Stinkrook-frustraties


#1

Gisteren bij mijn schoonouders geweest en die roken als een ketter.
Als ze weten dat wij komen dan stoppen ze vooraf met roken maar die lucht zit inmiddels overal. Als de voordeur al open gaat ruik je de stank gewoon al!!!

Nu wilde ik A. net lekker op zijn speelkleed leggen (zus slaapt nog dus heeft hij het kleed vor zich alleen) maar neeeeee, ik moet het eerst uitwassen want het stinkt een uur in de wind! Zijn knuffels, de jassen en zelfs zijn wiegenbak met dekens stinken gewoon! GATVER! Ik vind het zoooo smerig!
Als je van boven naar beneden loopt ruik je de stank al in de gang en dan roken wij zelf niet eens!

We komen er al niet te vaak maar serieus, hierdoor heb ik nog minder zin om te gaan!


#2

Ik ben altijd wel erg blij dat wij daar geen last van hebben, want het lijkt mij ook niks niet fijn!

Groetjes Manderijn.


#3

ja ik herken het van ons pap.
Als we bij ons thuis zijn geweest dan ruik ik mezelf als we weer treug thuis in een fris huis zijn…je kleren kunnen dan meteen de was in.

Maar wat ikzelf erger vind is dat ons pap met aaron bezig is met spelen als ie rookt daardoor ademt aaron meteen die rook in ( ik heb 26 jaar thuisgewoont en elke dag gewoon erin gezeten dus het zal niet zo erg zijn maar gewoon het idee)

Gr, Danielle


#4

Bah! Ik snap je helemaal.

En Danielle: dan zeg je toch tegen je vader dat je het vies vindt? En het is niet gezond hoor…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#5

bij mijn vader wordt binnen gerookt maar als wij komen laat ie t wel luchten en gaat daarna als we er zijn gewoon buiten staan, dat verzoekt ie het bezoek ook die binnen komt als wij er zijn.
toch ruik je het dan nog wel maarja, dat is dan maar zo. zolang iem maar niet rookt waar hij bij is of in zn gezicht oid zeur ik er ook niet over, ik rook zelf ook namelijk (wel buiten)


#6

@mriek: maar dat zeg ik wel eens…tot ergenis van ons pap toe (maar dat boeit mij niet)…van : pap maak da ding eens uit!
Dan zegt ie vaak: gullie bent ur ok groot mee geworre! (tilburgs hoor).

Hij weet wel dat ik er een gloeiende hekel aan heb.

Gr, Danielle


#7

Ik ken het. Hier ook zo bij mijn vader thuis. Zijn vriendin rookt alleen, hijzelf niet, maar die rookt voor 6 zeg maar!. Die weten ook dat ik niet kom als er gerookt wordt waar Y bij is dus doet ze het idd ook niet als ik er ben. maar wat je zegt. een uur daarvoor nog wel dus dat hele huis stinkt gewoon. Vind het ook zo ontzettend smerig! Ook idd alles de was in als we thuis komen en s avonds haren wassen. Maarja, meer kan ik er ook niet van zeggen. Ze roken niet als ik er ben en dat is alles wat ik kan verlangen ben ik bang. Je kan niet zeggen: Ik kom niet want dan stink ik daarna. maar smerig blijft het wel.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers


#8

Ik ben gelukkig niet de enige

Heb de wagenbak nu op zolder onder het raampje gezet zodat het flink kan luchten.
Ik wilde de wandelinzet er toch al in doen dus het scheelt alweer wat.
Heb ook een ander kleed erbij gekocht wat ik voor daar bewaar.
Dan kan het de was in en kan ik thuis gewoon zijn normale kleed bewaren.
En als ik vooraf weet dat we erheen gaan dan krijgen ze geen schone kleren meer aan

Bah, de hal begint nu pas weer wat frisser te ruiken.


#9
quote:
@mriek: maar dat zeg ik wel eens....tot ergenis van ons pap toe (maar dat boeit mij niet).....van : pap maak da ding eens uit! Dan zegt ie vaak: gullie bent ur ok groot mee geworre! (tilburgs hoor).

Hij weet wel dat ik er een gloeiende hekel aan heb.

Gr, Danielle


Zou echt pissig worden als het mijn vader zou zijn. Wat een kulargument dat jullie er ook groot mee zijn geworden. Jullie waren zijn kinderen en dus was hij de ‘baas’. Dit betreft echter JULLIE kind en mogen jullie toch gewoon bepalen? Ik zou dat echt niet trekken hoor, als mijn vader zo laks zou reageren

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#10

@melancholiek. heb je gelijk in, maar als mensen beslissen in hun huis toch te roken als er kinderen zijn en daar geen rekening mee te houden dan kom ik gewoon niet. En dat is dan mijn beslissing. Ik ga mijn kind gewoon niet blootstellen aan een hoop sigarettenrook.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers


#11

Oh inderdaad heel vies! Gisteren zag ik een moeder met een klein kind achterin de auto. Ramen dicht en maar paffen dat mokkel. Bah, bah. Vroeger deden mijn ouders dat ook, roken in de auto, maar toen waren de tijden anders en was dat meer geaccepteerd ofzo? Nu vind ik roken in een auto met je kleine kind erbij echt not done hoor! Bleeh!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#12

roken in de auto vind ik ook belachelijk dat mensen dat doen waar een kind bij zit.
en ik ruik ook altijd wel aan onze kleding als we bij mn vader zijn geweest. (gek want we roken altijd buiten als rico er is maarja verder rookt ie natuurlijk gewoon binnen als wij er niet zijn) en ik vind het ook niet heel fris ruiken ofzo, maar ja maak me er nie druk over. keer wassen en het is over. en douchen doe je toch wel bijna dagelijks. meer dan dit kan ie ook niet doen dus vind het allang prima zo. wij blijven vrolijk buiten roken thuis en dan ruik ik het ook niet in zijn kleding.


#13

Ik verwacht ook niet dat mijn schoonmoeder buutien gaat staan hoor, dat hoeft van mij ook niet. Maar je kunt toch luchten???
Je wil zelf toch ook niet dat mensen het daar zo over hebben?
Mijn moeder rookt ook enorm maar daar ruik je gewoon niets.
Daar staat de hele dag de afzuiger aan en de balkondeur open.


#14

@Melancholiek
Ik ben het met je eens. Maar wat mama1980 zegt ben ik het ook deels mee eens. Maar ik ben ook van mening dat je kinderen niet overal weg hoeft te houden. Hun lichaam is dan ook nergens aangewend,weerstandopbouwen is niet verkeerd. Dan praat ik niet over wekelijks hoor maar 1 a 2 keer in de maand ofzo. Anders hadden wij er nu ook bijna allemaal last van. Vroeger werd er niet naar gekeken.



#15

@Melancholiek
Ik ben het met je eens. Maar wat mama1980 zegt ben ik het ook deels mee eens. Maar ik ben ook van mening dat je kinderen niet overal weg hoeft te houden. Hun lichaam is dan ook nergens aangewend,weerstandopbouwen is niet verkeerd. Dan praat ik niet over wekelijks hoor maar 1 a 2 keer in de maand ofzo. Anders hadden wij er nu ook bijna allemaal last van. Vroeger werd er niet naar gekeken.