Stoppen met geven van fles

Hoi hoi allemaal!

Ik zit met twee kleine vraagje. Wanneer kan je beginnen met stoppen met het geven van de fles en beginnen met het geven van bekers? En hoe doe je dat sinds mijn zoon pas 1 jaar is?

Mijn zoon drinkt zowel uit de beker als fles. 's Ochtends krijgt hij een fles melk en voordat hij naar bed gaat. De hele dag door drinkt hij hier en daar uit zn bekertje.

Groetekes!

Ik ben bij Nikki voorzichtig over gestapt naar een tuitbeker met zachte tuit.En daarna pas naar een harde.Uit ervaring weet ik dat ze de zachte eerder pakken dan meteen zo’n harde.Nikki krijgt 's ochtends nog wel de fles met pap erin.Maar dat is meer gemak omdat ze tegelijk met d’r broertje wakker word.

Dank je wel voor de reactie Anous

Ik ga vandaag meteen naar de winkel en kijken hoe het gaat

Groetjes!

Luca was ruim een jaar, 14 maanden ofzo, toen we van de flessen af waren. Sochtends kreeg hij gewoon uit een beker melk bij zijn boterham. Savonds kreeg hij geen fles meer, ik deed op dat tijdstip toen het toetje. Hier is dat dikke kwark met diksap, dat vult lekker! Een tuitbeker heeft hij nooit gehad, want dat is hetzelfde als een fles, kan je net zo goed niet overstappen. Hij dronk gelijk uit een gewone beker. Op het begin super veel geknoei, ik oefende met yoghurt erin, maar toen hij helemaal van de fles af was, kon hij ook heel goed uit een beker drinken.

bij ons altijd een tuitbeker gehad kon ook niet anders vanwege de oudste
had er ook geen tijd voor

hoi christina,

wij zijn sinds 14 dagen gestopt met de fles geven voordat ze naar bed ging.
Lieke at smorgens niet omdat ze nog zo gvuld was denken wij.
Ze is ook geen 1 nacht er wakker van geweest. Ze eet met ons mee om 17.30 en om 19.00 (de tijd dat ze eerst nog fles kreeg) krijgt ze nu nog een beetje sap.
En gaat prima! Heerlijk geen flessen meer klaar maken hahahaha

groetjes Gytha

beste Christina ik zou gewoon stoppen hem de fles geven als hij al goed uit zijn bekertje drinkt zou ik ook geen tuitbekertje meer kopen dat bespaard je toch weer wat geld om uit te geven voor iets wat niet meer nodig is voor je zoontje en als hij over de hele dag door drinkt hoef je je nergens druk over te maken heeft je zoon toch nog behoofte om savonds nog een flesje te krijgen geeft het dat gewoon maar begin al wast met s morgens geen fles meer is het anders om wil ie het liefts smorgens dan geef je het alleen smorgens en savonds niet en als het niet goed gaat wacht je nog een tijdje tot ie er echt klaar voor is probeer het maar eerst even en laat me dan maar weten of het gelukt is

gr de mama van Leyla

veronique daniels

Ik vind het knap dat jullie kinderen zo vroeg al uit een beker zijn gaan drinken Ik ben wat dat het gaat best bang dat het allemaal fout gaat als ik het probeer en ja het is fout van mij dat ik het niet eens probeer

Ik wil voor de avond ook proberen met wat kwark. Ik geef hem nu de fles waarvan hij 140ml maar drinkt, want hij slaat het continue weg. Daarbij krijgt hij een beetje pap waarvan hij de laatste tijd niet meer veel van eet.

Nou in ieder geval ga ik het proberen met de fles. En om er mee te beginnen doe ik het liever s’ochtends. Als dat goed gaat dan ga ik gelijk over tot de avond.

Dank je wel voor de reacties dames!

Nou, heb net geprobeerd een klein glaasje te pakken met wat water en ik probeerde het hem te geven. Nou meneer vond het dolle pret en met wat geknoei had hij het snel door wat hij moest doen en dronk heel wat uit het glaasje . Hij houdt niet zo van water, maar nu was het allemaal blijkbaar veel lekkerder hahahahaha

Dit had ik even niet verwacht hehehe Shame on me hoor! En dat meen ik echt. Had dit allang moeten inzien

Groetekes!!!

he, kijk eens aan! Goed gedaan knul!!

Goed gedaan Christina
Nou je dit weet en je kind nog beter aanvoelt kun je straks op alle dingen
in spelen je kind geeft echt zelf aan of hij het zelf wil straks wil hij zelf beginnen om van een vork te eten laat het gewoom over je heen komen en kijk heel goed naar je kind dan komt alles op zijn pootjes terecht
maar voor als nog heel fijn dat het gelukt is

gr de mama van Leyla

veronique daniels

christina goed gedaan hoor