Hallo allemaal.
Is er iemand die ervaring heeft met het stoppen met borstvoeding geven bij een kindje met koemelkallergie?
Ik zal in het kort mijn probleempje uit proberen te leggen.
Mijn dochter is nu ruim 6,5 maand en ik geef nog altijd borstvoeding.Ik ben ermee begonnen omdat mijn zoon een koemelkallergie had en ik wilde dit bij haar voorkomen.Ik heb daarom tot ze ong 4 maanden was zelf ook geen melkproducten gegeten,maar dit doe ik dus nu wel en het gaat prima(geen eczeem).Ze heeft toen ze twee weken oud was wel erg eczeem gehad waarna ik dus ben gestopt met het drinken van melkproducten.Nu wil ik eigenlijk gaan stoppen met de borstvoeding omdat mijn zoon(bijna 3)binnenkort geopereerd moet worden en omdat Iris bijna elke nacht nog twee keer komt(om 22.30 uur,om 01.30 en om 4.30u).Dat ben ik dus een beetje zat.Ik heb hypoallergene voeding geprobeerd maar dat drinkt ze echt niet.Gewone flesvoeding vindt ze wel lekker,maar nu ben ik dus weer bang dat ze eczeem zal krijgen.
Mijn vraag is dus:Weet iemand hoe snel je kunt zien of een baby allergisch reageert of niet?.
Hoe kan je het beste de borstvoeding afbouwen?P.s Afkolven is voor mij geen optie want dat lukt me niet.Nou ik hoop dat iemand me kan helpen want bij het bureau weten ze het ook niet(ik krijg allemaal van die adviezen waar ik niks aan heb).
Groetjes Eljada
Gewijzigd door - eljada op 23 Jun 2003 19:38:38