Stopwoordjes

Hebben jullie kids stopwoordjes?
Zijn er fases waarin ze ineens stopwoordjes gaan gebruiken?

Ik vraag het me af aangezien Jasper ineens achter alles wat ie zegt “toch?” plakt… maar dan ook echt achter alles wat ie zegt.
Ja toch? Nee toch? Mama dinke toch? Sapper nie slape toch?
Best een beetje irritant… ik negeer het maar gewoon in de hoop dat het vanzelf weer overwaait…

Herkenbaar?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hihihi Joey heeft ook een stopwoordje, hij plakt achter elke zin ‘hoor’… Dus ik ga even naar boven hoor, ik wil drinken hebben hoor, Jessey slaat mij hoor… Grrrr inderdaat best iritant, maar ik denk dat negeren idd het beste is, dat doe ik in elk geval wel. Maar ik moet zeggen dat het al heel lang duurt, al maanden!

Groetjes Anouk

H. zegt of overal Waaaaaaauuuuuuuw op, of moooooooooooi, of oh ja!

En soms klinkt het zo wijs.
Ze zegt het namelijk ook als wij iets tegen elkaar zeggen.

Hier ook vaak, net als Jasper, aan het eind van elke zin: toch?

En hij heeft ook een fase gehad: “Echt wel.”

Tja…gaat vanzelf weer over.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Marijn zegt net als Joey overal “hoor” achteraan. En hoe tis net zo’n kakker haha geweldig.
En hoeveel stopwoordjes hebben wij haha

hihihi Joey’s ‘hoor’’ klinkt niet bepaald kakkerig! Meer een echte tukken, het klinkt als hooooa…

Groetjes Anouk

Merel zegt ook overal “hoor” achter. En ook echt wel en echt niet. Soms is het best wel vermoeiend…

Groetjes Natasja

Aha ik heb een heel ‘normaal’ kind dus!
Nou de dag begon alweer grappig;
“MAAAAMAAAA ikke wakke” "mama ook TOCH?!"
Hihi ook goeiemorgen…

Ik begrijp alleen echt niet waar hij het vandaan heeft… maar hij zit absoluut wel in de fase waarin hij alles en iedereen nazegt en nadoet. Erg komisch.

Sommige zinnetjes klinken inderdaad wel heel erg wijs, doet me nog meer realiseren hoe snel het allemaal gaat, zeker rond deze leeftijd pfff… Maar wel super gaaf om je kleine mannetje zo te zien ontwikkelen, toch?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hier niet herkenbaar.

Tim heeft nooit stopwoordjes gehad.

Groetjes,
Sandra

toch is mijn stopwoordje ook
irritant eigenlijk…besef ik mezelf ook goed, alsof ik dan bevestiging vraag, misschien is dat wat Jasper hiermee ook doet? dat het uit onzekerheid voorkomt?
Enfin Rico heeft als stopwoordje momenteel sorry. ook niet iets waar je heel happy van wordt.