Suiker in Olvarit!

Toch begrijp ik dat het goed bedoeld is van Ron en niet een beschuldigend vingertje is. Mijn excuses voor Ron, ik heb eerder niet zo netjes gereageerd.

Ik ben toruwens ook onderwijsassistente en hoor ook, van de wat oudere collega’s veel klachten over het gedrag van de kinderen van nu. Waar het vandaan komt, daar zijn de meningen erg over verdeeld. Ik denk dat er moeilijk één duidelijke oorzaak voor aan te wijzen is. De een zegt de voeding, de ander zegt de maatschappij en weer een ander begint over Indigo-kinderen en Kristal-kinderen e (ik zal hier nu geen lappen tekst over schrijven, wie hier in geïnteresseerd is gaat maar Googelen ) Maar goed, zoals ik al eerder zei, ALLES MET MATE!
Zoals Ron al zei, je hoeft niet iedere dag vlees, en je hoeft ook niet iedere dag biologisch te eten, maar een paar keer per week is al genoeg!En een patatje op z’n tijd is geen schande, maar wees er gewoon bewust van!
En Olvarit, ja ik blijf het toch geven, ondanks de suikers. Ik denk meer na over de latere voeding die mijn zoontje gaat krijgen, daar ben ik meer “bang” voor.

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jullie roepen allemaal heel hard dat er niemand geintereseerd is in Ron777, maar ik vind het wel heel prettig dat hij met informatie blijft komen.
Zoals Ron al zei, dergelijke informatie is vaak lastig te vinden op het internet.

Sommige mensen vinden zulke artikelen wel interessant, en ja idd, dat zijn er niet zo veel. De meeste van jullie vinden het maar onzin, wat ook jullie volste recht is, maar ik snap dan niet dat jullie er zo veel aandacht aan besteden.

Als iets mij totaal niet interesseert, dan ga ik het uberhaupt al niet lezen.
Jullie zijn toch iedere x allemaal nieuwsgierig en komen toch weer kijken.
Waarom is dat dan? En waarom die boze berichten terug?

Dus voor de moeders die geen interesse hebben in dit onderwerp, wil ik vragen of jullie ook een beetje rekening willen houden met de mensen die wel geintereseerd zijn in Ron777 zijn verhalen.

Dank jullie wel,

Stella van Es

Sorry Stella, was me er inderdaad niet van bewust dat er mensen zijn die dit intressant leesvoer vinden. En ja, ik kom toch iedere keer even kijken, ik vind het gewoon enorm fascinerend zulke mensen als Ron. Zijn verhalen vind ik wat minder fascinerend.

Ik vraag me dan af of hij zich werkelijk zo diep in studies gooit of dat hij aan een typcursus meedoet en zoveel mogelijk letters moet tikken in een bepaalt aantal minuten. En ja, om een antwoordt op die vraag te vinden kom ik toch zo nu en dan even kijken.

Ik denk trouwens het laatste. Wat jij ?

[quote]
Deze mag ik niemand onthouden.
Het nieuwste persbericht.
Waarschuwing voor ouders:

Persbericht 18-5-2007

PSYCHIATRISCHE DIAGNOSES NIET WETENSCHAPPELIJK

Tienduizenden Nederlandse kinderen zijn ten onrechte gediagnosticeerd met ADHD en ADD en nu richt de psychiatrie haar diagnostische pijlen ook al op baby’s.

Nou ik zou willen dat de diagnose van onze dochter onterrecht was, dan had ik tenminste niet zo’n stressvol leven!!

Groetjes Nathalie & Co

Over dat heel veel kinderen de stempel krijgen ADD en ADHD ben ik het eens mey Ron, maar zou dit alleen door het voedsel komen/? ik denk dat er veel meer mee speelt.
En ADHD kan vanaf het ZEVENDE levensjaar pas vastgesteld worden, eerder is dit niet mogelijk.

Gr. Trynke

Goh das raar, mijn dochter is 6 en heeft wel de diagnose, maar ja jij zal het vast beter weten als de deskundige he

Groetjes Nathalie & Co

Is het allang bekend?? Want vanaf het zevende levensjaar zijn de hersenen zo ontwikkeld dat men de diagnose kan stellen…
Ja ik weet niet beter dat dit dan pas gesteld kan worden!
Ik val je niet aan ofzo, Ron had het alleen over babys die dit konden hebben dat is gewoon onmogelijk! Mijn zoon zal dat dubbel ADHD hebben…

Gr. Trynke

Nathalie, ik denk niet dat jij of je meisie hier in twijvel wordt gebracht,

Ik ben de laatste tijd ook heel veel aan lezen en zie heel veel om me heen en dan kan ik niet anders zeggen dat inderdaad in sommige gevallen kinderen onterecht de naam adhd bestempeld krijgen, En kan voor deze kinderen door voeding zijn, ik zie het zelf in mijn eigen gezin woord regelmatig gezegt “heeft adhd” ik weet dat dit niet zo is maar dat dit door zijn voeding komt

Niet iedereen is het zelfde en ben er mee eens dat er verder gekeken moet worden, hier is het niet zomaar te testen, maar omdat ik dat via andere wegen heb gedaan of ik hier nu wel of niet in geloofde ik wel maar mijn mannetje niet, is hij er nu van overtuigt dat dit het geval is… dit is dus een persoonlijke ervaring… Meis echt ik ken jouw verhaal ben er van overtuigd dat dat jouw meisie er wel komt je bent onwijs goed bezig pakt alles aan wat je pakken kan…

Maar helaas gaat er ook veel fout, maar das overal, daarom vind ik deze discussie ook best goed…

gr Tries

Ik vind de discussie an sich wel interessant (op de lappen tekst na, maar die sla ik gewoon over)… Ik merk bij Jeske nu al verschil wanneer ze vers krijgt of niet…
Krijgt ze vers, niks aan het handje, alles goed…
Krijgt ze door omstandigheden toch een potje, diarree, huilen, van slag…
En dan durven ze bij Olvarit toch te beweren dat er niks is toegevoegd…

Overigens, dit alleen bij de diner-potjes en niet bij de fruithap…

het is inderdaad niks nieuws,
Het is bekend dat er veel suiker in olvarit zit maar das net zo goed in de toetjes van danoontje.
Ik geef alleen vers, waarom zou je potjes kopen.
meestal kook ik een dag vooruit en dat gaat perfect, en als wij iets eten wat lars nog niet mag, dan pureer ik soms een wortel met een stukje fruit.
Ieder zijn eigen ding, maar ik vind het niet kloppen als je beweerd niet te weten dat potjes boordevol suiker zitten.

Ik geef mijn zoontje ook wel is een potje als ik niet in gelegenheid ben om te koken, maar dan koop ik ze wel bij de eko winkel, daar is verder niks aan toegevoegd.

En volgens mij scheelt het niet eens zo heel veel met de prijs van een olvarit potje. Ze hebben potjes van Biobim, akwarius en zonnatura en die zitten zo rond de € 1,15 per potje. Dilan heeft nooit last van een potje.

Een tijdje geleden was ik niet in de gelegenheid om een potje bij de eko winkel te kopen en toen heb voor een x een potje olvarit gehaald, maar die weigerde hij te eten, hij vond het niet eens lekker.

Verder krijgt Dilan ook geen danoontje of andere zoete toetjes. Als tussendoortje geef ik hem rozijntjes, gedroogde appeltjes of een rijstwafel met notenpasta en dat vind hij echt heerlijk. Hij heeft op de verjaardag van het zoontje van een vriendin van mij een x een zakje met kleine koekjes gehad waar suiker in zat en dit kon ik meteen aan hem merken!

Stella van Es

Bij ons in de buurt zit geen natuurwinkel… Hiervoor moet ik helemaal naar het centrum… Dat is best een gedoe…
Ik ga ook maar vooruit maken en invriezen…

Waar staat er dat babys ADHD hebben??
Er staat stoornissen dat is een ruim begrip.

Als een arts met de diagnose ADHD komt dan is er volgens artsen sprake van een minimale beschadiging van de hersenen.
Waaruit blijkt dat?
Geen hersenscan die dat kan aantonen.
Uit meerdere onderzoeken blijkt nu dat andere zaken als een speciaal dieet spectaculaire resultaten hebben geboekt.
Waarom zoiets niet proberen?
Ook zijn er kinderen die goed reageren op hoge dosissen omega 3.
Blijkbaar hebben sommige mensen meer behoefte aan bepaalde voeding of bepaalde voeding juist niet.
Wie heeft ooit gezegd dat wij allemaal gelijk zijn?
Moeten we dan ook altijd hetzelfde eten?
Andere factoren zijn ook niet uit te sluiten.

Mijn punt is dat het anders kan en moet.
Door de zogenaamde diagnoses psychiatrie en medicatie van de industrie voorkom je zelfs herstel omdat medicijnen op zich al bijwerkingen hebben die een normaal chemisch evenwicht in de weg staan.
Dat de symptomen verminderen wil niet zeggen dat zoiets gezond is.
Bovendien gaat het om de oorzaak en niet om symptoombestrijding.

Dat het anders kan bewijst de volgende link: http://www.rtl.nl/reality/babyswiliswet/
Onderaan bij bekijk afleveringen online…
Graag voor de sceptische kijkers eerst goed kijken dan oordelen.
Ik vind het verbazingwekend en prachtig wat deze man doet voor de ouders en hun kinderen.
En zo zijn er meer!!

En Nathalie…er zijn net zo veel deskundige tegenstanders van diagnose stelling als voorstanders ook m.b.t. adhd!
Dat wat op dit moment als de ‘’waarheid’’ naar ons wordt gebracht wil niet zeggen dat dit ook feitelijk de waarheid is.

Nog niet zo lang geleden werd je voor gek uitgemaakt als je zei dat de mens nog een keer op de maan zou staan……ook door de zogenaamde deskundigen van toen…de minderheid kreeg gelijk.
En zo zijn er legio voorbeelden.
Als je een stoornis op een hersenscan zou zien zou ik de laatste zijn die zou twijfelen aan een biochemische oorzaak.
Echter die is er niet althans niet aantoonbaar maar toch wordt deze bestreden met chemische medicatie terwijl dit anders kan.
Denk verder mensen!

Nog even wat info voor de mensen die denken dat het allemaal nogal meevalt met toevoegingen in voeding.

Kleurstoffen:
E102: Tartrazine
E104: Chinolinegeel
E110: Oranjegeel S
E123: Amarant
E127: Erytrosine
E131: Patentblauw V
E132: Indigotine
E151: Briljantzwart BN
Bewaarmiddelen:
Benzoaten
E210: Benzoëzuur
E211: Natriumbenzoaat
E212: Kaliumbenzoaat
E213: Calciumbenzoaat
E214: Ethylester van p-hydroxybenzoëzuur
E215: Natriumderivaat van E214
E216: Propylester van p-hydroxybenzoëzuur
E217: Natriumderivaat van E216
E218: Methylester van p-hydroxybenzoëzuur
E219: Natriumderivaat van E218
Sulfieten
E220: Zwaveldioxyde
E221: Natriumsulfiet
E222: Natriumwaterstofsulfiet
E223: Natriumdisulfiet
E224: Kaliumdisulfiet
E226: Calciumsulfiet
E227: Calciumwaterstofsulfiet
Nitrieten en nitraten
E249: Kaliumnitriet
E250: Natriumnitriet
E251: Natriumnitraat
E252: Kaliumnitraat
Antioxidantia
E320: Butylhydroxyanisol (BHA)
E321: Butylhydroxytolueen (BHT)
Glutamaten (smaakversterkers):
620 of B550: Glutaminezuur
621 of B551: Natriumglutamaat
622 of B552: Kaliumglutamaat
623 of B553: Calciumglutamaat

E220: Zwaveldioxyde…vreemd dat kinderen ziek worden.

code zwart: op je passen tellen en niet te ver gaan

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Grappig dat in medicijnen ook allerlei vreemde-naam-stofjes zitten en dat je daar dan juist beter van wordt!

Groetekes, Sje

Ik vraag me altijd af of mensen die zo op de voeding letten ook op hun eigen voeding zo goed letten. Ik eet namelijk wel eens graag een frietje en ook geregeld gewoon varkensvlees ed. Vind het altijd zo vreemd dat mensen bij hun kind of huisdier goed willen doen wat ze zelf fout doen.
Je krijgt dan van die kinderen die als ze een keer bij iemand anders zijn gaan schooien omdat ze thuis alleen maar gezond mogen snoepen, dat zou ik toch wel erg vervelend vinden. Ik let echt wel goed op wat ik Zoë geef, maar als ze wat ouder is mag ze best een keer een gewoon koekje of wat chipjes ed.

Groetjes,
Inge

Tuurlijk Inge, ik moet ook zeggen dat Ron nu wel een beetje doorslaat Sorry Ron,
Kijk als Roy niet allergie’s was geweest voor bepaalde dingen was ik echt niet alles uit gaan pluizen wat waar in zit juist wel of juist niet, we weten allemaal dat TE slecht voor je is, maar een beetje suiker wordt een ‘normaal’ mens echt niet ziek, ik ben ook groot geworden en kan je vertellen niet met gezonde voeding, vooral veel pindakaas, omdat mij pa daar werkte, zal daar niet te ver over door gaan dan worden het hele lappen tekst en dat leest toch niemand
Zonder gekheid, ik moet zeggen toen ik me ging verdiepen in wat er in van alles zit ben ik best geschrokken, ik heb BV nooit geweten dat in vleeswaren melk producten zitten als je kindje daar niet tegen kan tja is dat best moeilijk, en ja als Roy dat krijgt, is hij bijna onhandelbaar cq gedrag, en een tijdje later zit hij onder het exseem. als ze hem zo op school mee maken hoor je ze denken en zijn op school aan het testen enz, ze testen maar maar ik weet beter…
maar tuurlijk kan jij je kindje dat gewoon geven als ze er tegen kunnen is er niks aan de hand!
gr Tries

Gewijzigd door - Tries op 24 Oct 2007 21:25:34