Ik wil nu wel eens stoppen met de gewone melkfles maar hoe pak ik dat aan?
Gewoon in 1 keer stoppen of afbouwen? En dan met de tuitbeker of iets anders?
Groetjes van Sascha en Senne
Ik wil nu wel eens stoppen met de gewone melkfles maar hoe pak ik dat aan?
Gewoon in 1 keer stoppen of afbouwen? En dan met de tuitbeker of iets anders?
Al kan dat soms makkelijker gezegd zijn dan gedaan. zie mijn topic niet uit beker drinken en lust geen melk. Van de ene op de andere dag geen fles meer dat werkt echt niet. Daar gaat heel wat oefening en tijd overheen! (of je moet een superkind hebben
mama1980
quote:
Uit een gewone beker.Groetekes, Sje
Dus in 1x 180 ccmelk uit een gewone beker laten drinken? Zozo, dat lijkt me nogal wat…
Gewoon een beker melk geven bij de boterham, niet te moeilijk doen met aangepaste hoeveelheden. Hier werd de fles helemaal leeg gedronken, maar toen we begonnen met melk in een beker werd de beker niet helemaal leeg gedronken. Dat is blijkbaar toch anders dan lekker aan een flesje lurken.
Erik kon op de leeftijd van Senne nog niet uit een beker drinken (dat kon hij ‘pas’ zo rond z’n 2e verjaardag) en kreeg z’n gewone melk nog gewoon een beetje opgewarmd in een flesje.
Groetjes,
M
Onze meid wilde eerst niet uit een gewone beker drinken. Ze snapte het nog niet helemaal. Dus toen een antilek tuitbeker gekocht. Hierin deed ik dan de melk. Geen idee hoeveel. Vanaf 1 jaar moet je niet te veel kijken naar de hoeveelheid. De ene keer dronk ze een hele beker leeg en de andere keer gooide ik een halve beker vol weg.
Ik zou je kindje bv 2 x per dag melk aanbieden.
Wel heb ik toen de oefenbeker van Difrax erbij gekocht. Samen met de antilek bekers
Elke dag ging ik met haar oefenen met een gewone beker. Binnen een zeer korte tijd snapte ze het gebruik van de gewone beker. Daarna hebben we de overstap gedaan naar een gewone beker.
Succes
Precies wat Mriek zegt: afstappen van die cc’s. Zelf drink je ook niet elke dat precies dezelfde hoeveelheden. Kindjes zijn ook mensen. Die krijgen door de dag heen echt wel genoeg vocht. Dus gewoon bij de boterham beker melk neerzetten en elke keer wat slokjes geven. Beker is sneller leeg dan je denkt.
Groetekes, Sje
Ja, ik zit veel teveel op die cc’s maar ik vind dat ze zo weinig drinkt…
Maar goed, een kind droogt zich niet uit en ik moet dat ook loslaten.
Nu eet ze alleen een kleine boterham om 12 uur omdat ze al heel moe is om 12 uur. Ze heeft dan om half 9 een fles gekregen en 2 boterhammen gegeten dus heeft dan nog geen dorst. De 2e fles krijgt ze dan na de middagslaap. Ik geef nu wel een pakje of antilekbeker bij de boterham voor een paar slokjes. Die vervang ik dan wel door een Difrax oefenbeker, die heb ik al langer in huis en dat kan ze redelijk goed.
Als ze iets langer wakker kan blijven wil ik de melk bij de boterham gaan geven.
Dank jullie allemaal voor de tips!
Waarom geef je haar om half 12 geen brood en melk. Dan is ze misschien nog niet zo moe? En kan ze er wel goed bij drinken.
Ik ging ook wel eens om 11.15 al aan tafel met Dion als ik in de gate had dat hij moe begon te worden en dan daarna lekker naar bedje.
Dion is 21 maanden en krijgt ook nog 2 keer de fles (melk gemengd met opvolgmelk) ik moet er voor hij 2 wordt mee stoppen van het CB
Luka wil ook nog nit uit een beker drinken, ook de antilek beker van Avent ( met een wat dunnere tuit) wil hij niet hebben.Wel drinkt hij sinds 2 weken uit een antilekbeker van Nuby, maar dat lijkt meer op een veredelde fles hoor. Alleen zit de ‘speen’ dus aan de zijkant en is hij iets platter.
Verder oefenen we iedere dag met yoghurt uit een beker, dat gaat redelijk. Maar dunne dranken gaan dus niet.
Hij krijgt om 12.00 uur zijn brood, maar wil daarbij geen melk. Die wil hij pas tegen 12.45 uur, voor hij zijn middagslaapje gaat doen.