Stoppen met drinken uit de fles?

Senne is nu ruim 15 maand en drinkt melk nog uit de gewone fles. Ik vind dat nog wel een late leeftijd of niet?
Sap drinkt ze uit een antilek beker maar niet van harte…

Moet ik nu gewoon stoppen met de gewone fles en alles aanbieden in de antilekbeker of hoe gaat dat in zijn werk?

Rietjesbeker snapt ze niet, ze gooit steeds d’r hoofd achterover

Groetjes van Sascha en Senne

Ik zou toch langzaam over gaan om alles eerst in de antilek te gaan geven. Al moet ik zeggen morgan was 18 maanden toen we stopte of eigenlijk stopte ze zelf met der papfles 's morgens. Dat was de laatste die ze nog kreeg en toen waren we er in een keer vanaf.

Hier drinkt ze eigenlijk alleen nog maar uit rietjes. Ze dronk namelijk echt te weinig voor een goede ontlasting. Ze heeft net als ik snel een heel harde poep (lang leven de lactulose) maar ik kwam er dus per toeval achter dat ze wel goed uit een rietje drinkt dus ik heb een pak rietjes gekocht en in elke beker krijgt ze nu een rietje en dat gaat goed. Overigens als het moet kan ze wel gewoon heel netjes uit een beker drinken.

Groetjes,

Michèle

Ik heb bij Bo toen radicaal de fles weg gedaan, en alleen maar de tuitbeker aangeboden (hij snapte de rietjes beker ook niet hahahahahah) en de eerste dag dronk hij ene stuk minder dan normaal (wel net genoeg hoor) en de dag erna al wat meer en binnen een paar dagn was hij helemaal over. Dat is volgens mij de enige manier.
Moet wel zeggen dat dit nu al een tijd terug is, en af en toe krijgt bo nog een papfles in de ochtend, als hij naar het kdv gaat. Hij drinkt dat dus uit een flesje, hij vraagt echter niet om zijn fles, en drinkt net zo goed uit de tuit of een gewone drinkbeker!

liefs woezel

Wij hebben toen Seth 1,5 jaar was de fles radivaal weggegooit en alles in een gewone beker aangeboden. De eerste week drink hij wat weinig, maar het ging al snel heel goed!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Heel gek maar Dion (19 maanden) drinkt geen melk uit een beker, alleen uit zijn fles terwijl hij de rest wel uit en beker of met rietje drinkt, op het CB vonden ze het niet zo erg als hij het maar afleert voor zijn 2e verjaardag, dus 15 maanden oud is toch niet zo erg.
Dion dronk heel slecht uit een tuitbeker, echt veel te wienig tot ik eens een rietje probeerde !!!
Ik heb voor hem de Nuby-flip beker en lekt helemaal niet en drinkt super makkelijk.
Ik moet ook gaan beginnen om geen fles meer te geven maar ik heb het idee dat hij er zelf wel mee gaat stoppen, ik merk nu al dat hij er soms een beetje mee loopt te klooien zeg maar.

Voor nu is het belangrijker dat je dochtertje genoeg vocht drinkt dan dat ze geen fles meer krijgt en het komt ect wel goed hoor!

Gewijzigd door - vlokje03 op 06 Nov 2010 21:45:13

Dat is ook een beetje het probleem, ze drinkt toch al net aan genoeg.

Ben bang dat ze dan echt te weinig binnen krijgt…maar moet het toch een keer doen vrees ik

haha, ja dat is lullig, maar een tuitbeker gaat ook niet? aangezien ze dr hoofd achterover doet?
rico had dat dus juist andersom, die kon niet kantelen dus was een rietjes beker een uitkomst.
misschien voorzichtig met een gewone beker oefenen…alhoewel dit hier voor geen meter lukt… maar misschien bij haar wel?
tja wat is een late leeftijd meid… ik ken een kindje van 4 die s’avonds voor het slapen nog uit een zuigfles melk drinkt, gewoon omdat ze dat prettig vind.
lekker boeien toch?!
maar goed dan moeten ze ook wel gewoon uit een normale beker kunnen drinken (dat kan ze wel hoor dus daar is niks mis mee) of op zn minst uit een rietjes/tuit beker. als zij graag nog dr flesje heeft voor het slapen…tja ik heb er geen problemen mee toen rico dat nog deed met 'n jaar. maar toen we op vakantie waren hadden we die fles vergeten dus toen moesten we wel

Het gaat wel maar madame is zo van haar gemak, die laat zich graag bedienen.

Daarom moet ik het ook gewoon doen, als het aan haar ligt, drinkt ze op d’r 3e nog 3 flessen melk denk ik

mijn zoon drie jaar drinkt nog uit de fles
hij heb wel ass dus is het moeilijker om het hem af te leren
hij drinkt alleen in de nacht uit een fles uit een glas en beter kan hij ook goed

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder