Stukjes fruit mag dat?

hallo
weet iemand toevallig vanaf welke leeftijd ze gewoon stukjes fruit mogen
ik heb namelijk een ondeugend dochtertje die vertikt het om smorgens nog fruit te eten
ik heb het ook al geprobeerd om smidags te geven om 3uur maar dat wil ze ook niet
alleen een stukje fruit gistermiddag dat ging er wel in want vader lief had een appel en daar had hij een stukje van gegeven en dat at ze keurig netjes op
ik heb al geprobeerd met gewoon vers fruit grof prakken maar dat wil ze ook niet
vanochtend heb ik het weer geprobeerd uit een potje maar dat was 3 lepeltjes en ze wou niet meer

Als ik vers fruit geef, prak ik dat al een aantal weken niet meer, sowieso banaan deed ze al heel lang goed, appel vindt ze leuk om met haar tanden te schrapen. Perzik gaat er ook makkelijk in. Als zij er goed op reageert, kan het naar mijn idee geen kwaad, ik doe het ook!

Groetjes!

Lilypie - Personal pictureLilypie

Tuurlijk mag je stukken fruit geven. Waarom niet…? Als ze dat zelf prettiger vind, prima.
Jens kreeg eerst ook gewoon gepureerd, daarna geraspt, maar met 7 mnd gingen er al hele stukken in, zonder kokhalzen/stikken.
Als je start met bijvoeden en gelijk in grote, pakklare stukken, en dat bevalt, dan kan je eens kijken naar de Rapley-methode (ff googlen).

Groetjes.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Morgan raspt ook haar eigen appel af, althans de appels die pappa eet. En mandarijnpartjes zuigt ze uit en de eet nectarines. Alleen op het moment even niet want ze heeft te veel last van der doorkomende boventanden.

Groetjes,

Michèle

Natuurlijk mag je stukjes fruit geven. Het is tenslotte niet de bedoeling dat ze op hun 10e nog steeds aan de geraspte appel zitten. Wij hebben in het begin fruit gepureerd en zijn ook vrij snel overgegaan op raspen en daarna op kleine stukjes en toen steeds groter. En op die manier kun je steeds grotere stukken geven als ze daaraan toe zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Zijn die krengen er nog niet Michèle??? arm kind pfff dacht bij dylano een puntje te zien boven maar weet het niet zeker maar ook weer meer last als van de onderste geef mij die ondertanden maar maar als deze door zou zijn nog maar 11 bijna op de helft

Liefs Michelle

Nope Michelle, 2 grote bulten op de bovenkaak die ik met godsgratie aan mag stippen met dentinox. Ze heeft geloof ik door dat daar de pijn wel een beetje mee weggaat, maar verder wil ze bijna geen brood en zo op het moment en ze staan bol, maar daar is ook alles mee gezegd.

Groetjes,

Michèle

bedankt allemaal voor jullie reactie
heb ik dus meer aan dan cb hahaha die zeiden dat ik daar nog even mee moest wachten omdat ze nog niet alle tandjes heeft
maar heb nog even een vraagje
mij dochterje wil niet uit een tuitbeker drinken men een gewone beker lukt nog niet echt goed maar als ik er een rietje in doe drinkt ze het keurig leeg mag dit wel of is dit slecht voor de tandjes
was het vergeten aan het cb te vragen maarja doe meer op ikke ben uit dan cb hahaha

wat vreemd dat het cb zegt dat je daar nog beter mee kan wachten, ik heb juist begrepen dat je langzaamaan vanaf 7 maanden kan beginnen met gewoon stukjes geven. net zoals brood dus eigenlijk. ik had dan ook hier gehoord dat het eigenlijk niks met tandjes te maken heeft maar juist met het wurgreflex, wat dus vanaf 7 maanden een heel stuk minder is.

apart trouwens dat ze al wel uit een rietje drinkt haha, dat blijkt juist lastiger te zijn dan uit een tuitbeker.

liefs,
Rinske

@ sann bedankt voor de tip wist niet dat die er waren ga morgen meteen kijken

@rinske ik heb een aparte dochter hahaha zo vader zo dochter en het cb bij ons is niet wat 9 van de 10 x is het het tegenovergestelde maarja doe je niks aan

te hopen dat ze gauw door zijn Michèle kan me voorstellen dat ze dan bijna niet wilt eten. ik ga me eigen maar na als ik tand of kiespijn heb. Toen die 2 bij dylano doorkwamen had ik alleen bij warm eten last en nu nog nergens van met eten maar merk wel dat hi jer last van heeft. zijn temperatuur schommelt ook weer als een gek.

Liefs Michelle

Gelukkig is het alleen met brood en dan allen thuis. Op het kdv eet ze wel gewoon brood, maar dat kan stoer doen zijn of een deel dat mamam uitdaagd. Oh ja we hebben ook wel ontdekt als ze te moe is dan eet ze ook geen brood. Zoals vanmorgen moet ik haar wakker maken en dan eet ze niks alleen melk.

Groetjes,

Michèle

Is eigenlijk wel logisch toch, ga je eigen maar na als je moe bent dan heb je ook zoiets van moet ik eten (ik wel tenminste)

Liefs Michelle

@sandra1980: vanaf welke leeftyd zijn julie gaan raspen

doe nu alles met de staafmixer zo afentoe zuigt ze aan een stukje appel van mij bijten doet ze ze er ook aan (maar dat gaat natuurlijk niet)

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker