quote:
ik hoopte eigelijk dat die vraag niet ging komen... Want ik voel me er best wel schuldig over dat ik al stop, omdat het puur voor mezelf is. 
Maar lieverd, je moet je niet schuldig voelen dat je nu al stopt met borstvoeding, ook al neem je die beslissing in je eigen belang. Als je er niet meer achter staat, om wat voor reden dan ook, dan komt die voeding ook steeds slechter op gang. Dus al had je dwars door je ik-wil-eigenlijk-niet-verder-met-borstvoeding-gevoel toch door willen gaan met zelf voeden, dan nog was de melkproduktie slechter geworden.
Als je niet met al je gevoel achter het geven van borstvoeding staat, vergeet het dan maar!
Het feit dat je zelf eigenlijk niet meer verder wilde met borstvoeding zou weleens de verklaring kunnen zijn dat je eigenlijk niet eens stuwing van betekenis hebt nu. Zegt toch genoeg? Als je onbewust wel door had willen gaan met borstvoeding, had je echt wel stuwing gekregen hoor.
Dus niet schuldig voelen, blijkbaar heeft je lichaam er vrede mee, anders had je wel meer last van stuwing gehad.
Ik ben voor borstvoeding, maar ik vind niet dat vrouwen koste wat het kost zelf moeten voeden of minimaal 6 maanden door moeten gaan met borstvoeding. Ik vind gewoon dat een moeder er voor de volle 100% achter moet staan en als dat niet zo is, dan lekker overgaan op flesvoeding.
Dus niet schuldig voelen, ieder maakt eigen keuzes en dit is jouw keuze!
Groetekes, Sje