Stinkende plas luiers .. toch iets aan de hand!

Ik vind het raar dat ze niet meteen hebben getest ( met zo’n stickje) of het een blaasontsteking is. Niet om je bang te maken ( ik bedoel het juist goed!!), maar ik moest bij Neeltje DIRECT beginnen met antibiotica omdat een opstijgende blaasontsteking nierschade kan veroorzaken bij kleine kindjes ( helaas is dat dus waarschijnlijk bij Neeltje deels gebeurd zie topic gisteren).
Ik zou dus niet het hele weekend afwachten want als ze koorts krijgen betekent dat bij een urineweginfectie dat de nieren ook een infectie hebben zei onze huisarts en daar wil je niet op wachten. Bovendien gaat een blaasontsteking niet vanzelf over.

Nou, Linette, da’s idd het geval geweest…
wat een gedoe vandaag. Vanmiddag stond ineens de ass van de ha waar ik vanmorgen was voor de deur. Ze had alleen mijn adres en wilde toch even vertellen dat ze het met de ha erover had gehad en hem leek het verstandig toch antibiotica te geven. Maar hij mag dat niet voorschrijven, want ik moet naar de vervangend arts.
Héél erg lief dat ze bij me aan de deur kwam, echt super service.

Ikke dus bellen met de ha 9km verderop. Het héle verhaal aan de ass daar uitgelegd. Moet ik toch langskomen, ze kan dat niet telefonisch regelen. Binnen een half uur moest ik daar zijn, want anders waren ze dicht. HOE???
ik al mijn vrienden en bekenden gebeld, niemand thuis, dan maar een taxi.
50 EURO!!! (25 heen 25 terug)

Toch maar gedaan, kom ik daar, uur gewacht, aan de buurt, zegt die arts dat hij toch geen antibiotica wil geven want Sarah eet goed, drinkt goed, slaapt goed, oogt levendig bla bla bla
klieren niet opgezet, de hele rambam dus … en alles was in orde.
Komt ook nog bij dat de waarde in de urine dusdanig klein zijn, dat het ook gewoon vieze urine van een heel andere oorzaak kan zijn. En om dan ab te geven en niet eens weten of het wel voor de juiste bacterie is en OF het wel een bacterie is, dat vond hij niet verstandig.
Ik zei: "en bedankt, 50 euro mooi besteed"
Ik heb dit allemaal aan de ass aan de telefoon verteld. Pffffff

We wachten de resultaten af as dinsdag en zien dan verder. Hij raadde aan vanavond even de temp te checken en als dat niet boven de 37.5 is is er geen reden tot paniek (net was het 36,8).

Ow, hij zei ook dat het raar was dat ze vanmorgen niet gelijk een test deden met de urine voor blaasontsteking. had ik nu urine meegenomen dan had hij het meteen gedaan, maar ja, die waren al onderweg naar het ziekenhuis.

Nu ligt Sarah (veel te laat of veels te vroeg) te slapen. Want toen ik vanmiddag dus snel weg moest, lag ze net 15 minuten te slapen van haar middagslaap van normaal 2 uurtjes.
Dus heel het ritme is van slag. Ik ga zometeen wel even een stukje met d’r fietsen, wordt ze misschien wel moe en mag ze vanaaf wat later naar bed.

Tot zover!

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Aanstaande dinsdag hebben ze als het goed is de uitslag van de kweek, en daar is dan ook te zien of ze blaasontsteking heeft.
Ik moet haar nu gewoon in de gaten houden en als de temp. niet boven de 37,5 komt is er niets aan de hand.
Het is nu half 10 en ze ligt te huilen in bed, ze is helemaal niet meer de vrolijke Sarah .
Misschien komt het door de dag die erg raar is verlopen. Misschien een sprong, tandjes, of toch pijn van een ontsteking.
Net voor het naar bed brengen had ze 37,4.

He!

hoe is het ondertussen met Sarah? Merk je dat ze nog ergens last van heeft?

x.

@ Shirley
Nope, niets aan de hand met dat kind .
Lief dat je ernaar vraagt.
Maar ze is heel blij.
Oke, die ene avond was ze aan het huilen, en had een ietsepietsie verhoging, maar het was dan ook een hele rare dag.
Maar vandaag weer zo vrolijk, zo lief, goed gegeten en geslapen. Temperatuur 36.8.

Ik begin het gevoel te krijgen dat ik me gek heb lopen maken om niets. Misschien is er gewoon iets fout gegaan met het strippen.

Maar…even afkloppen…dinsdag de uitslag.

Fijn joh, misschien is er toch niets aan de hand geweest

Hoi Baukje,

En wat was de uitslag?
groetjes,
wendy

Hoi,
ja idd, wilde het gister al plaatsen, helemaal vergeten…echt, ik vergeet mijn eigen dochter nog eens een keer. (zeg ik ook altijd tegen gastouder, er komt een dag, dan heb ik haar hele tas compleet maar Sarah niet… )

Nou, ik dus gebeld, ass. las op van de computer: de urine was bevuild, dus ze konden er geen goede uitslag vanaf lezen.
Ik moest om 11 uur terug bellen, want ze zou het bespreken met de dokter zelf. Ze vroeg nog naar de symptomen, maar die zijn er niet.
Temp. 36.8, Geen rare huilbuien, eet goed, slaapt goed etc etc
Ow, en de plas stinkt niet meer… ik geef haar nu vrij vaak wat extra water.

Dus na 11 had de dokter gezegd dat ik gewoon zo door moest gaan, wel wat extra water geven, maar verder niets doen. Bij de eerste tekenen van iets anders, gelijk contact opnemen, maar zeer waarschijnlijk is er niets aan de hand. Was de urine gewoon wat troebeler of geconcentreerder dan normaal.

Eind goed, al goed.
Nu nog de juiste instantie zoeken aan wie ik mijn 50 euro taxi kosten kan declareren.

Lief dat je er naar vraagt, trouwens…!

Groetjes, Boukje

Wat een gedoe allemaal! Hoop stress om niets dus en ze sturen je maar van het kastje van de muur, grrrr. Wel fijn dat het dus allemaal mee lijkt te vallen. Ik duim dat ze lekker blijft ruiken
groetjes,
Wendy