Super actief ? wie herkend dit

Het is ongelofelijk maar waar begrijp er ook niet veel van maar onze kleine meid weet van geen opgeven zo wakker als ze is op de dag vind ze in de avonduren ook leuk waar het nou aan ligt Joost mag het weten ik sta zelf ook onderhand met mijn handen in het haar al vijf maanden lang probeer ik een schema op te bouwen maar nee niks helpt bij deze jonge dame en het helpt ook echt niet om haar te laten huilen dat heb ik al heel wat keren geprobeerd ben best een ervaren moeder want ik heb nog 3 oudere kids maar dit heb ik nog niet ene keer bij de hand gehad op het CB zeiden ze het al en ook ik weet het wel ze wil meer dan ze kan en wil denk ik gewoon geen baby zijn dat zei de Kinderarts ook al zijn er meerdere van jullie die dit herkennen hoe gaan jullie hier mee om ?

Hoi Noontje

mijn dochter is ook sinds dag 1 super actief, heel bewegelijk en niet goed slapen, en dan zou je denken dat ze dan vervelend is omdat ze niet slaapt maar dat is dus niet zo!
elke keer als ik onder andere moeders was met pasgeboren kindjes zag ik erg veel verschil! die kleine wormpjes lagen lekker stil te slapen in de wieg of bij mama op de arm en die van mij lag alleen maar met haar ogen altijd open te bewegen en wou alles zien en mee maken!
maar naar maten ze ouder word ( nu 9 maanden ) en meer kan, word ze rustiger. (en ze kan zich prima alleen vermaken als ze in de box ligt )
slapen doet ze ook alleen maar in haar eigen bed want bij een ander is het te gezellig en als ze slaapt dan krijg ze natuurlijk niets mee

ik heb ook wel eens gedacht dat mijn kleine meid helemaal geen baby wil zijn en ook niet is! in het begin vond ik dat erg jammer maar ze is wel altijd tevreden en dat is toch het belangrijkste!

en een schema op bouwen! dat is mij de eerste 4 a 5 maanden ook niet gelukt maar dat loopt nu gelukkig allemaal goed, gewoon blijven proberen!

Lieve groet,
Monique

Een schema vind ik altijd lastig, je leest zoveel over geweldige schemas die er binnen no time zijn dat je denkt dat dit zo hoort. Ik gaf het op met een schema en bedacht me me aan te passen aan de kleine. Ik hield eens bij hoe dat ging op een dag en voila, er bleek een redelijk schema in te zitten alleen had ik dat nog niet door en bleek ik een ander schema te hebben. Zeker omdat ze nogal eens wisselen van schema vond ik het handig om zo nu en dan eens even bij te houden wat ze zelf aangaven.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Onze meid is idd ook een actieve baby. Nou ja baby, heb ik die ooit gehad? Idd vanaf dag 1 erg wakker en weinig slaap nodig.
Wij hebben een kraamfeest gehouden, omdat we veel familie en vrienden hebben. Ik had de kinderwagen wel staan…maar mevrouw heeft van half 3 tot bijna half 7 wakker geweest, zat er mooi bij in de wipstoel of even bij mama op de arm. Stel je voor zeg dat je iets moet missen.
Heb me er wel lang druk om gemaakt, zo van een baby hoord toch te slapen. Maar ze was best op schik. Dus ja.

Wij hebben vanaf het begin wel een schema gehad, de kraamhulp was net weg toen we naar een strak schema zijn gegaan. Onze meid heeft tot 4 maanden in een pucka gelegen.

Heb jij heel erg behoefte aan een schema?? Of wil je het voor je kindje?

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

“ja” Asje een schema is inderdaad heel mooi “op papier” maar in werkelijkheid loopt het altijd net even anders, bij ons loopt het nu goed omdat ik idd ook me heb aangepast aan de kleine meid! (scheelt ook een hoop stress)

Lieve groet,
Monique

Hallo,
Fijn dat er nog meerdere mensen hier dit herkennen weet je ik heb nog 3 grotere kids en daarom vind ik het ook fijn om er een schema in te krijgen vooral als ze s’morgens alle 3 naar school gaan en de hele dag voor de kleine de tijd heb is het niet te geloven dat ik dit niet voorelkaar krijg daarom maak ik haar maar om 6 uur wakker dat ze dan fles krijgt en weer in bedje ligt als de andere 3 naar school geholpen worden heb ik ook voor hun de tijd en daarna laat ik haar zelf wakker worden dat is bijna elke dag 10 uur maar dan is ze de rest van de dag wakker

Hoi,

Heel herkenbaar, hier ook z’on super actief kind.
Slapen overdag, wat is dat?
En als ie ineens begint te slapen overdag dan zit er een griep of luchtweginfectie aan te komen!

Hij is ondanks het weinige slapen overdag ook meestal wel heel gezellig en vrolijk. Als ie het op een huilen zet dan is dat toch vermoeidheid, als ik hem dan weg leg lukt het meestal wel om even kort te slapen. Maar daar heb ik inmiddels geen vaste tijden meer voor, want als ik hem wakker en zonder tekenen van vermoeidheid in bed leg dan geeft ie zich echt niet over. Het helpt ook niet om hem een tijdje te laten huilen, want dan heeft ie ook energie voor tien en kan wel twee uur doorgaan met huilen zonder in slaap te vallen.

Ik probeer met de voedingen wel steeds een beetje rond dezelfde tijden te blijven, dus daarin zit wel een schema, het ochtend en avond ritueel is ook elke dag wel hetzelfde, maar voor wat betreft het slapen overdag heb ik de schema’s laten varen, dat is elke dag opnieuw weer een verrassing!

Groetjes Carolien.

quote:
"ja" Asje een schema is inderdaad heel mooi "op papier" maar in werkelijkheid loopt het altijd net even anders, bij ons loopt het nu goed omdat ik idd ook me heb aangepast aan de kleine meid! (scheelt ook een hoop stress)

Lieve groet,
Monique

quote:
Hallo, Fijn dat er nog meerdere mensen hier dit herkennen weet je ik heb nog 3 grotere kids en daarom vind ik het ook fijn om er een schema in te krijgen vooral als ze s'morgens alle 3 naar school gaan en de hele dag voor de kleine de tijd heb is het niet te geloven dat ik dit niet voorelkaar krijg daarom maak ik haar maar om 6 uur wakker dat ze dan fles krijgt en weer in bedje ligt als de andere 3 naar school geholpen worden heb ik ook voor hun de tijd en daarna laat ik haar zelf wakker worden dat is bijna elke dag 10 uur maar dan is ze de rest van de dag wakker

WVDED,…,…

Zo, hier hebben jullie een paar Hoofdletter, punten en komma’s.
Jullie berichten stralen ook een beetje super-activiteit uit…

Maar goed, 's morgens om 6 uur wakker maken lijkt me juist averechts werken.
Wat doe je de rest zoal met haar? Wat krijgt ze te eten/drinken?

M.

Nah ja, ons meiske wist ook niet wat slapen was op een hazentukje van 30 a 45 min per middag na. Ook s nachts kon ze zich prima vermaken dacht ze.
Wat ik bedoel te zeggen is…
laat je eens leiden door de kleine en schrijf de tijden op, want hierdoor bleek er bij ons toch een soort schema in te zitten wat ik zelf niet door had.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik had altijd een kladblok op het aanrecht liggen, hier schreef ik dan op wanneer ze voeding had gehad en hoeveel. Was zo vergeetachtig dat ik soms niet meer wist hoeveel tijd er tussen de flessen had gezeten. Hoezo zwangerschapsdementie

[img]http://lb1f.lilypie.com/L65Jp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

JA dat kun je wel zeggen dat 6 uur wakker maken avrecht werkt maar dat zijn voor mijn andere 3 kids om ook even de aandacht te krijgen voor ze naar school gaan 2 zitten er op het middelbare onderwijs en 1 in groep 7 dat vind ik ook belangrijk om daar even de aandacht voor te geven maar na de fles van 6 uur slaapt ze wel door tot 10 uur en als ik haar niet wakker maak om die tijd komt ze toch wel iets na 6en hoor wat ze te eten krijgt
fles om 6.00 om 10.00 een fles pap 14.00 uur een fruithap 18.00 uur een fles en 22.00 uur een fles dat is ook wat ze op CB aangeven maar de tijden daarin verschillen wel een beetje hoor ze krijgt ook wel eens om de 3.00 uur haar fles maar het aantal blijft wel hetzelfde

quote:
quote:
"ja" Asje een schema is inderdaad heel mooi "op papier" maar in werkelijkheid loopt het altijd net even anders, bij ons loopt het nu goed omdat ik idd ook me heb aangepast aan de kleine meid! (scheelt ook een hoop stress)

Lieve groet,
Monique

quote:
Hallo, Fijn dat er nog meerdere mensen hier dit herkennen weet je ik heb nog 3 grotere kids en daarom vind ik het ook fijn om er een schema in te krijgen vooral als ze s'morgens alle 3 naar school gaan en de hele dag voor de kleine de tijd heb is het niet te geloven dat ik dit niet voorelkaar krijg daarom maak ik haar maar om 6 uur wakker dat ze dan fles krijgt en weer in bedje ligt als de andere 3 naar school geholpen worden heb ik ook voor hun de tijd en daarna laat ik haar zelf wakker worden dat is bijna elke dag 10 uur maar dan is ze de rest van de dag wakker

WVDED,…,…

M.

Monique

quote:
quote:
WVDED,,,,...,,,....

M.

Monique

Welk stukje snap je niet?
Het eerste stukje is gewoon wat gekkigheid,
omdat jullie (jullie is noontje en Monique 1) allebei geen enkele Hoofdletter, punt of komma gebruiken in jullie bericht.
En dat leest een beetje lastig zeg maar.

De rest is wel degelijk serieus. De slaap verstoren door 's morgens
vroeg wakker te maken, kan averechts werken op de rest van de dag.
En ook de activiteiten die de kinderen de rest van de dag doormaken
hebben invloed op het gedrag EN op het slapen.
Daarnaast is het bekend dat bepaalde ingredienten in eten en drinken
ook invloed kunnen hebben.

M.

Het is niet een kwestie van niet snappen!
Meer een kwestie dat de punten en coma’s
er wel degelijk staan (in mijn bericht tenminste )
Gewoon even goed lezen
De volgende keer zal ik op mijn hoofdletters letten,
zodat er na de tijd geen grammatica controle hoeft plaats te vinden,
maar naar de inhoud van het bericht gekeken kan worden

Monique

p.s. Achhhh nou heb ik toch zelf een foutje ontdekt! ('t is al gewijzigd!!)

Gewijzigd door - Monique 1 op 28 Feb 2010 12:21:12

quote:
Het is niet een kwestie van niet snappen! Meer een kwestie dat de punten en coma's er wel degelijk staan (in mijn bericht tenminste ) Gewoon even goed lezen De volgende keer zal ik op mijn hoofdletters letten, zodat er na de tijd geen grammatica controle hoeft plaats te vinden, maar naar de inhoud van het bericht gekeken kan worden

Monique

p.s. Achhhh nou heb ik toch zelf een foutje ontdekt! ('t is al gewijzigd!!)

Nog meer foutjes ondekt. Coma "s. Dit is heel wat anders.

Groetjes Lisan.
Gewijzigd door - Monique 1 op 28 Feb 2010 12:21:12

L. de Boer

Gewijzigd door - Lisan op 28 Feb 2010 18:34:31

Ha,ha,ha!!!

Monique

Dit topic is nu niet echt serieus meer denk ik ,jammer want ik opende dit topic wel met een rede
Of begrijp ik jullie niet helemaal ?

Hoi noontje,

Sorry, maar ik zag gewoon nog een foutje.
Natuurlijk open je een toppic niet zonder rede.

Zou gewoon eens opschrijven hoe het er op een dag aan toe gaat, met tijden/ drinken, slaapjes e.d.
En dan kijken of het de volgende dag weer zo wil.
Is moeilijk he? Zeker omdat je dit nog niet hebt mee gemaakt.
Lijkt me wel gezellig zo veel kinderen, maar wel druk.
Geloof dat ik het maar bij deze 2 boefjes laat. Is me druk zat!

Laten huilen wil best.
Als je kindje moet slapen en gaat huilen dan loop je er heen, geeft aai over de bol, kusje en loopt weer weg.
Je gaat om de 5 min. er even heen, net zo lang tot ze gaat slapen.
Andere optie is ook: boven wat aanrommelen met haar deur op een kier, zodat ze je kan horen. Dan zal ze ook sneller stil zijn en gaan slapen.
Wat ik altijd deed is dus ook de deur op een kier laten en de badkamer naast haar kamer schoonmaken en er ondertussen wat bij zingen.
Meestal zong ik dan kinderliedjes.
Werkte echt super!
Ik liet de kinderen hier ook wel eens een half uur/3 kwartier huilen hoor.

Succes ermee! Enne… ik neem je toppic wel serieus hoor!

Groetjes Lisan.

Hoi Noontje

“Ja” sorry!! “WE” draafde een beetje door!
Maar zoals je hebt gelezen bij mijn eerste reactie,
neem ik het wel degelijk serieus, ik weet een beetje in
wat voor een situatie je zit, (ook al heb ik niet 3 andere kids)
Erg vervelend allemaal en ook heel vermoeiend he?
Ik hoop voor jou dat het toch nog lukt om er een schema in te krijgen
en dat je kleine eens toegeeft aan slaap!

Succes!
Monique

quote:
Dit topic is nu niet echt serieus meer denk ik ,jammer want ik opende dit topic wel met een rede Of begrijp ik jullie niet helemaal ?

Ja we nemen het wel serieus, en we reageren ook op jouw vragen.

quote:
JA dat kun je wel zeggen dat 6 uur wakker maken averechts werkt, maar dat zijn voor mijn andere 3 kids om ook even de aandacht te krijgen voor ze naar school gaan. 2 zitten er op het middelbare onderwijs en 1 in groep 7. Dat vind ik ook belangrijk om daar even de aandacht voor te geven. Maar na de fles van 6 uur slaapt ze wel door tot 10 uur en als ik haar niet wakker maak om die tijd komt ze toch wel iets na 6en hoor. Wat ze te eten krijgt: fles om 6.00, om 10.00 een fles pap, 14.00 uur een fruithap, 18.00 uur een fles en 22.00 uur een fles. Dat is ook wat ze op CB aangeven maar de tijden daarin verschillen wel een beetje hoor. Ze krijgt ook wel eens om de 3.00 uur haar fles maar het aantal blijft wel hetzelfde.

Duidelijk. OK, als ze inderdaad dan zelf even later wakker zou worden, dan zal het niet veel uitmaken. En natuurlijk hoef je niet precies op de tijden van het CB te zitten. Alsjeblieft niet zeg

Ik denk dat het niet lang meer zal duren voor die fles van 22:00 er af kan,
en dan verandert er denk ik wel weer een hele boel!

M.