Hallo,
Mijn dochter Floortje (2,5 jaar) zit de laatste tijd te gillen en te schreeuwen als ze onder de douche moet. Als we onder de douche staan is er helemaal niets aan de hand, vermaakt ze zich prima. Alleen het is elke avond nu raak, terwijl ze voorheen nooit dit gedrag vertoonde.
We hebben altijd hetzelfde avondritueel, na het eten mag ze een (Dora)filmpje kijken, daarna naar boven douchen, boekje lezen en slapen.
Vanavond weer precies hetezelfde. We hebben haar gewaarschuwd dat ze als ze zou gillen ze morgen geen filmpje mag kijken. Maarja wat voor effect heeft dit, er zit zo lang tussen het krijsen en de straf (de dag erna). Snapt ze dat wel?
Of zou ik het avondritueel moeten aanpassen, na het avondeten eerst douchen, en als ze dat zonder mopperen doet, mag ze nog een filmpje kijken als beloning en dan naar bed. Ik vind het alleen zo raar om vlak voor het slapen haar nog een filmpje te laten kijken.
Hoor graag jullie reactie, en ben ook benieuwd hoe jullie avondritueel met de kleintjes eruit ziet!
groeten
Iris