Stomme luiervraag?

Hoi allemaal,

mijn dochtertje weegt nu ongeveer 8,5 kilo en ben nu overgestapt van maatje 3 naar 4 qua luiers. Nu zag ik dat je maat 4 (van 7 tot 12kg ) en ook een maat
4+ (van 9 tot 14 kg) hebt. Nu vraag ik mij af: Waarom zou ik mijn dochter als ze straks bijvoorbeeld 10 kilo weegt een 4 of een 4+ aan doen? Wat is nu het verschil in die luiers? Iemand ervaring?

mama1980

Ik ging al gauw over van 4 naar 4+ vanwege het absorbtievermogen. Die zit ongeveer net zo goed, maar is toch ietsje groter en neemt dan, vooral in de nacht, meer plasjes op.

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ik gebruikte voor de nacht maat 4+ en overdag maat 4. 4+ kan net iets meer hebben
Al snel ben ik helemaal overgegaan naar maat 4+.

Gr

Inderdaad verschil in absorptievermogen.
Maar ligt ook een beetje aan de breedte/bouw van je baby.
Ik had vaak een maatje groter in vergelijking met het dochterje van een vriendin van me die even oud is als Jasper. Zat gewoon beter.
Even uitproberen, dan merk je gauw genoeg wat voor je dochtertje het beste zit.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

aaaah, bedankt voor de reacties! Logisch eigenlijk, maar soms kun je zo van die stomme dingen hebben die je je dan toch afvraagt! haha

mama1980

Wij hebben nu nogsteeds nummer 4, en hij krijgt eigenlijk allen dat nummer aan, gaat prima, ook 's nachts.
En er zitten iets meer luiers in het pak voor dezelfde prijs.

Liefs, Anne

Wij zitten nog op maatje 3 maar ik had nog wat bonnen met 10 euro korting en heb alvast pampers maat 4+ gekocht. Ik vroeg bij de Etos wat het verschil was en dat was er haast niet zei ze en in de 4+ zitten er meer in dus ze zei je kan beter die nemen en dat heb ik toen maar gedaan. De maat 3 heb ik van de C1000 en ik weet eigenlijk niet eens of die wel 4 en 4+ hebben.

@murielisblij: Ik denk dat ze je dan genept heeft, want bij de kruidvat zitten er in de 4 meer in…
Bij de C1000 hebben ze ook 4 en 4+

Liefs, Anne

Oh dat is raar ik heb zelf gekeken en er zaten inderdaad in de 4+ meer. Er zitten er 40 in en volgens mij in de 4 38. Ik heb wel de baby dry weet niet of dat wat uitmaakt.

Weet ik ook niet hoor, dan zal het misschien overal wel anders zijn!
Gek!!
Fijn dat je niet genept ben in ieder geval

Liefs, Anne

bij kruidvat zitten er inderdaad meer in de 4 dan in de 4+. Hoe groter de maat, hoe minder luiers. Tenminste, bij de jumbopakken igg. Ik moet overigens zeggen dat ik op de dure pampers optie na, de kruidvat luiers echt veruit de beste vind!! Nog nooit een nat kind gehad. C1000 en Etos vielen mij echt tegen. Maar ook dat zal vast per kind verschillen

mama1980