Super erge bevalling


#1

na een normale start na 30 uur toch keizersnede

mijn vliezen braken op dinsdag 3 november om 5 uur 'sochtends na 38 weken zwangerschap. ik ging weer in bed liggen want had geen weeen en er was gezegt dat je dan gewoon kon proberen te slapen. helaas begonnen om kwart over 5 dus toch al de weeen en ik heb toen om half 9 de vk gebelt. die was er om 9 uur en ik had toen al 2 cm ontsluiting. ze ging weer weg en kwam om 11 uur terug en toen had ik 4 cm ontsluiting. ze zei al we gaan lekker rustig naar het ziekenhuis want je doet het helemaal volgens het boekje. in het ziekenhuis aangekomen heb ik lekker zittend gedouched want zo kon ik het makkelijkste de weeen opvangen. na 2 uur was de verloskundige er ook en toen had ik 6 cm. dus netjes elk uur een cm erbij. ze zegt rond 8 uur ben je waarschijnlijk al lekker thuis maar toen ze 2 uur later weer kwam kijken had ik nog steeds 6 cm en waren de weeen niet meer te houden. om 4 uur kreeg ik toestemming voor een ruggeprik omdat mijn ontsluiting niet wilde vorderen en ze dachten dat ik te gespannen was door de heftige weeen. maar toen de ruggeprik ging werken stopte mijn weeen dus heb ik weeopwekkers gehad. die hielpen niet en die hebben ze elk half uur verhoogt.  om 8 uur kwam de gyn samen met de suster kijken. ik had eindelijk volledige onsluiting maar nog steeds geen weeen dus werd de ruggeprik uitgezet. ne 2 uur moest ik toch gaan proberen te eprsen want ze konden wel het hoofdje zien maar hij was nog niet ver genoeg ingedaald voor de vacuumpomp. nou ik raad dit niemand aan. persen zonder weeen is echt het ergste wat ik ooit in mijnleven gedaan heb en dit moest ik een half uur lang doen. hierna werd ik voor de keuze gesteld of nog een half uur persen of toch een keizersnede. ik was kapot en wou het het liefste niet maar heb toch gekozen voor de keizersnede omdat ik niet nog een keer kon persen zonder weeen. dus de ok werdt klaar gemaakt voor de keizersnede maar tot overmaat van ramp kwamen er ook nog eens 2 speodgevallen tussen en aangezien die kleine van mij zich lekker rustig hield moesten die voor. uiteindelijk is mijn zoon om 5 voor 10 de volgende ochtend gehaald en is kerngezond.