Straks 1 jaar en drinkt niets anders dan melk

Over 5 weken wordt ons zoontje 1 jaar, in het boekje van het CB staat dat hij dan nog maar 300cc melk mag hebben (opvolg of gewone melk)
maar hij drinkt niets anders !
warm niet koud niet, geen thee geen roosvisee geen water geen diksap, hoogtens een paar slokjes op een dag (40cc bij elkaar) niet uit zijn flesje dus verschillende tuitbekertjes gebrobeert en een oefenbeker maar nee hoor, hij draaid zijn hoofd er voor weg en voeld zich genept omdat er geen melk in zit lijkt wel.
Nu krijgt hij 3 flesjes met 180cc water en 5 schepjes (doe al een schepje minder om af te bouwen) dat is bijna 600cc + die paar slokjes sap en zijn fruithap komt hij aan genoeg vocht, maar met de helft minder melk …
Zou hij vanzelf iets anders gaan drinken als hij geen flesje Nutrilon meer krijgt ?
Ik bied het elke dag aan, al vanaf dat hij 6 maanden is … ik maak me er best wel zorgen om.
Volgende week moet hij weer naar het CB, ik hoop dat ze goed advies kunnen geven.
Heeft iemand van jullie hetzelfde gehad met haar zoon of dochter ?

Joey wou ook nisk anders dan melk drinken… En ik bood hem ook dagelijks diksap/thee/ranja/water/sap aan, maar hij draaide ook zijn hoofd weg.
Toen ik hem 's middags een wat van mijn actimel gaf merkte ik dat hij dat wel lekker vond. Dus toen ben ik eerst wat vaker melkprodukten gaan geven, zoals yogi, chocomelk, actimel en melk met nesquick en milk&fruit en zo heeft hij in een paar dagen geleerd dat ander drinken ook lekker kan zijn leek het wel, want ineens had hij ook belangstelling voor sapjes en ranja. Diksap en roosvisee, water en thee is nog steeds geen succes, maar ik krijg er nu in ieder geval sap of ranja (water met een kleurtje) in!
Die andere melk producten zijn natuurlijk niet gezond, maar ik vond het hier goed werken om hem andere drankjes te leren drinken

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Onze Joey wilde eerst ook helemaal niets drinken, buiten zijn flessen om! Maar wat hij wel heel lekker vond en vind zijn mandarijnen! Mijn moeder heeft toen een keer een beetje mandarijnensap in een flesje gedaan en hij dronk het. De volgende keer heb ik het in een tuitbeker gedaan en ook toen dronk hij het op. Sindsdien drinkt hij eigenlijk alles wel, roosvicee, thee, water, melk. Het is gewoon een zuipschuit geworden
Dus misschien is het een idee om van versfruit wat hij lekker vind wat sap te maken en dat eerst in een fles te geven en langzaamaan over op een beker met ander soort drinken?
Succes, het komt vast goed!