Stuitligging

hoi allemaal,

gisteren had ik een afspraak voor een draaiing omdat ze nog altijd in stuitligging ligt ze hadden me al eerder geinformeerd hoe het in zijn werk ging…ze zeiden dat het hemaal geen pijn deed en dat het alleen beetje gevoellig aanvoelden…
Nou ik ken vertellen het is me helemaal niet meegevallen en deed ook echt pijn ze is al ingedaald met haar billen en ze kregen haar der niet uit dus lig ze nu nog steeds in stuitligging… nu heb ik volgende week een afspraak voor de bespreken hoe nu verder of het een keizersnee word of niet, ik heb dat liever niet ik wil liever '‘gewone bevalling’'
maar hoe denken jullie hierover ?? ik ben echt nu aan twijfellen en weet het nu ff niet meer… maar denk ook dat het komt dat ik nu ook erg buikpijn heb enz…
maar ben erg benieuwd hoe jullie hier erover denken…

Groetjes Sylvia

Ik zie dat je nu 37 weken zwanger bent? Je kleintje kan dus ook nog spontaan draaien he?

Onze dochter lag ook in stuit, ik wist het al een tijdje, want kon dat bolle kopje precies voelen net onder mijn ribben!
Bij de controle van 36 weken bij mijn huisarts, heeft ze me doorgestuurd voor en liggingsecho, die uiteraard bevestigde wat ik al voelde.
Ik had alleen het probleem dat ze moeilijk haar gewicht konden schatten, en dat ze dachten dat ze onder de grens van 5 pond zat. Ook was het een probleem dat ik weinig vruchtwater had, en dat onze dochter dus eigenlijk helemaal niet zo’n goed plekje bij me had! Ik ben dus meteen opgenomen, complete bedrust gekregen, en met 37.1 weken door een keizersnee bevallen!
Achteraf bleek onze dochter klem te liggen in mijn baarmoeder, wegens een schotje dat daar teveel zit.
Ik ben achteraf dus heel blij dat dit allemaal besloten is, en dat de keuze niet bij mij lag. De keizersnee is me ook 100 punten mee gevallen, net als het herstel!

En dan ben je zwanger van de tweede, ik was er zeker van dat dit net zo zou gaan, maar waarachter is ons ventje met 39 weken gedraaid, heerlijk! Zoals de arts zij; de scalpel ruimen we dan maar weer op

Weetje, het komt zoals het komt, het is jammer dat je zoveel pijn hebt gehad,en dat het dan uiteindelijk niet gelukt is. Ik zou rustig afwachten, wie weet draait hij/zij nog, en zo niet, alles over je heen laten komen!

Manderijn

hoi
wat vervelend zeg!
ik persoonlijk zou bij deze (lag ook lang in stuit) niet voor een natuurlijke stuit bevalling gaan. maar dat is vooral omdat een “normale” bevalling van Emma al erg moeizaam was.
emma was 3750gr deze zal daar niet ver onder blijven, eerder erboven, na 2,5uur persweeen toch de vacuumpomp, uiteindelijk 24 bezig geweest. als ik dat bekijk lijkt het me niet verstandig een stuit van 4 kg eruit te werken…
ik weet van een vriendin die 2 stuitbevallingen heeft gedaan, dat ze ook kijken naar de eerste, gewicht, verloop van de bavalling etc…
dus, hoe was dat bij jouw eerste?

de risico’s van een natuurlijke stuit bevalling zijn groter dan die van een kijzersnee.
het herstel van een kijzersnee is over het algemeen langer en zwaarder, alhoewel ik me afvraag hoe het daar beneden is nadat er een dubbelgevouwen kind uit is gekomen om het maar even zo plat te zeggen…

veel wikken en wegen dus…
maar luister naar je gevoel! dat is meestal het beste!

groetjes en succes!

Hier heeft meneer 31 weken met zijn hoofd naar beneden gelegen en ligt nu in stuit. Maar goed, ik ben nog geen 33 weken en duim elke dag dat hij nog gaat draaien haha.

Zoals Gidget ook zegt: Als meneer hier nog in stuit ligt wil ik graag een KS.
Mijn dochter was 4010 bij de geboorte en deze man schatten ze op 5000 als hij in dit tempo door blijft groeien. En dat zie ik in stuit niet zo zitten eigenlijk…

Een vriendin van mij is bevallen van haar dochter die in stuitligging lag.
Het is haar 100% meegevallen en de bevalling was niet extreem zwaar.

hoi,

het is inderdaad wikken en wegen…
mijn eerste bevalling van michael was een eitje ik heb er in totaal 7uur en 14 min. over gedaan en maar 3 hechtingen dus dat was me reuze meegevallen… Ik had gisteren een afspraak in het ziekenhuis voor een CTG en had toen ook gevraagd als het bij mij wel mogelijk is om natuurlijk te bevallen als ze stuit blijf liggen en ze zeiden dat het wel moet lukken want haar gewicht en lengte is goed…maar heb volgende week dinsdag weer een afspraak in ziekenhuis en dat gaan we bekijken en bespreken hoe en wat nu verder… dus het is ook hoe Manderijn zegt het is afwachten en alles maar over me heen laten komen…

Groetjes Sylvia

Ik heb bij de eerste een stuitbevalling gehad. Totale duur vanaf inleiden tot aan de bevalling: 6 uur en 9 minuten. Ging dus snel en ook goed. Ik heb er niet veel van geleden en zou het zo weer doen. Maar het is inderdaad persoonlijk.

Groetjes Natasja