Stikken of epilepsie?


#1

Hallo,

Mijn dochtertje is 7 week oud wanneer ik haar in de box verstijfd vind. Ze strekt zich en slaat tegerlijker tijd met armen en benen (spastisch). Ook staat haar ruggetje helemaal bol. Haar mond zit vol met melk/speeksel/schuim. Ze lijkt te stikken. Mijn reactie is dat ik haar gelijk oppak en voorzichtig op de kop houd. Ik raak in paniek en denk dat ze er tussenuit knijpt. Na ongeveer 40 seconden komt ze weer bij. We hebbn de dokter gebeld en werden die avond nog opgenomen in het ziekenhuis. Ze heeft meerdere onderzoeken gehad en aan de monitor gelegen. het lijkt een kerngezonde baby. Geen bacteriele infectie en ook geen virus. We worden twee dagen later naar huis gestuurd. Ik begin aan mezelf te twijfelen en vraag me af of ik niet te paniekerig was. Ik schaam me omdat het dus allemaal wel mee viel. Twee dagen nadat we thuis waren kreeg ze weer een aanval. Deze keer was mijn man er ook bij. Ze lag weer in de box. Mijn man reageerde hetzelfde als ik. Ze kwam weer na ongeveer 30 seconden bij. Dokter wee gebeld en weer naar h+et ziekenhuis. Deze keer bang voor epilepsie en hersenbeschadiging. Een baby van 8 weken een EEG en een echo van de schedel, erg zielig. Maar alles blijkt weer goed te zijn... We worden na een dag weer naar huis gestuurd. Dit was gister..... Nu houden we haar continu in de gaten, bang dat ze er tussenuitknijpt. Ook gaan we aan de slag met het kisssyndroom, ze overstrekt zich namelijk de laatste tijd heel erg. Misschien heeft die versllikking/verstikking hier ook mee te maken. Het is allemaal onzeker. De artsen geven ook geen adviezen mee naar huis..

Herkent iemand dit? Of heeft iemand suggesties?

Groetjes