Super bacterie in europa? waar gaat dit over?

ik lees net op het nieuws iets over een of andere bacterie die zich razendsnel verspreidt over europa en van in groot brittanie de meeste mensen zijn geeinfecteerd. deze bacterie schijnt resistent voor antibiotica.
waar gaat dit over? krijgen we weer die paniekzaaierij net als bij de mexicaanse griep?

hier een linkje: http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/gezondheid/7641810/Superziekteverwekker-verspreidt-zich-in-EU.ece

Pfff ik laat me in ieder geval niet meer zo gek maken als met die mexicaanse griep vorig jaar! Er zal vast wel iets zijn, maar die paniekzaaierij haat ik echt! Supersuperbacterie…

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

ja echt he ik denk huh?! wat nou weer!!
ik vond dat echt niet tof de vorige keer.
en nu ook niet natuurlijk maar zolang het nog niet wereldwijd op het nieuws is…
maar goed dat elke antibiotica resistent is dat is minder!

@Hanna: oh ik helaas wel, genoeg mensen in mijn omgeving die de mex.griep hebben gehad. waarschijnolijk ik zelf ook maar daar waren ze niet 100% zeker van.

Die bacterie is niet resistent tegen alle soorten AB hoor, maar wel tegen veel soorten. Nou ja, we zien wel. Ik laat me de kop niet snel gek maken

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ja maar ik heb zoiets van: Met de Mex.griep hebben ze al genoeg paniek (eigenlijk om vrijwel niks) veroorzaakt, waarom zijn ze daar nou weer mee begonnen?
er zijn genoeg mensen die zich wel gigantisch druk maakte. (ik maakte me toen meer druk om de onbekende inenting eigenlijk haha)
Vind het weer zoiets van: er is nog niks zeker dus hou die dingen dan voor je, voordat die hele dokters-loop weer opnieuw begint.
ik erger me gewoon aan paniekzaaierij om misschien wel weer helemaal niks

En toch zit ik op een ander forum en daar zijn 4 kindjes overleden aan de Mex. griep… doet je toch wel nadenken… De kans is heel klein, maar hij is er wel. Ik laat me ook niet gek maken, maar ik hou er wel rekening mee

Het lijkt wel of de media elk jaar iets moeten vinden om paniek te zaaien. Ik laat me er niet door van slag brengen. Die mexicaanse griep bleek ook 100x mee te vallen achteraf maar werd gewoon opgeblazen door de journalistiek omdat ze niks anders hadden op dat moment om spannend over te schrijven.

Groetekes, Sje

@Sje: haha ja precies, ik wordt ook niet goed van die paniekzaaierij, maar ja ik hou ook wel in mijn achterhoofd van: stel dit is echt heftig dan is het ook wel gevaarlijk.
ik bedoel nu is het niet alleen de journalistiek die erover schrijft maar ook de medicus of hoe zeg je dat?
dus dan heb je toch zoiets van: heavy hoor! hopen dat nederland niet getroffen wordt…