Stoppen met werken?


#1

Ik zit te bedenken wat ik zal krijgen als ik stop met werken (12 uur per week)
Weet iemand waar je allemaal recht op hebt en wat men zal krijgen met de nieuwe wetten in 2013?

Een vriendin van mij heeft het over huishuidgeld per maand wat al 160.- is.
Daarbij kindgebonden budget…zorgtoeslag…wat nog meer?

(ik heb het idee dat ik zonder werk er niet zo veel minder ga “krijgen” als dat ik wel werk.)

Gr, Danielle


#2

Klopt, je krijgt van de belasting dienst het zogenaamde, aanrecht belasting, wat ongeveer 160 /170 euro per maand is. daarnaast heb je waarschijnlijk recht op zorg toeslag en kind gebonden budget, hoeveel dat is, kun je berekenen op de belasting site, hoef je alleen je man zijn inkomen in te vullen, en dan krijg je een proef berekening. Heb je een huur huis? misschien ook nog kans op huur toeslag, grote kans dat je dan uiteindelijk meer hebt, dan nu ( ja het is echt waar, soms wordt werken in Nederland toch niet beloond…) Ik zou dus zeggen, als je thuis wil blijven bij kids, dan zou ik het zeker doen!!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#3

Let op zoals het er nu uitziet gaat de zorgtoeslag weg en ook het kindgebondenbudget. Kinderbijslag gaat met 6 niet meer omgoog etccc

Liefs Michelle


#4

Aanrechttoeslag is trouwens gewoon heffingskorting en word ook ieder jaar minder ik krijg nu 145 euro p/m maar ook als je allebei werkt krijg je dat volgens mij maar dan doen ze het anders zover als ik weet

Liefs Michelle


#5

klopt dat de zorgtoeslag weg gaat, maar daarvoor in de plaats heb je weer dat de nominale premie van bijna 100 euro per maand, naar rond de 20 euro per maand gaat, als ik het goed heb… daarnaast gaat dat per 2014 pas in, dus ik zou dan wel even wachten met beslissen tot er meer duidelijkheid is wat het allemaal voor e situatie gaat betekenen…

@Miremady, klopt dat het de heffingskorting is, maar ik heb van huis uit geleerd dat het in de volksmond anders heet, mijn moeder was vroeger ook thuis voor ons, vandaar, wel jammer dat het steeds minder wordt…

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#6

Nou het is van de zotte bij mijn werkgever (Thebe).
Vandaag staat in de krant (brabants dagblad)dat wij moeten accepteren dat we lager ingeschaald gaan worden en accepteer je dat niet dan worden we ontslagen.
We gaan PER UUR!!!..2.50 minder verdienen.

Nou …reken uit…ik werk maar 12 uurtjes…mind 7.50 per ochtend x 4 klanten…wat ga ik overhouden???

Ik ga steeds meer richting “niet werken” denken want voor 100.- meer moet ik 12 uur per week werken…belachelijk!!!

Gr, Danielle


#7

Waarom ga je dan niet in een instelling van thebe werken?

Liefs Michelle


#8

Waarom ga je dan niet in een instelling van thebe werken?

Liefs Michelle


#9

Waarom ga je dan niet in een instelling van thebe werken?

Liefs Michelle


#10

Ik heb SPW miramady…geen verzorgings diploma.

Ik kan wel de gespecializeerde gezinszorg in met mijn diploma maar die baantjes liggen niet voor het oprapen.

Ik had net als jouw dochter verzorgende moeten doen…dan had ik goed werk kunnen hebben…foute keuze gemaakt toen.

Gr, Danielle


#11

Kan nog

Liefs Michelle


#12

Uhhhh…NEE geen zin!

Gr, Danielle


#13

Haha

Liefs Michelle


#14

Er staat een heleboel te veranderen met het nieuwe kabinet natuurlijk maar ik werk sinds 1,5 jaar 24 uur per week i.p.v 32 want ik was er achter gekomen dat we recht hadden op toeslagen (kindgebondenbutget en zorgtoeslag) als ik minder zou verdienen en Dion ging een dag minder naar het KDV en het scheelde een dag reiskosten naar mijn werk … alles bij elkaar bleek dat het me maar 100 euro scheelde in de maand om 1 dag per week minder te werken, al die tijd heb ik dus voor 25 euro per dag staan werken 4 dagen per maand.
Eigenlijk is het heel krom, stel nou dat je net boven een grens zit waardoor je straks hele hoge ziektekostepremie’s moet betalen dan gaat toch iedereen minder werken en dan betaal je minder premie en hou je netto hetzelfde over, werken moet wel lonend zijn.
Neem bv mijn overbuurvrouw, alleenstaand geen kinderen werkt 3 dagen in de week en gaat niet meer werken want dan raakt ze haar zorgtoeslag en huurtoeslag kwijt !! maf he.
Je kan proefberekeningen maken op mijn toeslagen.nl geloof ik.

Gewijzigd door - vlokje03 op 06 Nov 2012 20:43:48


#15

Ik krijg ook aanrechtkorting (je moet dat zien, als loon die je krijgt, omdat je thuis bij je kinderen zit)… Ik krijg per maand 147 euro.
Je mag hierbij, ik geloof tot 2500 euro extra bijverdienen.

Dus je mag er bij gaan werken maar niet meer dan 2500 euro verdienen,anders raak je het kwijt.
Het kan ook verminderd worden.

Ik werk bij mijn opa en oma als schoonmaakster, en verdien daar 47 euro per week mee, dus 188 p/m * 12 = 2256 euro per jaar… Dus ik zit niet aan die 2500 euro, dus verlies er niets op… ( ik zorg er natuurlijk extra voor dat ik niet boven die 2500 euro zit, anders schiet t niet op!

Kijk het even na op de belastingsite, en anders kun je hun hierover ook bellen…

Liefs, Melanie



#16

Nou…heb eens effe nagekeken en ik werd er niet vrolijk van!
We moeten voor 2012 in 2013 dus mooi 1200.- terug betalen omdat ik KGB en zorgtoeslag heb gekregen waar ik helemaal geen recht op had.

Ik dacht al wel : dit klopt niet…mar vond het wel lekker erbij.

Als ik stop met werken dan krijg ik wel loonheffingskorting maar dus geen KGB en zorgtoeslag meer.
Denk er toch nog even over na…maar op het werk bij ons rommelt het wel en we krijgen wel een uitkering als we worden ontslagen.
Maarre…mijn clienten hebben een beoordelingsrapport in moeten vullen en ze hebben allemaal (4 clienten) alles op “goed” ingevuld…dus misschien gaan de “onvoldoende” collegas er als eerste uit!

Gr, Danielle


#17

Dus als jij niet meer zou werken heb je geen recht meer op zorgtoeslag en kindertoeslag. Klopt dat wel? Die toeslagen gaan uit van het toetsingsinkomen. Dat zal, neem ik aan, lager zijn als je niet meer werkt. Dus ik zou het raar vinden als je geen recht meer zou hebben. Maar die kindertoeslag gaat r toch ook sowieso af?

Groetjes Natasja



#18

Ik heb het bij de balstingdienst ingevuld in zo’n proefberekening en die toeslag die vervalt geloof ik en KGB krijgen we niet , die bleef op 0.- staan.

Ach ja…denk er nog effe over na het werk wat ik doe vind ik leuk maar als ik voor een appel en een ei moet gaan werken dan niet meer.
Bij onze thuiszorgorganisatie moeten we allemaal veel geld inleveren waardoor ik met 12 uur bijna niks overhoudt!

Gr, Danielle