Emilie is ziek. Sinds zaterdagavond had ze tussen 39,5 en 40° koorts, die maar niet wilde zakken ondanks paracetamol (wilde hooguit zakken tot 38,5 maar werd meteen weer hoog nadat de paracetamol was uitgewerkt). Ze toonde niet echt aan dat ze pijn had ofzo, dus aan de telefoon had mijn huisarts al gauw zoiets van: als ze eet en drinkt en niets anders aangeeft van pijn, geen zorgen maken.
Maar ik moest denken aan de tip van Sje, over de gouden regel van koorts (als hij zakt na medicatie: virus en als hij niet zakt: bacterie!) en ben ik gisteren dus toch naar de dokter gegaan om haar oren na te chechen (ze drukte wel af en toe al een paar dagen met haar handjes op haar oren maar niet huilend of klagend, dus dacht ik niet direct dat ze pijn had) en ze blijkt dus een oorinfectie te hebben. Vandaag is het hier in Frankrijk notionale feestdag en is alles dicht, ook dokters. Gelukkig hebben we gisteren gelijk ingegrepen met name dankzij Sje en haar super tip!!! Ben echt blij dat ik die in acht heb genomen want ze is nu dus aan de antibiotica, arme meid. Bij de dokter liep haar koorts in de wachtkamer zelfs super hoog op, maakte me echt zorgen. Gelukkig is de koorst nu eindelijk gezakt en is ze alleen een beetje duf en duizelig van de medicatie. Dus neem in acht; bij koorst: als hij niet echt zakt na paracetamol denk aan een bacteriele infectie!! (zelfs mijn huisarts gaat deze regel in acht nemen, hij vond het ook een super tip! Grijns))
Thanks girl!!
Super tip ,Sje, dank!
Jeetje, je maakt me helemaal aan het blozen joh!
Ik ben heel blij dat mijn tip is blijven hangen en dat die tip ervoor gezorgd heeft dat je kleine meid nu aan het opknappen is. Was toch heel beroerd geweest als je onnodig langer door was blijven tobben. En nu wist je toch op tijd in actie te komen!
En wat goed dat je huisarts het ook over gaat nemen. Hier kunnen heel veel kindjes mee geholpen zijn en ook bij heel veel ouders scheelt het een hoop onzekerheid en onrust.
Want een ziek kindje, dat went nooit!
Alle beterschap met de kleine meid! En die tip…die vergeet je nu vast echt nooit meer. Hihi!
Groetekes, Sje
Wat een goede tip, maar dan is mijn vraag wat als de koorts met een peniciline kuur nog niet zakt na 3 dagen en steeds weer hoog oploopt ook met paracetamol???
Mijn verhaal zie je bij hoi ik ben brenda, over wat er met me zoontje van bijna 3 aan de hand is…
Veel liefs Brenda mama van Kjell en Tygo
Koorts zou niet nog 3 dagen aan moeten houden als het kindje peniciline krijgt. Ik zou zelfs als de koorts na 1 dag nog niet gezakt is, gewoon weer contact opnemen met de huisarts.
Groetekes, Sje