Stoppenpil/zwanger raken

Hallo,

Ik heb eigenlijk een vraag over het zwanger raken en stoppen met de pil.
Ik gebruik al ongeveer 13 jaar Microgynon en ben de laatste tijd samen met m’n vriend over kinderen aan het denken.
Hoe kan je lichaam eigenlijk reageren op het stoppen met de pil? Nu zal dat natuurlijk voor ieder persoon anders zijn, of zijn er toch bekendere symtomen?
Nu heb ik ergens gelezen dat het ook toch gemiddeld een jaar kan duren voor dat iemand zwanger raakt, dit omdat het lichaam eraan moet wennen dat je geen pil meer gebruikt.
Ook heb ik gezien dat het een paar weken of zelfs maanden kan duren voor dat je ongesteld wordt. Dus dan kan je in die tijd dan al niet zwanger raken of wel?
Ik zal me in ieder geval al aan het onregelmatig ongesteld worden maar al voorbereiden.

Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen of nog tips voor me heeft.

Alvast bedankt

mijn cyclus was niet echt van slag, wel kon ik eerder precies zeggen op welke dag de bloeding begon en nu maar ongeveer. Bij de eerste heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik zwanger werd. ( dezelfde had ik trouwens als jij en ook ongeveer net zo lang gebruikt) Tussentijds niet meer begonnen aan de pil en raakte meteen de eerste maand zwanger na ons besluit om voor nr 2 te gaan. Je zou meteen met het stoppen van de pil al zwanger kunnen raken, zoals er gezegd word dus, maar bij ons was dat zeker niet het geval. Ik heb nooit last gehad bij het gebruik van deze pil (helemaal niks ) , maar voelde me super toen ik ermee stopte, vandaar dat ik hem zeker niet meer gebruiken zal. Maar zoals je zelf schrijft, zal het voor iedereen anders zijn.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

toen ik stopte met de pil heeft het ook bijna een jaar geduurd voordat ik zwanger raakte. volgens huisarts kwam dat door de uitwerking van de pil.(had hem ook 12 jaar geslikt)
Mijn cyclus was wel regelmatig maar het duurde even voordat ik zwanger werd.
Ik begin ook niet meer met de pil.
Maar het is bij iedereen anders de een raakt meteen zwanger en bij de ander duurt het even.
Maar we hebben nu een gezonde dochter waar we super trots op zijn!!

Succes ermee.

groetjes Gytha

Toen ik net gestopt was met de pil en ik weer rond mijn eerste eisprong kwam, heb ik een dag of 4-5 ontzettende buikpijn gehad. Twijfelde zelfs of ik een blinde-darm-ontsteking kon hebben.

Verder heeft mijn lichaam weinig gereageerd op het stoppen met de pil. Enige punt was dat mijn menstruatie weer zwaarder werd dan tijdens het gebruik van de pil.

Groetekes, Sje

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb natuurlijk een paar vraagjes…
Ben net gestopt met de pil omdat we een kindje willen.
Spannend spannend…maarja nu maar afvragen wanneer het raak is…
Bij iedereen lees ik dat ze zich super voelden na gestopt te zijn…
Dat is bij mij niet zo het geval…Zit meteen met een griepje…kan dat door de pil komen of is het gewoon toeval???
groetjes Dingske

Puur toeval! Heeft niks met de pil te maken.

Groetekes, Sje

ok, dankje Sje

Toeval lijkt ook mij ! Het heerst ook echt, heeeeeeeeel veel kindjes zijn hier op school ook ziek.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik eerst gewoon met de pil ga stoppen, dan zie ik hoe m’n lichaam erop reageert.
mocht ik nieuws hebben horen jullie het wel

Hoi,

Inderdaad iedereen reageerd anders. Maar vaak is het ook afhankelijk van hoelang heb je de pil geslikt, voor welke reden, heb een zware pil of een lichte hebt en of je veel gewisseld hebt tussen de verschillende pillen. De meeste huisartsen gaan ook niet voordat er een jaar voorbij met je dokteren vaak geven ze het advies even af te wachten.
Ik ben aan de pil gegaan omdat ik veel zware menstruatie had veel buikpijn enzv. En toen ik stopte duurde het een week langer voordat ik ongesteld werd en was het de eerste keer heel kort en licht , daarna kwam het ouderwets weer opgang en was het ook weer regelmatig. En de een is vruchtbaarder dan de ander. Dus alles kan in het begin. Maar maak je geen zorgen als je niet na drie maanden zwanger bent. Het is vervelend om te wachten als je de beslissing hebt genomen maar een jaartje is normaal.

groetjes

lon106

Hoi!

Je kunt er inderdaad echt geen pijl op trekken. Ik had meer dan 16 jaar Mercilon geslikt en was na 2 maanden zwanger.
Was daar erg blij mee want bij mij kwam de menstruatie weer terug zoals toen ik 15 was met hevige bloedingen, buikpijn, rugpijn etc. Ik ben dan ook 2 weken na de geboorte van onze dochter gelijk weer begonnen.
De statistieken zeggen dat 15% binnen 3 maanden zwanger is en 80% binnen een jaar. Het hangt er inderdaad vanaf hoe vruchtbaar jullie samen zijn en je moet ook een beetje een “gelukstreffer” hebben.

Veel succes!
Inge

Ik heb het toevallig vandaag nog met m’n vriend erover gehad en na vandaag ga ik met de pil stoppen. Eigelijk om eerst te kijken hoe m’n lichaam erop reageerd, dus ik weet nog niet of we meteen gaan “klussen” en proberen. Ben erg benieuwd naar het ontpillen.

Ik zal jullie op de hoogte houden als ik meer weet of als ik nieuws heb

Succes en dat “klussen” vooral niet laten!

Inge

Succes!! En oefening baart kunst…

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier en vindt het heel leuk om te lezen hoe iedereen bezig is met het
leukste op de wereld. Kindjes…
Ik heb zelf twee jongens Nick 26-9-2007 en Daan 30-3-2004.
En allebei gezond.
Ik ben helemaal gelukkig met deze twee en we willen het hierbij laten.
MAAR toch gun ik iedereen het geluk om kindjes te krijgen dus vooral niet opgeven.
KLUSSEN inderdaad dus… SUCSES iedereen