Stoppen antidepressiva ervaringen?

Hoi allemaal,

Ben ruim 4 jaar aan de antidepressiva en nu gestopt, gaat allemaal nog niet zo lekker en heb een verwijzing naar de psych gevraagd omdat ik er absoluut niet meer aan wil beginnen.

Als ik dit allemaal van te voren geweten had was ik NOOIT aan die rotzooi begonnen hoe beroerd ik me toen ook voelde, ik had nog liever 10 gesprekken per week gehad bij wijze van.

Zijn er hier meer die met antidepressiva gestopt zijn? En hoe is dat jullie vergaan?

Gr Maaike

Ik heb ruim 2 jaar antidepresieva geslikt, dit was overigens ver voor ik Morgan kreeg. Ik had daarbij ook gesprekken met een psygoloog en een psychiater. Ik heb later met hulp van mijn ha de antidepresiva afgebouwd en ben bij de allerlaagste dosis gestopt. Ik hoop dat je dat ook gedaan hebt en niet accuut gestopt bent want das heel link. Klachten kunnen dan twee keer zo hard terug komen. Net zoals je het gebruik opbouwt moet je het ook weer afbouwen. Maar ik heb nooit klachten gehad daarna. Het heeft mij samen met de gesprekken heel erg geholpen. Ik heb later nog wel heel lang bij de AA gezeten wat mij ook heel erg geholpen heeft, maar die zijn er natuurlijk voor een specfiek probleem zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Nou ja ik ben heel verkeerd gestopt.
Ik vergat het steeds vaker en op een gegeven moment was ik het al zo vaak vergeten dat ik het maar heb laten staan.
Dit is de tweede keer dat ik op die manier ben gestopt en het gaat steeds een paar weken goed en dan krijg ik dus een mega terugslag.
Woedeaanvallen, ontzettend prikkelbaar etc, maar verder niet depressief of down ofzo.

Ben jij nou van je klachten af verder?

Oeh nee das niet goed, Het is bekend dat dit gebeurd bij accuut stoppen. Zou je bijna aanraden om even op te bouwen en daarna weer af te bouwen. En nee ik heb geen klachten meer. Mijn depressei werd veroorzaakt door overmatig alcohol gebruik en het rot leven waar ik in zat. Toen ik beide vaarwel gezegd heb ging het met mij ook beetje voor beetje beter.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

ik ben nu denk ik 5 a 6 weken van de anti-depressiva af, die ik slikte voor mijn PND. Mijn huisarts liet me afbouwen door eerst te halveren (dus van 30mg paroxetine naar 15mg) en na 2 weken ben ik geloof ik helemaal gestopt. Ik heb wel mega-afkickverschijnselen gehad, zoals zweten, trillen, nachtmerries, duizelig, misselijk, maar daar was ik gelukkig na een dag of 5 ver vanaf. Bij mij gaat het eigenlijk nu heel goed. Moet idd een beetje opletten dat ik niet ga snauwen tegen de kinderen en als ik chagrijnig ben, moet ik me even afzonderen of computeren (word ik heel rustig van). Verder alles prima, geen terugslag gehad (nog niet)… Sterkte!

Grtz Von

Hmmm gaat echt ff niet goed hier, ga zo maar eens even snel die psych bellen en als daar een w8lijst ga ik vandaag nog naar de huisarts.
Dit in combi met een autistische peuter en een superslecht etende baby is een slechte combi.

@ Michele, wel fijn voor je dat het nu zo loopt, en wat knap dat je dat zo hebt aangepakt !!

@ Yavahn, echt afkickverschijnselen heb ik niet zo’n last van gehad, alleen van electrsiche schokjes in mn hoofd af en toe.

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wilde je even sterkte wensen met het stoppen. Goed van je dat je dit besloten hebt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Sterkte meid! Ik hoop dat je huisarts je kan helpen om het allemaal wat soepeler te laten verlopen.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Ook hier geen ervaring ermee…maar wil je wel sterkte wensen. Vind het een hele beslissing om te stoppen met de pillen.

Hoop dat je snel beter zal gaan voelen.

Dank je voor jullie lieve reacties.
Die rotpillen veranderen gewoon je hele psyche, ben nu maar even op zoek naar iets van Valdispert rust ofzo.

@ Mamajob, waarom haal je geen valeriaan, das puur natuur en geeft ook rust zonder te drogeren.

Groetjes,

Michèle

@ Michele, ja daar was ik gisteren ook al achteraan geweest, maar dat hoeft niet meer.

Ging toch al niet zo lekker en gisteravond zat ik jankend bij de huisartsenpost.
Toch weer antidepressiva gekregen en ik moet mn schildklier na laten kijken, naar de psycholoog en daar onder begeleiding af gaan bouwen.
Wel andere gekregen dan die ik had dus ben benieuwd.
Zo naar mn eigen huisarts want die man van gister heeft wel een hele hoge dosering voorgeschreven.

Lfs Maaike

Kan zijn dat je even een heel hoge dosis moet slikken om goed af te kunnen bouwen, ik weet dat je er vanaf wilt maar grote kans dat dat met afbouwen beter gaat dan in een keer stoppen. En niet om je angst aan te jagen, maar het kan ook zijn dat een onderhoudsdosis moet blijven slikken. Dat heeft een vriendin van mij ook, die maakt de nodige stoffen niet meer aan in der hoofd, heeft ze overigens ook nooit gedaan, maar die moet de rest van der leven een lage dosis blijven slikken anders gaat het niet goed met haar.

Groetjes,

Michèle

Van die onderhoudsdosis had ik al eens gehoord, hoop eerlijk gezegd wel heel erg dat dat niet nodig is, maar goed nu eerst mn hoofd maar eens stabiel zien te krijgen.
Vanmiddag nog naar HA geweest en ben dus gewoon overspannen :S

Ik hoop het ook voor je maar als je met een leukere mamma ben en een leuker mens waarom niet dan?
Maar das inderdaad van later zorg nu eerst maar eens beter worden.

Groetjes,

Michèle