Nou, Linette, da’s idd het geval geweest…
wat een gedoe vandaag. Vanmiddag stond ineens de ass van de ha waar ik vanmorgen was voor de deur. Ze had alleen mijn adres en wilde toch even vertellen dat ze het met de ha erover had gehad en hem leek het verstandig toch antibiotica te geven. Maar hij mag dat niet voorschrijven, want ik moet naar de vervangend arts.
Héél erg lief dat ze bij me aan de deur kwam, echt super service.
Ikke dus bellen met de ha 9km verderop. Het héle verhaal aan de ass daar uitgelegd. Moet ik toch langskomen, ze kan dat niet telefonisch regelen. Binnen een half uur moest ik daar zijn, want anders waren ze dicht. HOE???
ik al mijn vrienden en bekenden gebeld, niemand thuis, dan maar een taxi.
50 EURO!!! (25 heen 25 terug)
Toch maar gedaan, kom ik daar, uur gewacht, aan de buurt, zegt die arts dat hij toch geen antibiotica wil geven want Sarah eet goed, drinkt goed, slaapt goed, oogt levendig bla bla bla
klieren niet opgezet, de hele rambam dus … en alles was in orde.
Komt ook nog bij dat de waarde in de urine dusdanig klein zijn, dat het ook gewoon vieze urine van een heel andere oorzaak kan zijn. En om dan ab te geven en niet eens weten of het wel voor de juiste bacterie is en OF het wel een bacterie is, dat vond hij niet verstandig.
Ik zei: "en bedankt, 50 euro mooi besteed"
Ik heb dit allemaal aan de ass aan de telefoon verteld. Pffffff
We wachten de resultaten af as dinsdag en zien dan verder. Hij raadde aan vanavond even de temp te checken en als dat niet boven de 37.5 is is er geen reden tot paniek (net was het 36,8).
Ow, hij zei ook dat het raar was dat ze vanmorgen niet gelijk een test deden met de urine voor blaasontsteking. had ik nu urine meegenomen dan had hij het meteen gedaan, maar ja, die waren al onderweg naar het ziekenhuis.
Nu ligt Sarah (veel te laat of veels te vroeg) te slapen. Want toen ik vanmiddag dus snel weg moest, lag ze net 15 minuten te slapen van haar middagslaap van normaal 2 uurtjes.
Dus heel het ritme is van slag. Ik ga zometeen wel even een stukje met d’r fietsen, wordt ze misschien wel moe en mag ze vanaaf wat later naar bed.
Tot zover! ![]()
Groetjes, Boukje