Strakke voorhuid?

Dion zat vanavond op de wc te plassen en ik kijk vaak of hij ook echt plast omdat hij nog niet zindelijk is maar wel regelmatig op de wc plast.
En toen hij begon met plassen leek het wel of zijn voorhuidje eerst dikker werd en er urine onder zijn voorhuid kwam.
Dit kan toch duiden op een strakke voorhuid. Heb trouwens nog nooit gemerkt dat hij er last van had of dat hij ontstoken was.
Zal het verstandig om toch naar de HA te gaan of ff afwachten.

Gewijzigd door - pranger7 op 22 Oct 2011 20:07:31

Ik weet niet of het erop kan duiden, Nathanael heeft dat namelijk niet, maar ik denk zolang hij er geen last van heeft, en geen pijn doet dat je je ook nog niet echt zorgen hoeft te maken. Maar als je gevoel zelf aangeeft om er toch even mee langs de huisarts te gaan, kan dat ook geen kwaad natuurlijk…

Nathanael is van 10-06-09

Goed op letten dat het geen balonnetje word tijdens het plassen.

Als dat het wel word toch even naar de ha.

Allebij mijn kids zijn geopereerd er aan.

@Tries
Het leek wel of het een ballontje was. In een keer was het dikker en het leek ook wat doorzichtig net als je een lampje op de vinger zet is het ook doorschijnend. Een plassen wordt natuurlijk altijd iets dikker in topje als de urine eruit komt maar dit was anders. Toch maar even een afspraak maken.

Als het voorhuidje verkleeft is, hij is pas 2 kan nog goed komen hoor!

Maar als het echt een ballonnetje word kan het misschien met zalf nog los komen, dus voor de zekerheid ja even langs de huisarts

Dank voor je reactie. Ik ga maandag bellen en dan kijken wat de HA zegt.

Graag gedaan, want als het wel moet beter zo jong mogelijk.

Succes en sterkte

O dan moet ik het ook even in de gaten blijven houden, want Jasper krijgt ook eerst een klein ballonnetje voordat de urine naar buiten komt. Maar tijdens het plassen zelf is het volgens mij weer weg… Ik dacht dat het normaal was, dus heb er verder geen aandacht aan besteed, maar nu ik dit lees zal ik toch wat beter opletten!

Nog met de huisarts gebeld?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@Mama van Jasper
Krijgt Jasper ook ballonnetje op 1 plek of blaast zijn hele voorkant van zijn plasser op? Dion had echt op 1 plekje een ballonnetje. Bij Marijn zie ik ook wel dat op het moment dat hij begint te plassen zijn plasser iets dikker wordt.
Dion heeft ook een kleine knikje op het topje van zijn plasser.
Ik ga morgen bellen voor een afspraak omdat ik op woensdag vrij ben. Anders moet ik mijn ouders er mee op pad sturen en hier ga ik toch liever zelf even mee heen.
En je zou altijd een afspraak kunnen maken en dan kijken wat de HA zegt. Het kan geen kwaad en stel voor dat het wel zo is ben je er optijd bij.

Bij Jasper ook maar op 1 plek volgens mij, aan de bovenkant. Ik dacht dat het normaal was, zo voordat de druk van de ketel gaat zeg maar… Maar ik zal het morgen nog eens goed observeren. Ik geloof niet dat hij er last van heeft. Kan natuurlijk ook nog wel veranderen als zn huidje echt los zou moeten komen.
Ik zal het in elk geval wat beter in de gaten houden… Succes voor Dion, laat je woensdag nog even weten wat de huisarts ervan vond?

Groetjes Carolien.

@Mama van Jasper
Zijn vandaag bij de HA geweest. Ze heeft zijn plasser bekeken en zag zo verder niets vreemd. We hebben een creme gekregen betamethason en na 4 week kijken hoe het dan is.
Dus we wachten af.

volgens mij heeft rico dat ook? niet altijd maar soms wel, dan is het idd net alsof zijn urine vast naar voren komt en dan pas loslaat ineens zeg maar, is dat wat jij bedoeld? heeft dat betrekking op het zindelijk worden verder?

en dan nog een vraagje, tot welke leeftijd is het voorhuidje dan verkleeft want volgens mij ja ik weet het ook niet hoor…is dit nogsteeds bij hem wel zo.

@MamavanRico
Het is echt een ballonnetje op 1 plekje bovenop de plasser. Dion heeft het niet altijd. Hij is nog niet zindelijk maar plast zo nu en dan op de wc of op het potje dus daarom zag ik het ook.
Met ongeveer 4 jaar laat de voorhuid los maar het kan zelf nog veel later zijn vertelde de HA soms in de pubertijd pas. Dus zeker niet forceren.
Ik denk niet dat het met zindelijkheid te maken heeft.

ja het zou toch kunnen want het schijnt dat kindjes die er last van hebben vaak kleine beetjes gaan plassen, dus moeten ze vaker plassen en dat je dan vaker ongelukjes krijgt is dan logisch. en dat is wel een beetje bij rico het geval. dan gaat het 2 a 3 dagen echt goed (echt droog is hij dan) en dan weer een paar keer op een dag een ongelukje. dan gaat het weer goed dan weer niet… zo op en af zeg maar.

[quote]
dan is het idd net alsof zijn urine vast naar voren komt en dan pas loslaat ineens zeg maar, is dat wat jij bedoeld? heeft dat betrekking op het zindelijk worden verder? [quote]

@mama van Rico; Dat is idd wat ik bedoel bij Jasper, het is niet heel duidelijk een ballonnetje zoals pranger7 omschrijft maar meer dat het bovenop even bol word alsof er al wat plas tussen komt voordat het naar buiten komt. Ik denk toch dat dat wel normaal is. Maar ik hou het door dit topic wel even meer in de gaten (aangezien papa ook als kind ‘geholpen’ is en ik geen idee heb of dit erfelijk kan zijn).

@Pranger, als de huisarts er zo niets vreemds aan kon zien (gelukkig maar trouwens! ) met welk doel heeft ie dan een hormoonzalf voorgeschreven?
Of is dat ter voorkoming van een eventuele verkleving?

Groetjes Carolien,

@Mama van Jasper
Je kunt aan de buitenkant niet zien of er een vernauwing zit. Je kunt de voorhuid nu ook nog niet terug trekken. De zalf is er voor bedoeld om te zorgen dat het wat losser komt en ontstekingen te voorkomen.

Zolang je kindje nooit last heeft van ontstekingen o.i.d. zou ik me nog niet direct zorgen maken hoor. Voorhuidje zit tot een jaar of 4 nog niet los. Dus als ze met 4 jaar nog steeds zo’n ballonnetje krijgen bij het plassen kun je er eens mee naar de huisarts gaan. Het hoeft dan nog niet direct problemen te geven natuurlijk, maar mocht een operatie nodig zijn, kun je het m.i. beter als kleutertje doen, dan dat ze er als puber achterkomen dat t niet helemaal goed zit. Dan is de schaamte en de angst veel groter.

Mijn zoontje had van baby af aan al heel vaak een ontsteking daar, door ha steeds met een zalfje weggestuurd, omdat ze er bij jonge kinderen toch niks aan doen totdat we gingen verhuizen, en dus ook overgingen naar een andere ha. Toen hij weer eens een ontsteking had heeft de nieuwe ha er nog geen 2 tellen naar gekeken om te zien dat dit niet vanzelf goed zou komen (hij was toen bijna 4). Meteen doorgestuurd naar de uroloog en 3 dagen voor zijn 4e verjaardag is hij geholpen (niet zo’n perfecte timing helaas… ivm verjaardag, naar school en ik hoogzwanger van dochter, maar goed… moest toch zo snel mogelijk gebeuren…)

Wel k*t van die andere ha dat ze me altijd weggestuurd heeft terwijl hij zo’n 6x per jaar een ontsteking had daar!!! Hij had veel eerder geholpen kunnen worden… Maar goed daar is nu niks meer aan te veranderen en ben blij dat we nu een andere hebben

Nu hij op schoolzwemmen zit viel het hem trouwens opeens op dat zijn plasser anders is dan die van de andere jongetjes. Blijkbaar herinnerde hij zich die operatie helemaal niet meer. Hij vond het niet vervelend ofzo, maar het viel hem gewoon op en wilde weten waarom dat was. Toen ik hem uitlegde dat het velletje over zn plasser eerst te klein was, en hij daardoor heel vaak niet kon plassen van de pijn en de dokter dat velletje weggehaald had waardoor hij er nooit meer last van had gehad was het goed.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)