Stomme/ stoute mama


#1

Onze zoon gaat vanaf de kerstvakantie naar de basisschool. Hij vindt het heel leuk, dus dat is het probleem niet. Nu komt hij met andere taal thuis en als hij iets niet mag, of boos is, ben ik regelmatig een stomme/stoute mama. Hoe gaan jullie hiermee om? Negeren of toch maar iets van zeggen? Op het moment dat hij boos is, helpt het niet om er iets van de zeggen want dan zit hij even in zijn eigen boosheid. Op dat moment negeren en later erop aanspreken als de ergste boosheid voorbij is? Of helemaal negeren?

Graag hoor ik tips van jullie!

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#2

Als onze meiden in die periode weleens “stoute mama” of iets van die strekking zeiden, dan speelde ik in op hun schuldgevoel en dan zei ik “oh wat jammer zeg dat je mij een stoute mama vindt, ik houd namelijk wel heel veel van jou”. Toen was het snel afgelopen met die “je bent een stoute mama” grappen.

Groetekes, Sje


#3

Inderdaad, wel wat van zeggen.
Afhankelijk van de situatie meteen of wat later.

M.


#4

@Sje: het werkt ook hier! Bedankt voor de tip! Hij zei vanmiddag (in een jengel/huilbui) dat ik stom was. ik zei: maar mama vindt jou heel lief! Vraagt hij: Ja? En ik kreeg direct een knuffel! Super toch?? BEdankt voor de tip!

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#5

Haha, toppie! Hou vol he?!

Groetekes, Sje