Studerende mama's?

Ik heb nu dus de knoop doorgehakt dat ik ook weer in September ga studeren voor een Master (mijn familie en moeder staan hier 100% achter) Is er nog iemand hier die studeert, werkt en kind(eren) opvoed? Hoe vind je die combinatie? Anne (mama van Seth?) doet het geloof ik toch? (of zit ik er helemaal naast?) nog andere mama’s? Ik ga het trouwens wel parttime doen (avondschool & distance education (school op afstand))

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wilde toch even zeggen dat ik het erg knap van je vind dat je dit gaat doen. Lijkt me erg zwaar, studie, werk en opvoeding van J.

Succes in ieder geval!

Groetjes,
Sandra

Uhm… ja, ik kan uit ervaring zeggen dat het zwaar is!
Het kan een voordeel zijn dat je geen partner hier hebt, maar ook een nadeel. (Je hoeft er geen aandacht aan te geven, maar kan er ook geen gebruik van maken)

Ik ga dan wel fulltime naar school en dat betekende vaak overdag school en regelmatig in de avonduren schoolwerk doen. Nu ben ik in mijn laatste jaar en heb ik net mijn stage achter de rug (40 uur per week) en ga nu afstuderen (40 uur per week). Ik vind het vooral moeilijk dat ik zoveel van huis ben.

Wat belangrijk is, is dat je het goed geregeld hebt voor Jada, regelmaat met de oppas en bij iemand waar je het zelf prettig vindt, dan kun je zelf rustiger aan de studie. Ik neem aaan dat je er dan ook nog naast werkt, mocht je een baan vinden, of niet?

Succes ermee!
Liefs, anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ja dat is wel het plan. Werken (ik hoop 32 uur) en daarnaast 's avonds aan de studie (of tijdens schooltijd, dat ligt dus aan mijn werk!), het fijne van deze Master die ik heb gevonden is dat ik modules kan doen en dus een vak per keer kan doen (max is 5 jaar) Ja ik bereid me al voor op heel zwaar, maar ik moet het gewoon doen van mezelf!

Ik zou het niet kunnen … werken, leren, huishouden en er zijn voor je kind, dan ben ik binnen no time overspannen! Ik vind studeren al zwaar terwijl ik niet eens werk heb dus als jij het kan … ?? waar haal je de energie vandaan?!

Ja ik moet het nog gaan proberen dus ik weet het nog niet, maar ik barst van de energie, kan ook niet wachten om te gaan werken (wel 32 uur hoor niet 36 of 40) en dan heb ik natuurlijk ook mijn moeder hier dus dat is ook wel fijn, en mijn man hoef ik ook niet te vermaken want die is er niet. Ik hou van werken ik zit nu al 2 weken niets te doen dus vandaag heb ik mijn moeders hele keuken uitgeruimd en schoongemaakt, gebrooddeegd (als dat een woord is) met J, halve zolder uigezocht etc, ik ben over het algemeen niet moe te krijgen. (maar ik ga altijd wel op tijd naar bed hoor, ik ben niet iemand die tot 11:30 nog wakker is 's avonds, dan is alles op! qua energie dan)

Nou meid, ga er voor! dit klinkt als een super energieke vrouw die ook nog eens super gemotiveerd is …