Straf stoeltje

Tis mijn vraag uurtje geloof ik

Ik heb van de week het straf stoeltje ingevoerd hier.
Het is een kinderstoel en staat in de gang.

Nu was mijn moeder bij me op visite toen Thoby er voor het eerst op “mocht”.
Ik liet hem er 1 minuut opzitten met de tussendeur dicht. (hij kan mij dus niet zien)

Hij heeft ontzettend gehuild die ene minuut.

Toen zei mijn moeder: vind je dat niet een beetje te heftig? Zo op de gang met de deur dicht? Dan wordt hij toch hartstikke bang?

Dus nu twijfel ik of ik het wel goed doe!
Ik heb wel eens geprobeerd om hem in zijn kinderstoel in een hoek vd huiskamer te zetten maar dat vind hij no problem. Ook in de box zetten vind hij leuk. dus tja…wat dan?

Groetjes

Hihi, ik had het hier van de week nog met een vriendin over… Ik vertelde dat ik Joey tegenwoordig voor straf in het halletje bij de achterdeur zet, en ook zij zet haar kindje voor straf in de gang. Allebei hebben we commentaar van onze moeders gehad, of we niet een beetje te streng zijn, en of dat nou wel nut heeft voor zo’n kleintje. Nou wij vinden van wel…
Joey heeft de eerste keer wel 10 keer hetzelfde kastje weer open gemaakt, en telkens ging hij voor straf dat halletje weer in. De eerste keren lachtte hij keihard, daarna was hij beduust en stil, en de laatste twee keer huilde hij, en ging daarna maar spelen, en liet het kastje met rust! Dus het werkt wel, misschien vergeten ze het nog wel steeds, maar als je consequent blijft volhouden, hoef je straks als waarschuwing alleen nog maar naar de deur te wijzen en ze weten het al!
Ik denk dat oma’s zo lief willen zijn voor hun kleinkind, dat ze een beetje vergeten dat ze voor hun eigen kind ook wel streng zijn geweest. In de paar momenten dat oma bij het kind is, kun je zo’n vervelend kindje wel even aan, maar als je er dagen in zit, dan wil je wel heel graag dat dat vervelende gedrag stopt, en ‘straf’ vind ik een goede manier om het te leren. Natuurlijk wel goed gedrag belonen met complimentjes!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Als mijn zoontje vervelend is en niet ophoud begin ik streng te tellen, hij weet dat als ik bij 3 ben dat ik hem in bedje zet (staand) meestal zegt ie dan ook als ik bij twee ben Doete niej meer mamaa…haha maar als hij toch in bedje eindigt dan zeg ik erbij dat ie me mag roepen als ie zich weer gedragen gaat en dat helpt wel.
Hij is veels te bang dat ie weer in bedje moet en dus gedraagt ie zich dan vaak wel…
Maar pas op want t kan bij hem dan ook over komen alsof naar bed gaan (slapen) een staf lijkt… Is hier gelukkig niet het geval… maar wilde dat wel even erbij zeggen… elk kind is anders…

Groetjes!

Dylano gaat hier ook in de hal, deur dicht en dan is het huilen geblazen en daarna mama dikke kus en meestal (toch) weer gewoon spelen. Dus niets mis mee wat je doet.

Kinderstoel werkt hier niet meer want duurt te lang voor ik hem vastheb en los klimt hij eruit.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Jack gaat ook op de gang als hij niet luistert naar een waarschuwing. Ik moet eerlijk zeggen dat hij er zelden gebruik van heeft hoeven maken. Hij weet het inmiddels beter.
Hij vond het ook walgelijk op de gang en huilde ook enorm als hij daar heen moest. Maar ja het is ook de bedoeling dat ze het niet leuk vinden toch? Als ze het er naar hun zin hebben heeft het geen zin. En dan heftige huilen doen ze ws in de hoop dat mama hen weer haalt natuurlijk.
Ik denk dat je het prima aanpakt!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@ Ilovemyboy
Kun je hem wel in de gaten houden, zodat hij er niet uitkan klimmen. Ook al zitten ze vast,…sommige kinderen komen overal uit. Spreek uit eigen ervaring nl.
Zelf gebruiken we een stoeltje en Marijn moet dan in de keuken op het stoeltje zitten of hij mag er voor liggen of staan dat vind ik ook geen probleem zolang hij maar bij het stoeltje blijft.
Ik waarschuw meestal 2 a 3 keer en dan moet hij op stoel, behalve als hij slaat gaat hij direct op de stoel.
Kusje en knuffel en spelen maar weer.

@pranger7

Nee ik kan hem niet zien maar het is een stoeltje met gordeltje en het is laag bij de grond.
Maar nog steeds kan hij als hij eruit zou klimmen een vervelende val maken natuurlijk.
Daarom sta ik ook altijd met mijn oor tegen de deur te luisteren als hij op zijn stoeltje zit.
Maar ik denk dat ik ga doen wat ik een aantal mama’s hoor doen,
Gewoon op de gang (zonder stoel) met de deur dicht.
Hij kan weinig kwaad daar…ben alleen bang dat hij het dan weer leuk gaat vinden ipv vervelend.

We zullen zien!

Bedankt voor de tips moeders!

Groetjes

Hoi,

Mijn kinderen zijn al wat groter dan jouw kindje, (bijna 5 en 2 1/2) maar als ik al een waarschuwing heb gegeven en de 2de keer nog niet luisteren, dan zeg ik nog 1x en je gaat op de gang.
Dan pak ik een van de kinderen gewoon bij de arm en zeg dan: ga hier maar even nadenken over wat je hebt gedaan.
Dan is het ook huilen geblazen op de gang.
Als ze terug komen moeten ze sorrie zeggen en kus geven.
Daarna wordt er weer gespeeld en hebben we het er niet meer over.

Groetjes Lisan.