Symptomen hersenschudding

Hallo

onze zoon is vanmorgen van de bank gevallen, met zijn hoofd naar beneden. Dus hij viel vol op zijn hoofd. Hij huilde direct heel hard en ik heb zijn hoofd gekoeld met een natte doek (hij wees een plek aan die heb ik gekoeld en voor de zekerheid heb ik de lap maar op zijn hele hoofd gehouden).
Nu lijkt er verder niets aan de hand (hij speelt nu mooi) maar wat zijn eigenlijk de symptomen van een hersenschudding (mocht hij die hebben, maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit)?

Groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

http://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/ongeval/hersenschudding.php

Even gegoogled voor je en bij onzekerheid altijd ha bellen!
Sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Dat is schrikken. Als hij gelijk begint te huilen is opzich een goed teken. Ws het je de link al bekeken voor de symptomen.
Marijn leunde ook een keer over de rugleuning en viel voorover z’n nek kwam helemaal dubbel leek heel raar maar hij heeft er toen gen last gehad. Gelukkig zijn ze nog heel flexibel.

Schrikken hè,
ik had het afgelopen maandag nog bij Dylano die kiepert zo acherover op zijn hoofd van ons bed af en wij hebben een hoog bed. Eerst zat hij beduusd te kijken en toen ging de sirene open. ik opgepakt en gevraagd waar doet het pijn, wijst hij zijn enkel aan, die was dubbelgeklapt Na 3 minuten was het leed over. Wel ff doorgegeven op de psz voor het geval dat, maar niets aan de hand.

In de gaten houden of hij moet overgeven of verward raakt of suf.

Sterkte!!

Liefs Michelle

Dat was inderdaad schrikken zeg. Ik zat er nota bene zelf naast om mijn dochter (die in het wippertje zat) haar pap te geven. Volgens mij heeft hij er niet zoveel last van. Hij ligt nu nog lekker te slapen, dus ik hoop dat het meer schrik was dan letsel! Hij heeft verder ook goed gegeten en gedronken, net als anders.

Luka heeft ook eens zo’n duik voorover gemaakt, je schrikt je kapot!
Godzijdank had hij ook niets, hij kon er zelfs wel om lachen.

De symptomen van een hersenschudding zijn met name misselijkheid ( in hoeverre kindjes dat aan kunnen geven), braken en sufheid. Alles staat eigenlijk ook al in de link van Goudvisje, en mocht je het echt niet vertrouwen gewoon de ha of hap bellen!

Succes!

dat ze meteen huilen is een goed teken, dit betekend oa dat ie niet buiten bewustzijn is geweest (al was het maar voor een aantal seconden) verder in de gaten houden dat ie niet grauw oogt, en heel stilletjes wordt, dit kan wijzen op een shock. en mbt die hersenschudding, als ze overgeven binnen een half uur / uur kan dat ook wijzen op een hersenschudding. sterkte! gerum!

Gelukkig heeft hij er geen last van gehad. Hij heeft de hele dag goed gegeten en lekker gespeeld en is ook gewoon weer op de bank geklommen
Ik ben nu op mijn werk en mijn moeder (oppas vandaag) mailde me net dat hij was gevallen en een tand door zijn lip had. Pff, hij heeft ook altijd pech. Nou ja, hebben we ook eerder meegemaakt en gaat met een aantal dagen ook weer over.

De link is heel duidelijk! Vergeet id het wekadvies niet, dat is heel belangrijk.

Groetjes Agnes

AgnesReinds-Bosch