Straks naar het ziekenhuis

Over een uur is het zover, ik moet naar het ziekenhuis omdat ik al 3 maal deze week lichtbloedverlies heb gehad en vandaag ook kramp erbij heb.
Vanmorgen dus gebeld met het ziekenhuis en werd snel terug gebeld, mag om 15uur langs komen. Gelukkig begrepen ze mijn bezorgdheid ook gezien het feit dat ik in oktober een miskraam heb gehad.

Ik ben op van de zenuwen maar kan het er nu met mijn man even niet over hebben, hij is zo afschuwelijk nuchter en vind dat ik me nog geen zorgen moet maken…
Hij vroeg zelfs “wil je dat ik mee ga” Ja natuurlijk wil ik dat! Ik heb echt geen zin om eventueel slecht nieuws alleen op mn dak te krijgen en dan nog alleen naar huis te moeten rijden ook…
Ik kan er echt even nix mee. Vandaar dat ik het hier maar even drop.

Liefs,
Chirley

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Oh da’s fijn inderdaad zo’n betrokken man. Kan me voorstellen dat dat nu slecht valt bij je, dat-ie nog specifiek vraagt of je het fijn vindt als-ie mee gaat naar het ziekenhuis. Het moet vanzelfsprekend zijn dat-ie meegaat!

Ik kom gewoon op je schouder zitten tot je weer terug bent uit het ziekenhuis. Alle sterkte. Laat je straks iets weten?

Groetekes, Sje

Sterkte straks!

Groetjes Natasja

Je zal er nu wel zijn en hopelijk mét man inderdaad. Dat 'ie dat nog moet vragen, of jij wil dat 'ie meegaat. Die van mij zou zelfs meegaan als ik het niet zou willen, bij wijze van. Succes en sterkte!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Bedankt voor jullie lieve reacties, na ruim anderhalf uur wachten in het ziekenhuis, hebben we gezien dat alles er goed uit ziet.
Ben echt enorm opgelucht…
Ongelofelijk, in het weekend loopt er maar 1 arts! Is toch niet normaal…

Tsja die mannen… Misschien moeten we een topic openen om daar onze frustraties met elkaar te delen hihi.

Liefs,
Chirley

Fijn dat alles goed is. Da’s een hele geruststelling.

Het is vrij logisch dat het ziekenhuis in het weekend niet vol met artsen loopt. Die mensen hebben net zo goed recht op weekend. Maar er zijn natuurlijk wel artsen die dienst hebben in het weekend, alleen dat is dan pieperdienst. Ze hoeven dan niet in het ziekenhuis te gaan zitten wachten tot ze nodig zijn.

Als er in het weekend geen bevalling bezig is, dan is er ook gewoon geen gynaecoloog. Die wordt opgeroepen zodra er iemand binnengebracht wordt voor gynaecologie/verloskunde. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat-ie zorgt dat-ie niet 100km verderop bij familie op bezoek is. Hij moet wel snel in het ziekenhuis kunnen zijn, maar 1 arts op gynaecologie/verloskunde in het weekend is vrij gangbaar.

Groetekes, Sje

Ja ok is ook ergens wel begrijpelijk, k was net nog een beetje overdonderd door de wachttijd in het ziekenhuis.

Maar het allerbelangrijkste is dat t met allebei de kleintjes goed is, en of je daar nu 5 minuten op moet wachten of anderhalf uur… maakt niet uit, t is goed

Liefs,
Chirley

Precies, achteraf maakt die wachttijd dan niet meer uit. Maar tijdens het wachten is elke minuut slopend!

Groetekes, Sje

Och wat spannend moet dat geweest zijn, gelukkig maar dat alles bij de controle goed bleek te zijn!
Hebben ze verder nog iets gezegd over de kramp en het bloedverlies?

Rustig aan, en hopelijk blijft het allemaal goed gaan!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Gelukkig dat alles goed is!!! Wat een opluchting…
Wel een leuke bij komstigheid dat je daardoor nog wel een keertje extra naar je beebjes hebt mogen spieken

Of het trouwens echt zo is dat er geen gynaecoloog aanwezig is in het zh als er op dat moment geen bevalling aan de gang is, dat betwijfel ik hoor! Een bevalling kan tenslotte ook heel snel gaan… als een arts dan nog van thuis moet komen, ook al is dat maar 10 minuutjes rijden (en dan nog, geen invloed op wat er in het verkeer gebeurd!!!)… kan het al te laat zijn!
Waarschijnlijk slaapt er 1tje in het ziekenhuis die meteen zn bed uit kan jumpen mocht t nodig zijn.
Is met andere artsen iig wel zo (vriendin van mn schoonpa werkt bij de HAP, die zei dat) dus ik ga er vanuit dat dat met gyneacoloog ook zo is.

Bij de oudste moest ik op het laatste moment naar het zh, toen vliezen gebroken waren en het wel heel erg groen was meteen de auto in, in de auto heeft vk naar het ziekenhuis gebeld dat we eraan kwamen! 10 minuten na aankomst in het ziekenhuis was ie geboren…! Ben ik ff blij dat gynaecoloog niet meer van huis had moeten komen, haha!!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Hey Carolien,

Nee ze konden me niet meer vertellen waar de kramp of het bloed vandaan kon komen. Het schijnt vaker te gebeuren zonder dat t een duidelijke reden heeft en vaak ook zonder verdere gevolgen voor de zwangerschap.
Ik ga me morgen lekker rustig houden en ga het eens in de gaten houden wanneer er bloedverlies optreed, toevallig had ik gister best wel een drukke dag. Maar dat moet toch niet uit maken bij 13 weken zwangerschap :open_mouth:
Tillen doe ik al veel minder m’n zoontje is er al aan gewend en klimt nu zelf de commode op met een opstapje. Dus aan tillen kan het volgens mij niet liggen.
Ik ga maar eens extra vroeg naar bed,

Liefs,
Chirley

Wat fijn dat het helemaal goed is!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Gelukkig alles goed… weer opgelucht adem halen…

Fijn dat het allemaal goed is

Fijn dat alles goed is. Kan me je ongerustheid heel goed voorstellen. Ik heb zelf na Tim 3 miskramen gehad. En bij mijn zwangerschap van Daan bij 13 weken een grote bloeding gehad. Ik was ook op van de zenuwen. En dacht dit is niet goed. Ik weet dus helaas hoe het voelt, maar bij mij was ook alles goed.

Fijne zwangerschap en ik hoop dat je geen bloedingen meer zal hebben.

Groetjes,
Sandra

Jeetje Sandra,

drie miskramen! Ik zou gek worden geloof ik. Gelukkig was het geen grote bloeding bij mij, maar toch vertrouw ik nog niet helemaal op mijn eigen lichaam. Jij zal dat wel begrijpen… Maar er zijn zoveel mensen die het heel goed bedoeld uit m’n hoofd proberen te praten. Alleen t helpt niet echt. Ik hoop dat ik met een paar weken echt kan genieten van de zwangerschap nu gaat t nog een beetje langs me heen op de een of andere manier. Heel vreemd.

Liefs,
Chirley

gelukkig gaat alles goed nu.

Melancholiek,
Ik snap wat je bedoeld ja, en zo voelt t ook wel. We zijn nu zo blij dat we een tweeling erbij krijgen. Dus misschien dat ik daarom ook extra bezorgd ben…
Vandaag gelukkig nergens last van gehad en me ook niet heel druk gemaakt, alleen boodschappen en strijken dus kan niet teveel zijn.

Liefs,
Chirley

Fijn dat alles goed was met de kleintjes! Een hele opluchting.

@Suzsje: De gynaecologen in het ziekenhuis waar ik ben bevallen slapen niet intern. Ik was zo’n snelle bevaller en de dienstdoende gynaecoloog werd thuis wakker gebeld. Hij was er binnen 10 minuten en net op tijd. Maar als hij niet op tijd zou zijn zou de verpleegkundige mijn bevalling hebben gedaan…

Groetjes Natasja

quote:
Jeetje Sandra,

drie miskramen! Ik zou gek worden geloof ik. Gelukkig was het geen grote bloeding bij mij, maar toch vertrouw ik nog niet helemaal op mijn eigen lichaam. Jij zal dat wel begrijpen… Maar er zijn zoveel mensen die het heel goed bedoeld uit m’n hoofd proberen te praten. Alleen t helpt niet echt. Ik hoop dat ik met een paar weken echt kan genieten van de zwangerschap nu gaat t nog een beetje langs me heen op de een of andere manier. Heel vreemd.

Liefs,
Chirley

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/uPQcp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdf.lilypie.com/R9vQp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

Het is idd heel lief bedoeld van iedereen dat ze proberen te zeggen dat alles wel goed is. Maar toch voelt het anders als je al een miskraam hebt meegemaakt. Natuurlijk wist ik bij Tim ook wel dat ik een miskraam kon krijgen. Maar nadat ik er daadwerkelijk 1 (en helaas meerdere) had meegemaakt weet je pas daadwerkelijk wat het is en hoe het voelt. Mijn zwangerschap van Daan was dus ondanks dat ik zoveel mogelijk heb genoten en realistisch ben gebleven anders dan die van Tim. Ik begrijp je gevoel dus heel goed. En miskramen zeggen niet dat je continue gespannen bent om weer een miskraam. Dat is het niet, maar het voelt wel anders en het schiet vaker door je hoofd. Zeker met 3 miskramen was ik blij dat Daan uiteindelijk geboren was en alles goed was.

Ik ben nogmaals blij dat alles goed is en hoop dat je toch nog zoveel mogelijk van je zwangerschap kunt genieten.

Groetjes,
Sandra