Stukje plastic in babyvoeding!

Beste moeders en vaders,

gisteren ben ik toch wel erg geschrokken van het feit dat ik een stukje puntig hard plastic in een babypotje vond.

Kindervoeding wordt zo goed gecontroleerd maar blijkbaar kan het dus toch.

Het geluk is dat ik het gekregen potje zelf at, ik maak alles vers voor mijn kleintje en heb hem nog nooit een potje gegeven. Omdat ik het zonde vond at ik zelf het fruitpotje op en voelde ik iets hards in mijn mond. Ik had er niet aan moeten denken wat er gebeurd was als mijn kleintje dit had doorgeslikt want het is best een scherp stukje!!!

Ik heb gelijk de lijn gebeld van het merk fruitpotje en de klacht kenbaar gemaakt want straks zit het in nog meer potjes! Ze vonden het heel erg en het was duidelijk dat dit echt niet mag gebeuren!! Ik heb het potje fruit en het stukje opgestuurd en ze gaan het onderzoeken, ik word op de hoogte gehouden wat het onderzoek zegt.

Gisteren had ik het echt even te kwaad, tijdens m’n zwangerschap had ik iets heel unieks, over mijn herstel daarna had ik tot 2x aan toe iets unieks en mijn kleintje had een ademhalingsstilstand gehad, ook iets unieks. Ik was blij dat net alles eindelijk lekker loopt en dat het allemaal goed gaat en dan gebeurd er weer iets vrij unieks want dat kans dat je zoiets aantreft is volgens mij heel klein. Mn vertrouwen heeft gewoon weer even een deukje opgelopen.

Hebben jullie ervaring (ik hoop van niet!!!) dat je iets vind in de voeding van je kleintje wat echt niet kan?

Kortom, altijd maar weer de voeding goed controleren voordat je het aan je kleintje geeft… Ik wil geen angst zaaien maar ik wilde het toch even zeggen.

Groetjes,
Eef

ik zelf niet maar mijn collega wel(heeft een dochter die 3 weken ouder is dan damian). ze had een potje sperciboontjes voor 4 maanden en er zat gewoon een hele sperciboon in. zei ook gelijk gebelt en opgestuurd heeft ze een sorry pakket gehad en ze zijn het gelijk gaan onderzoeken en ze is idd ook op de hoogte gehouden. het bleek dat er een mesje van de machine kapot was (was verbogen) dus de sperciboon was daar langs gekropen. ik weet niet over welk merk jij het hebt en dat maakt niet uit maar ze waren wel heel netjes en hebben zeker 6x contact opgenomen om te vragen of verder alles naar wens was

Lilypie First Birthday tickers

He wat vervelend zeg! Gelukkig dat je het zelf at.
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar als ik een kantenklaar maaltijd potje heb dan prak ik het wel altijd met de vork even goed door. Na jouw verhaal nog eens een keer extra! Goed dat je meteen melding hebt gemaakt, dan kunnen ze onderzoeken hoe het is gekomen en of andere potjes uit de winkels gehaald moeten worden.

Zo te lezen heb je ook al het een en ander meegemaakt, en een ademhalingsstilstand bij je kleintje heftig zeg! (ik ken dat ook maar dat was toen m’n zoontje nog in de couveuse lag en 24 uur aan de monitor, eerst ook wel schrikken maar uiteindelijk minder eng omdat het normaal is bij premature kindjes en de apparatuur wel alarm slaat). Gelukkig heb je het optijd gemerkt! Had je zo’n alarmding in bedje die aangeeft wanneer kindjes niet meer ademen? (sorry weet even niet meer hoe het heet).

Nou, niet teveel zorgen maken, dit is gelukkig ook weer goed afgelopen!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Een nannycare mama jasper… heb ik ook

Maar goed… wat een erg verhaal… en wat spannend allemaal voor je! Ademstilstand lijkt me verschrikkelijk meid! Hoop niet dat je kleintje er wat van over heeft gehouden!!!

Trouwens… ook in zelf gemaakte hapjes kan plastic zitten… mijn eigen schuld maar doe het in ijsblokjes bakjes en vis het eruit met een mes en daarmee nam ik steeds plastic van de zijkanten mee ooops… allemaal sliertjes erin! Heb het direct weg gegooit en wacht nu altijd of het iets ontdooit is

Ik hoop trouwens dat de groentepotjes fabriek je niet een doos vol potjes stuurt!! Whaha misschien kun je vragen om een kok???

x Marja

Leonie
13-12-2009: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm
6 maanden: 8700gr./lengte 67 cm