Straffen

Hoe leer je een peuter iets af ?

Jasper hoef ik geen tik te geven, want dat schaterd hij het uit…
Daarbij ben ik daar ook op tegen.

Nu kruipt hij telkens naar de openhaard toe, we hebben hem nog niet aangehad sinds jasper kruipt, want ik vindt het doodeng.

Maar goed als ik hem wegzet bij de openhaard, en zeg, NEE en wijs met mijn vinger, Ja hoor dan gaat hij weer lachen, hij maakt er echt een spelletje van…
En ik wordt er na 30 keer nee zeggen moe van…

Ik kan hem wel in de box zetten voor straf, maar de in de box vindt hij nog best wel leuk, en ik makkelijk, dus dat moet geen strafhokkie worden…

Hoe doen jullie dat met straffen ??

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

Ik zette de kids altijd even op de trap. Zittend! (of je moet er een stoeltje naast zetten ivm traphekje?!)En als ze er dan af wilden komen zei ik: “Ah, denk erom!!” Ik misschien voor de openhaard niet zo’n goed idee maar straks als Jasper echt zijn zin begint door te drijven?! Hihiih dat gaat ook binnenkort gebeuren! Maar bij de openhaard zou ik gewoon net zolang volhouden totdat ie het begrijpt! En ja als tie een keer aan staat, en hij komt er wel aan, dat doet dus pijn! Klinkt wel cru maar meestal is dat de beste leerschool, en steeds maar zeggen dat doet au hoor!

Welkom in de wereld van de grote kindjes… hihihh

Kussie Ellen

hoi gabriella,

het is vermoeiend,maar je moet begrijpen dat ze echt op ontdekking zijn.ze willen alles uitproberen en het lijkt er soms op van hoe maak ik mama gek.kailtyn is net zo en beetje bij beetje gaat het de goede kant op.als ik een tikje op kaitlyn haar handje geeft gaat ze ook keihard lachen.en gaat uitdagend verder.wat ik wel doe is haar beet pakken en gelijk zeggen nee is mama en breng haar naar haar eigen speelgoed en zegt dit is kaitlyn.in het begin ging ze gelijk weer naar iets toe waar ik ze had weggehaald maar nu word dat steeds minder.

soms wilt het ook wel helpen om je stem te verheffen.

sterkte met de strijd en voor je het weet doet hij het niet meer.

groetjes bianca

tja heb je het al geprobeert hem even apart te zetten? waar hij geen kwaad kan…
tja en nee is nee ik denk dat je gedult beproeft word nu arme meid tja ik kom ook nog wel aan de buurt

Tries

hoi hoi,

ja appart zetten op de gang bijv is misschien wel een optie.

maar ik ben nu al ruim 1 maand bezig met Nee zeggen, nu gaat hij ook telkens naar de staande lamp toe !!
leuk om die om te trekken…

Ellen wat jij vertelde komt me bekent voor hoor, vroeger zat ik altijd aan de verwarming, totdat ik mijn handje verbrande en toen had ik het nooit meer gedaan…

Maar een openhaard is wat anders, hij staat nooit meer aan, we hebben er al een rekje voor… maar dat is nu erg leuk voor jasper om die om te gooien…

Nou super welkom bij de Nee zeggertjes hahah

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper