Sylvie haar eerste woordje


#1

Haha nou ik kan niet echt geloven dat het echt haar eerst woordje is, maar gister was ik met haar aan het spelen met zo’n opwindbare nijntje tv.
Ik benoemde alles wat er voorbij kwam en er kwam ook een koe voorbij.
Dus ik zeg koe, zegt Sylvie ook koe! Ik denk huh nee, vast niet goed gehoord en dus zei ik weer koe en zegt ze weer koe! Hahaha Ik vind het zo komisch!
Nu zegt ze af en toe tussen het brabbelen door ineens koe. Echt heel grappig!!
Maar ja of ik dit nu echt als eerste woordje op moet schrijven, ik weet het niet… Het is en blijft maar 1 lettergreep, net zoals ze de hele dag door al koukoukou en mamamma en wawawa en tissjj roept… Zouden jullie het als eerste woordje opschrijven of niet?
Ze weet wel heel goed wat een koe is, want als ik koe zeg dan zoekt ze meteen haar knuffel koe op

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#2

Ik zou het opschrijven als eerste woordje! Als ze ook haar knuffel koe gaat zoeken als je het zegt en het nu echt 2x heeft nagezegd… Dan is het toch echt haar eerste woordje! Gefeliciteerd!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers


#3

Haha ja maar dat is dus het punt. Ze zei het me echt na toen ik het zei… En als ik koe zeg en ze zoekt haar knuffel koe is dat op een heel ander moment
Maar ik heb het haar vandaag verder ook niet 1 keer meer horen zeggen… Dus tsja ik twijfel of ik op zal schrijven als eerste woordje of dat het gewoon toeval was Haha

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#4

wat geweldig!
is ook prachtig als ze ineens een woordje zeggen
maar zegt ze wel papa en mama?


#5

Wel dingen die klinken als papa en mama, maar nog niet echt papa en mama naar ons gericht. Ze heeft niet erg veel interesse in de spraakontwikkeling, vandaar dus dat ik de koe erg leuk vond

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#6

Ja hoor dan is koe haar eerste woordje. Vergeet niet leren praten begint met napraten

Groetjes,

Michèle


#7

Haha okee cool Ze heeft het gister en vandaag niet meer gezegd natuurlijk Maar goed, we hebben het gelukkig allebei gehoord

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#8

Sorry ik moet het even kwijt, maar het valt mij zo op dat als ik iets hier post over Sylvie, dat wel ontzettend veel mensen het lezen, maar er maar ontzettend weinig reacties worden gegeven… Ik zou graag willen weten hoe dit kan? Want op andere topics wat andere kindjes kunnen word wel veel gereageerd…
Ik vind het zo jammer, want ook al is Sylvie erg snel met alles, mag ik toch nog steeds ook trots zijn? Ik schep toch niet op ofzo? Of komen mijn berichtjes wel zo over? Dan zou ik het graag willen weten zodat ik mijn berichtjes anders kan formuleren… Maar vind het zo jammer dat ik steeds bijna geen reacties krijg…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#9

Hahaha dat is ook schattig Sylvie roept ook steeds oowiejoowiejoo en ik weet sinds vanmorgen dat ze daar olifant mee bedoelt

Enne nou niemand hoeft toch jaloers te zijn… Ieder kind ontwikkelt in eigen tempo en Sylvie is blijkbaar erg leergierig… Tsja dat kan ik ook niet helpen. Maar ik zou echt niet minder trots zijn geweest als ze dit soort dingen pas met 2 jaar zou doen Trots ben je sowieso wel toch

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#10

@goudvisje: jammer dat je zo weinig reacties krijgt, en helemaal als dat komt doordat je dochter alles wat sneller doet dan andere kindjes!Maar merk dat soort reacties zelfs hier in de speeltuin hoor! “Kan hij al dit? Nee? Nou, mijne kon dat al met…” en vul verder maar in. Net alsof dat uitmaakt!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers


#11

Ja inderdaad ik snap het ook niet zo goed… Maakt toch helemaal niks uit Zou toch niet best zijn als alle kindjes hetzelfde zouden zijn

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#12

Zou erg saai zijn eigenlijk… En zouden deze forums ook niet bestaan!
En waar moet ik dan mijn vrije dagen en avonden mee vullen?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers


#13

Waarom zouden mensen niet reageren omdat Sylvie snel is met dingen? Sommige mensen zien topics over het hoofd, lezen bepaalde delen van het forum helemaal niet en weer andere mensen reageren niet op álles (waaronder ikzelf). Als jij vraagt of je koe wel of niet als 1e woordje op moet schrijven, dan denk ik: Joh, wat jij wil. Daar heb ik geen mening over. Kan toch?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#14

@Mriek: Ik zei ook niet dat mensen niet reageren omdat Sylvie snel is met dingen… Ik vroeg juist waarom er weinig reacties werden gegeven…
En ik vroeg inderdaad of ik het als eerste woordje op zou schrijven of niet, maar ik vertelde ook dat ik trots ben dat Sylvie koe heeft gezegd… Daar kan dan toch los van het andere op gereageerd worden?
Maar maakt verder niet uit hoor, het was gewoon een hele normale vraag.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#15

Het is zeker een normale vraag. Maar uit de reacties van de andere mama’s maakte ik op dat ervan uit wordt gegaan dat het niet-reageren voortkomt uit jaloezie/concurrentie. En dat wilde ik in ieder geval vanuit mezelf even bestrijden Super dat Sylvie een 1e woordje heeft gezegd! Maar soms reageer je niet overal op, dat was de kern van de boodschap.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#16

schattig haar eerste woordje is KOE huhihhihi
gek he als er ineens “geluid” uitkomt
volgende week komt haar 2e woordje denk ik, laat je dat dan ook even weten

Dion zei als eerst DAG en dan zwaaide hij en later AUTO en toen ETEN daarna MAMA en verder weet ik het even niet meer uit mijn hoofd.

Je blijft je verbazen over hun ontwikkeling geen dag is het zelfde echt heel leuk, geniet er lekker van meid.

En over het reageren op een toppic … ik plaats 5 minuten geleden een topic en is nu al 19 x gelezen en 1 reactie, wat maakt het uit ?
Als ik op alles moet reageren wat ik lees zit ik de hele dag op IKKEBEN, kan tch niet.
Je reageerd op wat je aanspreekt.