Studerende mama's

Dames,
Even een vraagje aan alle mama’s die studeren of hebben gestudeerd met kleine kids. Hoe is dat nu? Hoe deel je je tijd in? Als je daarnaast ook nog werkt en je studeert part-time, is dit vol te houden? Welke kinderleeftijd heeft jullie voorkeur om als mama te studeren?

Ik kom er steeds meer achter dat ik eigenlijk toch wel verder wil, een Master ofzo. Nu is de kleine nog maar 2,5 en als ik die stap zou nemen betekend dit ook dat ik terug moet naar NL, werken (4 dagen) en studeren 1/2 dagen, maar is dit vol te houden? / Gezond? Ik heb altijd gezegd dat ik wil wachten tot de kleine wat ouder is (6 jaar ofzo) maar goed, dan ben ik dus wel erg lang uit de schoolbanken!

Wat denken jullie?

Oei, moeilijk!

Ik denk dat het op zich weinig uitmaakt of je nou fulltime werkt of parttime studeert en werkt…

Maar terug naar NL zal zeker voor Jada wel een heel grote verandering zijn! Tenminste, dan ga ik ervanuit dat zij meegaat? En je man, heeft die mogelijkheden om mee te gaan?

Ik denk dat er geen perfecte leeftijd voor is…
Toen de oudste baby was heb ik het laatste jaar van mijn opleiding afgemaakt, dat vond ik toen prima te doen, en mijn moeder kon fulltime oppassen.

Als je terug in NL gaat studeren kun je misschien wachten tot Jada 4 is, en naar school gaat? Dan heb je natuurlijk minder opvang voor haar nodig dan nu.

Ik zou nu heeeeeeel graag nog een vakopleiding doen, omdat ik met mijn vorige opleiding (onderwijsassistent) eigenlijk niks meer doe, en dat ook niet van plan ben.
Maar… om nu weer fulltime te gaan studeren zou financieel ideaal zijn ivm studiefinanciering, maar fulltime zie ik écht niet meer zitten nu.
En parttime is geen optie, omdat je dat zelf moet betalen, en dat gaan we niet ff zo ophoesten, dus erbij werken… zit je alsnog fulltime (+ dat die opleiding hier 2,5 uur rijden vandaan is…)

Uhm… ik studeer fulltime.
Ik denk dat dit op zich wel een goede leeftijd is, omdat kinderen het nog niet zo door hebben. Seth weet dat ik naar school ben, maar verder niet.
Ook slaapt hij 's avonds op tijd en 's middags nog, zodat ik dan soms ook tijd heb om wat te doen. Maar als ze al naar school gaan, heb je misschien wel meer tijd om wat te doen… hmm…

Verder besteed ik vrij veel tijd aan mijn studie. Het is wel elke week anders. Ik ga 3/4 dagen per week naar school en maak mijn huiswerk in de avonduren en weekend. Alleen als ik moet leren voor toetsen gaat Seth 2 weken elke dag naar oppas, zodat ik goed kan leren.
Het is aanpoten, maar ik red het wel.

Ik ben ook benieuwd, gaan jullie dan met het hele gezin naar Nederland?
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers