Danny’s ouders zijn gescheiden, al toen Danny 1 jaar oud was.
Nu heeft zijn vader sinds een klein jaartje een vriendin. Heel leuk, we gaan er allemaal goed mee om, en ze is echt al een oma voor de kleinkinderen. Maar nu weet ik even niet wat te doen met moederdag…
We hebben al twee moeders te bezoeken naast dat het voor mij natuurlijk ook moederdag is.
I.v.m Joey’s slaapje is er eigenlijk geen tijd om ook naar Danny ‘stief-moeder’ te gaan, We moeten alles met de bus doen want we hebben geen auto en fietsen kan niet met Jessey. De eerste bus gaat hier om 13.00 uur 's middags op zondag…
Ik weet niet goed wat ik ermee moet… Iemand ervaring/tips?
Stief-moeder-dag?
Persoonlijk zou ik niet naar de vriendin van je schoonvader gaan. Zij is natuurlijk niet de moeder van Danny en ook nog maar een jaar de vriendin van je schoonvader.
Ik denk dat zij dat ook heel goed snapt en niet verwacht dat jullie ook moederdag met haar vieren.
Mijn moeder heeft sinds ongeveer 2 jaar ook een vriend, maar ga ook niet vaderdag daar vieren. Mijn vader heeft sindskort ook een vriendin en daarvoor geldt hetzelfde.

Hoi
ook ik zou voor de ‘echte’ moeders ‘kiezen’.
Mijn moeder is al meer dan 10 jaar samen met haar nieuwe man en daar ga ik geen vaderdag vieren. Ook niet sinds mijn echte vader is overleden. Mijn pappa is mijn pappa, en niemand anders
Wat niet wil zeggen dat de nieuwe man van mijn ma niet leuk is ofzo.
Je kan het toch gewoon zeggen aan hun? Of een kaartje sturen…? Vindt ze misschien alleen maar geweldig, voor het zelfde geld verwacht ze niets.
Groetjes, Boukje
Madelon heeft sinds 8 jaar een stiefvader, en daar heeft ze meer mee op dan met haar eigen vader. En ze komt met vaderdag wel degelijk deze kant op als ze bij haar eigen vader is geweest. Ligt natuurlijk wel anders omdat Madelon vanaf haar 12de bij hem heeft gewoont natuurlijk.
Anouk in jou situatie moeten ze maar begrip opbrengen vind ik.
Liefs Michelle
Ja een kaartje kan natuurlijk ook, al word die dan niet op zondag bezorgd…
Pfff vind het zo moeilijk… Ik weet dat een broer van Danny met zijn gezin wel gaat, maar die hebben dan ook geen contact met Danny’s moeder en weinig contact met haar moeder…
Ik geloof dat we er maar gewoon niet heen gaan, al ben ik zo bang dat we haar dan kwetsen… pfff lastig hoor!
Ik zou gewoon een lief kaartje sturen en dan wordt ie een dag eerder bezorgd het zijn de gedachte waar het om gaat toch. Op deze manier laat je haar weten dat het allemaal goed zit maar ook dat er even geen tijd is om langs te komen op dat moment. En dan ga je desnoods volgend weekend of het weekend daarna even langs.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn ma niet om moederdag geeft, die ziet ons liever de rest van het jaar zeg maar en mijn schoonmoeder doet volgens haar wel aan moederdag maar das pas sinds wij kinderen hebben (mijn schoonzus en ik) en dat wordt dan verplicht zeg maar dus wij gaan dan principieel al niet. Enne ik krijg waarschijnlijk iets moois geknutselt van mijn dochter waar ik al heel blij mee ben.
Groetjes,
Michèle

Helemaal eens met Saro. Ze is de moeder van Danny niet en ze is ook de stiefmoeder niet.
Stiefouder ben je als je een kind van je nieuwe partner mee opvoedt (zoals Michelle omschrijft over Madelon). Danny is een volwassen man en die mevrouw is sinds een jaar de vriendin van de vader van Danny. Dat heeft niks met moederschap of stiefmoederschap te maken.
Dus ik zou het lekker zo laten. En hoe lief het idee van een paar meiden hier ook is, ik zou niet eens een kaartje sturen.
Als ik sinds een jaar de vriendin was van een man die volwassen kinderen heeft die niet meer thuiswonen, dan zou ik het persoonlijk zelfs raar vinden als ik van die kinderen een kaartje kreeg.
Maar zoals ik al schreef: dat is persoonlijk. Ik zou het gewoon lekker zo laten en er verder niet meer over nadenken.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 04 May 2010 20:30:50
Ik ben het inderdaad met Sje eens. Ik zou ook niet eens een kaartje sturen.
Ik ben zelf stiefmoeder van een meisje van 5 maar ook aan haar leggen we juist uit dat ik niet haar echt mama ben en dat moederdag voor mama is en dat ze dan wat moois maakt voor haar. Mijn man zijn ex doet dat ook met vaderdag dan geeft ze ook het knutselwerkje van school mee en geeft niets aan haar vriend.
Het is juist ook goed dat de kinderen het verschil weten tussen een “echte” opa en oma en een stiefopa en oma of hoe je het ook moet noemen.
Ik zou dan ook niet heen gaan scheelt ook weer een hoop stress en gehaast voor jezelf.
Groetjes Suzanne

geen ervaring mee maar ik zou er niet heen gaan.
ze is niet zijn moeder dus waarom dan moederdag voor haar houden.
maar tis je eigen keus natuurlijk, wat wil danny zelf hiermee dan?
Jullie hebben helemaal gelijk! Dankjewel:D We willen ook eigenlijk niet, want ze is inderdaat geen moeder van ons. Maar we wisten ook niet goed of het gebruikelijk zou zijn en of we haar misschien wel kwetsen. Maar ze moet er inderdaat maar begrip voor hebben, we gaan gewoon naar onze eigen moeders!
Dankzij jullie advies Hahaha ben altijd zo’n twijfelkont en altijd maar denken ‘Wat zullen ze denken…?’ pffff
haha is denk ik stiekem wel vrouw eigen
maar goed dat je je beslissing hebt genomen, weer een rede minder om je druk om te maken nietwaar meid?
Heb je helemaal goed!
Ik ben zelf ook stiefmama van het 8 jarige zoontje van mijn man. Van hem verwacht ik niets met moederdag. Maar toch heeft hij papa belooft om een mooie tekening voor me te maken. Maar als hij liever bij zijn moeder is dan is dat voor mij geen punt van discussie. Dat is niet meer dan logisch.
Dus gewoon naar de “echte mama’s” gaan.
Groetjes Bianca