staat al een standaard antwoord op de site:
Kruidvat maaltijden bevatten een kleine hoeveelheid toegevoegd zout voor het verbeteren van de smaak.
Ook voor toevoegen van zout aan babyvoeding zijn er wettelijke Europese richtlijnen. Dit zijn uiteraard kleine hoeveelheden waar Kruidvat maaltijd potjes ruim onder blijven. Het toegevoegd zout varieert van 0,075 gram tot 0,12 gram per 100 g in Kruidvat Maaltijden.
Kruidvat fruithapjes bevatten een kleine hoeveelheid toegevoegd suiker om de smaak te verbeteren.Toegevoegde suiker wordt gebruikt om de soms natuurlijke zure smaak van bepaalde fruitsoorten op te heffen. Het is dus wisselend per variant òf en hoeveel suiker er is toegevoegd.
Er zijn Europese richtlijnen t.a.v. hoeveel suiker er mag worden toegevoegd aan voeding bestemd voor baby’s en peuters (heel wenig mag). Dit zijn kleine hoeveelheden waar Kruidvat Fruit hapjes ruim onder blijven. Op de etiketten is het verplicht alle suikers gezamenlijk te vermelden; dit zijn de natuurlijke vruchtensuikers (uit de vruchten zelf) plus het toegevoegd suiker bij elkaar opgeteld.
Als je meer wilt weten over de samenstelling van Kruidvat Maaltijden of Fruit hapjes of andere vragen hebt, kun je het beste even bellen met het gratis nummer 0800-9992229
raar hoor, maar zal dan wel. Ik denk dat ik de potjes maar even laat staan tot hij wat ouder is, of dat ik ze terugbreng. Ik vond ze al zo lekker goedkoop.
Ik maak meestal zelf groenten en fruit klaar, maar is wel handig voor bij oma of als ik geen tijd heb.
22-12-2009 colin geboren