Strafplek?

Nou gisteren hebben wij het ook geweten hoor. Nick is behoorlijk in de puberteit aan het komen. Het was gillen en krijsen en stampen gisteren alleen omdat hij niet naar boven (lees zolder) mocht. Er was geen beginnen aan.
Nu ben ik niet zo van die Nanny praktijken (zoveel minuten op de trap of zo). Maar hoe doen jullie dat bij driftbuien?

Wij kunnen hem niet in de gang zetten want dan kan hij regelrecht naar boven en dan zou hij in dit geval zijn zin krijgen In de keuken vind ik geen optie want dan hebben we er helemaal geen zicht op… En om hem nou in zijn speelhoekje te zetten lijkt me ook geen goed plan. Dat moet een leuk plekje blijven…

Zijn er nog andere maniertjes behalve een strafplek of moet ik er toch aan geloven???

Groetjes Bianca

Is er nergens een hoekje wat als strafplekje kan fungeren? Er moet toch ergens in de huiskamer een plekje te creëren zijn?

In de kinderstoel is ook een optie. Als-ie daar niet uitklimt, kan hij in kinderstoel op de gang. Mocht-ie er wel uitklimmen, er bestaan van die gordeltjes die je los kunt kopen en die in elke kinderstoel makkelijk gemonteerd kunnen worden.

Groetekes, Sje

Evht een strafplekje hebben wij nog niet nodig gehad, maar wij hebben wel afgesproken, dat mocht het nodig zijn, we hem in de kinderstoel met zijn gezicht naar de muur zouden zetten.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

die kinderstoel in de hoek zetten hebben we een tijd gedaan maar dat vond ie alleen maar grappig.
ik zet hem voortaan in de box met een boos gezicht en zeg boos dat rico zich niet lief kan gedragen en dat mama daar een beetje boos over is.
dan vind hij het verschrikkelijk en gaat onbedaarlijk huilen in de box,
dat duurt zo’n paar minuten en dan doet ie weer normaal

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik heb de box nog staan dus nu is dreigen met de box hier alleen al genoeg daarna moeten we nog even denken. Maar ik moet zeggen als zij zo is en ik zeg dat ze normaal moet doen en me omdraai en haar negeer ze ook wel vrij snel eieren voor der geld kiest.

Groetjes,

Michèle

Ik deed Joey eerder ook in der kindersteol als hij 'straf’had, maar daar klomt hij uit, dus durf ik niet meer…
Tot nu toe ook nog geen andere strafplek in gebruik genomen… Ik denk dat het hier ook een strafstoeltje gaat worden, of zo’n rond vloerkleedje van ikea, de stoutstip, haha!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Hier wel de nanny praktijk … .en helpt prima.

Straf : is 1,5 minuut op de gang in zijn kinderstoel. Die 1,5 minuten komen van zijn leeftijd … 1,5 jaar… als je het langer doet schijnen ze niet meer te weten waarom ze daar zitten…

Wij gebruiken hier ook de regel van 1 minuut per jaar. Ik gebruik een stoeltje en zet deze dan ik de keuken neer en kan hem dan zo in gaten via de spiegeling van de keuken
Ik moet zeggen dat dit tot nu goed werkt, eerst vertellen waarom hij er zit en als de straf voorbij is een dikke knuffel en kus.
Had verwacht dat we hem er 100x weer op moesten zetten maar na 2 x terug zetten blijft hij netjes zitten.
Als ik bij andere mensen ben pak ik ook een stoeltje of hij moet ergens in een hoekje staan maar dan gelden dezelfde regels als thuis.

ja ik vraag me af of ze het na 1,5 min niet meer weten.
rico weet namelijk dondersgoed als ie vervolgens WEER naar de plek gaat waarvan hij weet dat het niet mag, en zegt dan lachend"nee nee,
en als ik dan ernaar toe loop omdat hij weet dat het niet mag en net in de box heeft gezeten rent ie zo ver mogelijk van de box weg

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Zoals ik het van de meeste lees, gebruiken jullie een stoel. Ik zou dan inderdaad zijn eetstoel kunnen gebruiken maar toch… ik blijf er niet echt een voorstander van. Wat ik me wel bedacht is om hem op de bank te zetten. Die is namelijk in een hoek bij ons en dan zou ik weg kunnen lopen uit het zicht… Vind het moeilijk.

Gelukkig hebben we niet meer zo’n driftbui gehad. Tja, alleen als papa thuis is. Dan zit hij heel vaak bij hem aan de benen te jengelen. Wat dat nou weer is? Hij wil dan ook echt opgetilt worden door papa. En dat heeft hij bij mij niet.

Misschien omdat hij papa niet zoveel ziet. Maar ik til hem ook bijna nooit op als hij dat vraagt. Dat kan het verschil ook zijn. Herkennen jullie dit ook?

Meneertje wordt/is al echt een pubertje. Nooit ja, alleen maar nee

Groetjes Bianca

ik zou niet de eetstoel gebruiken omdat hij daar ook in moet eten en dat niet gelijk moet staan aan een strafplekje
merk aan nick dat hij naar de gang wijst en dan uh uh uh zegt van dat is de plek als ik iets stouts doe

groetjes wendy

[img]http://m1.lilypie.com/dLCkp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />