Zolang je kindje nooit last heeft van ontstekingen o.i.d. zou ik me nog niet direct zorgen maken hoor. Voorhuidje zit tot een jaar of 4 nog niet los. Dus als ze met 4 jaar nog steeds zo’n ballonnetje krijgen bij het plassen kun je er eens mee naar de huisarts gaan. Het hoeft dan nog niet direct problemen te geven natuurlijk, maar mocht een operatie nodig zijn, kun je het m.i. beter als kleutertje doen, dan dat ze er als puber achterkomen dat t niet helemaal goed zit. Dan is de schaamte en de angst veel groter.
Mijn zoontje had van baby af aan al heel vaak een ontsteking daar, door ha steeds met een zalfje weggestuurd, omdat ze er bij jonge kinderen toch niks aan doen
totdat we gingen verhuizen, en dus ook overgingen naar een andere ha. Toen hij weer eens een ontsteking had heeft de nieuwe ha er nog geen 2 tellen naar gekeken om te zien dat dit niet vanzelf goed zou komen (hij was toen bijna 4). Meteen doorgestuurd naar de uroloog en 3 dagen voor zijn 4e verjaardag is hij geholpen (niet zo’n perfecte timing helaas… ivm verjaardag, naar school en ik hoogzwanger van dochter, maar goed… moest toch zo snel mogelijk gebeuren…)
Wel k*t van die andere ha dat ze me altijd weggestuurd heeft terwijl hij zo’n 6x per jaar een ontsteking had daar!!! Hij had veel eerder geholpen kunnen worden… Maar goed daar is nu niks meer aan te veranderen en ben blij dat we nu een andere hebben ![]()
Nu hij op schoolzwemmen zit viel het hem trouwens opeens op dat zijn plasser anders is dan die van de andere jongetjes. Blijkbaar herinnerde hij zich die operatie helemaal niet meer. Hij vond het niet vervelend ofzo, maar het viel hem gewoon op en wilde weten waarom dat was. Toen ik hem uitlegde dat het velletje over zn plasser eerst te klein was, en hij daardoor heel vaak niet kon plassen van de pijn en de dokter dat velletje weggehaald had waardoor hij er nooit meer last van had gehad was het goed.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)