met zijn praten…

Wens jullie veel succes toe, Groetjes Mama van 2 kids.

Mijn zoontje is motorisch en fysiek erg bij en loopt hij voor.
Taal is daarom minder.

Hij heeft buisjes maar hoort super goed.

Logopedie is idd wel een optie, maandag hebben we een gesprek met het CB thuis dus ff afwachten.

hoi,

gelukkig is zijn gehoor goed, wens jullie veel succes toe volgende week!
Groetjes,

mama van 2 kids

hoi,

gelukkig is zijn gehoor goed, wens jullie veel succes toe volgende week!
Groetjes,

mama van 2 kids

Hier ook nog niet veel beter hoor, denk dat ik maar aan 10 ofzo kom In april naar het cb en dan horen we het wel.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Onze dochter is nu bijna 15 maanden en zegt "alleen nog maar mama en papa, dada, baba, bebe. Weet niet wat normaal is, maar klinkt mij ook nog erg weinig.
Nu is ze dan wel nog een stuk jonger dan jouw kindje, is dan wellicht ook niet echt reeel om te vergelijken.

Ze hoort verder wel alles goed.
Gr, Jeuly

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Suckp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - jeuly op 23 Feb 2011 21:59:18