Het is nu wel duidelijk dat Max géén potjesmannetje is. Hij blaast de hapjes gewoon uit! Dus nu probeer ik af en toe een beetje ‘met de pot mee’ en dat gaat wel beter. Gisteren had hij al een banaan op en melk toen wij aten, maar hij keek duidelijk zo van: ik wil dat ook. Dus ik heb wat aardappeltjes en witte bonen in tomatensaus van ons gepakt (lekkerbekje maar niet) en dat heb ik gepureerd. Hij smulde er van!
Kan het eigenlijk kwaad om nu al, met bijna 11 maanden, potjesgroenten te geven zoals die witte bonen? Daar gooien ze zout én suiker in natuurlijk…Wij eten meestal geen groenten uit pot, maar gewoon vers of diepvries (spinazie bv). Zout gooi ik niet in eten.
En wat doen jullie als je zelf bv spaghettiesaus maakt? Meestal gebruik ik alleen tomatensaus zonder toevoegingen en doe ik daar groenten in, maar soms heb je bv net zin in tagliatelle met roomsaus, ik noem maar iets…met zout en suiker erin…Een beetje geven maar, of gewoon toch iets anders maken??
Ik moet even omschakelen nu Max vers wil, want Eva at tot 12-15 maanden potjes en die vond die zalig en at alles leeg! Weet allemaal niet zo goed hoe dat vers maken werkt en wat wel en niet mag voor Max.
Groetjes Rainbow, trotse mama