Ik wil Jessin al in het andere ledikantje leggen, want dit bedje is een schommelbedje en gaat steeds scheef staan. Maar voor dat andere bedje heb ik alleen een synthetisch dekbedje. Is dat nu zo onveilig ? Kan ik beter een donzen of katoenen kopen ?

Ik wil Jessin al in het andere ledikantje leggen, want dit bedje is een schommelbedje en gaat steeds scheef staan. Maar voor dat andere bedje heb ik alleen een synthetisch dekbedje. Is dat nu zo onveilig ? Kan ik beter een donzen of katoenen kopen ?

ik heb heb bij beide 2 dekens in een dekbed hoes gedaan tot 1 jaar daarna ook onder dekbed.
weet niet of het echt kwaad kan,je leest het wel dat ze het afraden
Bianca,Dylan & Kaitlyn
synthetisch broeit teveel geloof ik, katoen moet je hebben volgens mij…
groetjes Kim, mama van

en 
Ze zeggen dat kindjes tot 3 jaar hun warmte nog niet goed kwijt kunnen dus wordt het te warm onder kunstof dekentjes. Het “ademt” niet. Ik heb ook twee katoenen dekentjes in een dekbedhoesje.
Ik heb toendertijd ook een zogenaamde Duo-deken gekocht (bij V&D, maar ze hebben ze waarschijnlijk overal wel), maar heb ze nog nooit allebei tegelijk gebruikt in het dekbedhoesje.
Overigens raden ze een deken in een dekbedhoes ook tot 2 jaar af, omdat de deken dubbel kan gaan en in een hoes niet makkelijk meer terugvalt en het dan te warm voor de kleine kan zijn. Ik dacht altijd dat ze dekbedhoesjes afraadde omdat ze er in verward konden raken, maar het gaat dus om de warmte.
Robin slaapt nog steeds onder een dekkentje
En onze volgende puk ook
Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Ik ben ook een sufferd, ik had hier dus nog een katoenen deken extra. Weliswaar voor een kinderbedje maar dat komt goed uit want die heb ik lekker dubbel gedaan. Ik heb het bedje nog kort opgemaakt dus de katoenen dekentjes die hij nog had kunnen er zo ook nog net in. Probleempie opgelost !