Straks weer werken én dus kolven

Het is niet echt een probleem waar ik mee zit, maar ik zit er een beetje tegen aan te hikken merk ik dat ik straks (over 3 weken) weer moet werken. Iedereen heeft dat natuurlijk, maar ik vind het echt niet leuk.
Oftewel… Moet gewoon even wat kwijt…
Ook omdat ik dan straks moet kolven, Sanne nu net aan de fles gewend is (nou ja, ze dronk gister aan een stuk door (2 flesjes) en vanmiddag ook gedronken uit de fles) dankzij de (anti-lek) speen van BIBI!! Deze lijkt op de speen van bibi. Godzijdank heb ik een hele lieve din die al haar spulletjes die zij niet meer gebruikt door geeft aan mij, anders had ik deze nooit zelf gekocht en dus uitgeprobeerd… Maar gelukkig pakt ze hem wel!!
Het probleem bij mij is dat ik niet echt een voorraadje mamamelk aan kan maken, Mijn borsten produceren zoveel als wat Sanne nodig heeft en als ik het dan ook nog na kolf, dan ben ik bang dat ik weer wat stuwing krijg…
Herkent iemand dat? Als ik zo naar de topics kijk geven jullie allemaal fv of niet? Moeilijk hoor…
Het CB zegt dat ik na elke voeding wat af moet kolven om zo een voorraadje te maken, ja lekker makkelijk… Man ik blijf aan het uitkoken en met ijsblokjeszakjes in de weer… Voor die kleine beetjes…
Pff, wat is het soms lastig om mama te zijn… Maar als ze dan weer heerlijk lief lacht.,… SMELT…
Kan trouwens zo janken omdat ze de fles heeft gedronken… Hormonen?? Jank al om het minste geringste… Gaat dat nog over???
Bedankt voor het lezen…

Liefs

haha die hormonen! en die kleintjes weten je wel te vertroetelen met hun lachjes he… heerlijk…dat maakt echt alles goed!

tja ik kan je niet helpen geef nl fv. maar misschien moet je het toch blijven proberen elke keer na de voeding want ik heb begrepen dat als je dat doe je borsten ook meer melk gaan produceren. dus wie weet als je het een weekje doe dat het steeds minder problemen geeft en je over 2 weken 3 kinderen kan voeden… succes!!

Als je extra wilt kunnen kolven, kun je bij de huisarts Syntocinon-neusspray vragen. Dat is een neusspray speciaal voor moeders bij wie de melk niet goed op gang komt of bij wie kolven niet goed lukt.

Mijn meiden dronken bij mij goed en dan kwam er genoeg melk op gang, maar zodra ik ging zitten kolven kreeg ik er met moeite 30cc uit. Die neusspray is een wondermiddeltje! Echt perfect.

Wat erin zit is ocytocine, het hormoon wat het lichaam normaalgezien zelf aanmaakt voor de toeschietreflex.

Groetekes, Sje

De bv kan ik je ook niet mee helpen, wij hebben ook een flessenbaby, maar dat huilen ken ik wel hoor. Ik jank niet alleen om wat mijn kleine meid doet, maar de page puppy laat bij mij de waterlanders ook nog steeds komen. Of een liedje op de radio. Echt ik was nooit echt een huilerd, maar nu kan ik unicef wel gaan steunen zeg maar. Het moet weer over gaan zeggen ze. 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren zeggen ze steeds tegen mij. We wachten af.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hi Jen,

ik had hetzelfde voordat ik weer ging werken. Het lukte niet echt om een voorraadje op te bouwen. behalve dan als Ainaoh een keertje minder dronk. Ook mij hebben ze toen geadviseerd om toch elke keer nadat zij gedronken had nog even na te kolven zeg maar. En het werkte wel, want idd je productie wordt dan weer aangepast zeg maar. Ik heb er geen stuwing van gekregen.

Ik heb ook wel dagen gehad dat ik kolfde en er dan ook maar heel weinig uitkwam, dat ik dacht hoe kan dat nou en dat is toch nooit genoeg?! Die Spray is idd ook een goed middel om je daar bij te helpen.

ik wens je veel succes!! ( ook met werken weer straks, is weer even heel anders)

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/21/2104/210410.png">

Hoi,

Ik kolfde s’morgens na haar voeding en in het begin moest dat wel even opgang komen en ik kolfde sávond na haar voeding ook dat moest even op gang komen. maar heb nooit last gehad van stuwing tussen door. De productie regeld dat het gewoon meer heeft dan je kindje nodig heeft na die voedingen.
En mocht het even niet lukken kijken naar een foto van je kindje dat lacht of huilt helpt klinkt raar maar in het begin helpte dat bij mij echt.

Trouwens weet niet hoever je van huis werkt maar je hebt geloof ik twee uur per dag tijd om te kolven anders moet je baas een aparte ruimte creeren waar jij rustig kunt kolven. Je moet maar eens googleen daarop.

Groetjes

lon106

Nog een kolftip: zodra ze de laatste voeding gaat laten vallen (ergens rond de 4 maanden), blijf dan wel die laatste voeding afkolven. Je lichaam denkt gewoon dat die voeding gewoon doorgaat (terwijl jouw kleine mop al heerlijk ligt te snurken!) en jij legt zonder na de andere voedingen extra te kolven toch een voorraadje aan. Dat kun je volhouden zolang als je wilt.

Ik heb dit destijds bij allebei mijn meiden zo gedaan.

Groetekes, Sje

Hoi,

Op mijn werk kolf ik ook, maar lang niet genoeg. Meneer drinkt nu 250ml per voeding en dan kolf ik nooit van mn leven!
Wat ik doe is tussen de voedingen door ook kolven, al is het maar 5 minuutjes en savonds ook nog. Hij drinkt de late avondvoeding niet meer, maar die kolf ik wel (volgens mij zei Sje dat al). Door tussendoor ook te kolven krijg je meer productie. Ik kolfde eerst om 16.00 50ml en nu 90ml extra. En alle beetjes zijn mooi meegenomen.
Dus bij mij ziet het er zo uit

06.00 bv
10.00 bv of kolven
14.00 bv of kolven
16.00 kolven (alleen als ik niet werk)
18.00 bv
20.30 kolven (altijd)

Het is idd een gedoe met al dat uitkoken enzo… maar ja je doet het wel ergens voor denk ik dan altijd maar. Heb trouwens ook extra flesjes gekocht…zodat ik niet altijd ook nog flesjes hoef af te wassen

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Evelien

ja ik heb zeker wat aan al die tips… Heel toevallig vroegen mijn man en ik ons van de week al af wanneer we de laatste voeding (van 2300u) er af kunnen halen,
Donderdag moeten we weer naar het CB en dan wilde ik dat vragen…

Ik ga me nu voornemen, om vanaf morgen (krijg straks visite) na elke voeding even wat af te kolven en dit dan in een flesje te doen. Als dat flesje dan wat voller is kan deze zo in de diepvries.

Dus dames, bedant voor de tips en voor het lezen van mij spui… Dat is het lekkerste van zo’n forum… Ik hoop alleen wel dat mijn kleine meid de fles blijft pakken…

Fijne week met de kids

Liefs

Ga je het met flesje en al in de vriezer doen? Weet niet of het flesje dat overleeft hoor. Ik zou het overdoen in een diepvrieszakje. Je hebt overigens van Avent speciale zakjes voor moedermelk waar ook het aantal ml. op staat. Kun je precies zien hoeveel erin zit en hoeveel zakjes je uit de vriezer moet halen per voeding.

Groetekes, Sje

Hoi

Je mag pas voedingen bij elkaar doen als ze dezelfde temperatuur hebben dus eerst het ene koelkast en dan weer kolven dat apart in de koelkast en dan mag het pas bij elkaar.

Groetjes Evelien

Hi,

ja klopt je kan pas de afgekolfde melk bij elkaar doen als ze dezelfde temp hebben.
Ik gebruikte vaak die bekertjes van avent. Die zijn speciaal voor moedermelk en je kan ze in de vriezer doen. Heb je gelijk de juiste hoeveelheid klaar.

groetjes Stellina

Ik heb van die goedkope flesjes gekocht en heb nu dus alweer een kleine voorraad van 90cc in de diepvries. 2 flesjes gevuld. Vul ze niet bij elkaar hoor…
Ik zou wel eens willen weten waar ze die ijszakjes van Avent verkopen. Bij de drogist heb ik ze nl nog niet gezien, en ik loop de deur van de apotheek nou niet echt plat zeg maar… Kan iemand me vast wel antwoord op geven…

Verder ben ik nu na iedere voeding aan het kolven. Die kleine beetjes spaar ik dus wel op, en doe ze straks in een fles zo hup de vriezer in… Heb die tip van mijn nichtje en die had de zelfde flesjes en nog niet geknapt…

Wilde nog even zeggen HIEP HIEP HOERA VOOR DE BIBI-SPEEN!! Sanne heeft de fles nl na een heel weekend weer gepakt… Snik… Kon wel weer janken…

Trotse mama van Sanne

Ik heb een dochter van 9,5 maand en geef nog steeds bv en kolf dus ook nog op het werk.

Ik had dat ook dat ik precies genoeg voeding had om te voeden en kolven daarna geen zin had. Ik deed dat kolven dus tussen de voedingen door. Ook 's-morgens na een voeding wil het soms wel omdat je dan 's nachts het meest hebt opgebouwd.

Toen ik weer ging werken, kolfde ik 2x op een dag. Dat deed ik 's avonds in de vriezer. Je moet bedenken dat alles wat je uit je borsten haalt extra aangemaakt wordt. In het begin is het even zoeken en klooien maar het wordt steeds makkelijker, echt waar.

Ik geef nu nog 3 voedingen op een dag en als ik werk kolf ik 1x. Dit doe ik sinds zij 8 maanden is.

Heel goed dat je het wil proberen en ik wens je succes!

Ik hoop ook zo dat het me allemaal lukt. Het kolven op zich vind ik niet zo moeilijk, alleen duurt het steeds langer voor ik toeschiet zeg maar… En dat is even vervelend. Ik word daar erg onzeker over namelijk… Maar goed. Ik moet gewoon in mijn achterhoofd houden dat het gewoon wat moeilijker gaat en dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken…
Morgen naar het CB en daar zou ik het eens hebben over die druppels. Misschien is dat inderdaad een oplossing…
Heb vanochtend al weer 2 keer gekolfd. 1 ‘portie’ om in te vriezen en 1 voeding om straks voor de bv aan te geven, omdat Sanne anders misschien het flesje weer niet pakt…

Ik woon in principe niet zo ver van mijn werk af. Ik denk dat ik er zo’n 20 min over doe om terug te rijden. Maar het is zo, ik werk 's avonds (in de VG-zorg) en als ik een slaapdienst heb, dan moet ik dus 4 voedingen gekolfd hebben… Gelukkig heb ik mijn 1e slaapdienst pas kerstavond, maar goed…

Fijn dat jullie meeleven… Vind ik erg prettig…

Trotse mama van Sanne

Bij mij liep het in het begin ook niet echt fantastisch en toen ik het dreigde op te geven, ging het in één keer wel. De volhouder wint. Je borsten moeten ook wennen aan het kolven.

Ik zal t gewoon moeten gaan proberen…
D’r zit weinig anders op…

Trotse mama van Sanne