Stukje voortand afgebroken


#1

Eergister is mijn zoontje van 1 1/2 jaar heel erg hard op zijn gezichtje gevallen…eindstand:
schram op zijn kin en een beetje op zijn bovenlip en een tand door zijn lip…
Nu was het niet zijn 1e tand door zijn lip dus schrok niet echt van de bloedpartij wat er dan even uit liep…
Het was dus even tranen met tuiten maar al snel was hij het weer vergeten en zeker na het krijgen van een koekje…

Gister ben ik hem aan het aankleden en zie tot mijn verbazing dat er een stukje van zijn bovenste voortand af is gebroken! Mama schrok zich rot!
Hij eet voor de rest prima en heb niet het idee dat hij er last van heeft.

Gelukkig zijn z’n voortandjes nooit duidelijk te zien dus bij niemand valt het op…
maar vindt het zo rot en zielig!!!

Moet ik me zorgen maken? Wie heeft dit eerder meegemaakt?
Op internet lees ik over het zwart kunnen worden van zijn tandje, tandje er helemaal uit, naar de tandarts…
Krijg al helemaal rillingen bij het idee dat ik met hem naar de tandarts moet!


#2

Ik zou morgen voor de zekerheid de tandarts even bellen. Die tandarts kom je in de toekomst toch niet onderuit hoor!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 May 2009 15:26:51


#3

Denk dat ze er weinig aan doen omdat het een melktandje is maar zal voor de zekerheid wel even bellen.

Hij is nog zo klein en tuurlijk weet ik dat het er een keer van moet komen maar mama mag nog niet eens naar zijn tandjes kijken…laat staan dat de tandarts het mag doen…


#4

Vreemde ogen dwingen, dus die tandarts mag echt wel naar die tandjes kijken hoor.

Ze zullen er inderdaad weinig aan doen maar mogelijk heeft de tandarts wel tips waar je de komende periode op moet letten bij die tand.

Groetekes, Sje


#5

Nou dan ken jij mijn zoontje nog niet hoor!
Die laat het echt niet toe ook niet als het een vreemde is!


#6

Hoi hoi

Jens is ook een keer gigantisch op z’n giechel gevallen, ook met als resultaat een ieniemini hoekje van z’n voortand af…

Nergens niks geen last van, van afstand ook niet zichtbaar… Dus ik laat het maar gaan.
Als 't een wat groter hoekje is kan je het even laten nakijken door de tandarts idd.
Maar voor het cosmetische… ze wisselen straks toch weer over een paar jaar.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker


#7

Heb net nog een keer gekeken tijdens het tanden poetsen met pijn en moeite…maar gelukkig valt het mee…
Het is maar een klein stukje wat af is gebroken en het valt ook niet zo heel erg op.

En tsja, gelukkig gaan ze over een paar jaar nog een keer wisselen!


#8

puck is een half jaar terug van de trap gevallen. klein hoekje van de voortand af. mijn schoonzus is mondhygieniste en zei heeft het bij de tandarts nagevraagd. We hoefden er niets aan te doen. tandje zat niet los…

sterkte en morgen gewoon ff de tandart bellen…


#9

als lieke valt valt ze ook bijna altijd een tand door haar lip (vindt ik erg typische)
dus hier ook een heel klein stukje van voortand af.
Hoefde er verder niks aan te doen als het tandje niet los zit en als ze er geen last van heeft.
Ze heeft er nooit geen last van.
ze gaan straks toch wisselen.

succes

groetjes gytha


#10

Bij Nicky is dat ook gebeurt dat ze 1,5 jaar was. Het eerste jaar niks te zien en daarna begon hij te verkleuren. Toen ze 6 was is ie er uitgetrokken door de tandarts. Was geen gezicht een halve tand, er brokkelde steeds meer af, ging helemaal scheef staan, echt een vies gezicht. De nieuwe tand stond er al achter en die is gelukkig goed. Het is weer een mooi grietje om te zien.

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

Lilypie Derde Ticker" border=0>


#11

Heb gebeld maar inderdaad niets aan te doen.
Gelukkig is het maar een klein stukje van zijn voortand dus het valt niet echt op…


#12

Mijn schatje heeft ook een stukje van zijn tand.
Heel typerend, het is een stuntel eerste klas en altijd een tand door zijn lip.
Maar Sam heeft ook een stukje van zijn tandje af en hoe en waar het is gebeurt weten we niet eens. Hij heeft er helemaal geen last van.
Dus lijkt me inderdaad dat als die verder niet los zit of gaat verkleuren je er gewoon mee moet leven.

Het valt niemand op, bahalve als ze hem een keer op de commode een schone broek geven dan ziet men het,

Groetjes van de mama van Sam