Ik vind het erg spannend, 3 mei staat mijn afspraak staan om gesteriliseerd te worden. We hebben 2 kids. En we zijn wel echt klaar als gezinnetje. Ik heb 2 pracht dochters. Maar vind het wel erg spannend. Ik sta ook echt helemaal achter mijn besluit. Hebben jullie er weleens aangedacht. Om de stap te nemen er ECHT definitief te stoppen met kinderen?
Sterilisatie
ik heb er wel eens over nagedacht maar om een adnere reden, namelijk cystes ,zeer pijnlijke cystes, maar mijn ha wilde er niet aan ivb met mijn leeftijd (28) ondanks dat ik al 3 zoons heb. mijn man wil zoiezo geen kids meer ik had er graag nog eentje bij gewild , maar heb me er inmiddels bij neergelegd dat het bij deze 3 pracht zoons blijft.
before you judge me, try hard to love me
Jeetje meid wat spannend zeg. Jij een sterilisatie en ik de 20 weken echo op 3 mei! Weet je ik hoop eigenlijk tegen die tijd dat mijn man zich laat steriliseren. Ik vind dat ik dan al genoeg heb gedaan, twee zwangerschappen en bevallingen en voor een man is het zo’n veel kleinere ingreep dan voor een vrouw. Maar misschien wil jij het zelf wel graag dat kan ook.
groetjes,
Wendy
Nou weet je… als ik al besluit geen kinderen meer te nemen mag mijn vriend het op zich nemen vind ik. Ik bedoel ik heb de bevalling al gedaan en de zwangerschap en daarbij kan het bij een vrouw niet ongedaan gemaakt worden mocht je spijt krijgen. en bij een man volgens mij wel?
ik snap dat je het spannend vind, maar verder dus geen ervaring mee.
alhoewel ik het liefste af en toe het hele zooitje eruit zou halen met die maandelijke rommel
Ja mijn man en ik hebben het er veel overgehad. Maar ja… hij durft niet/wil niet… en het is toch echt zijn lichaam. Ik heb er niet zoveel moeite mee als hij, dus van zelfsprekend dat ik het ben geworden. Ik heb geen medische klachten waarom ik het laat doen. Ik kan alleen niet goed tegen hormonen in de pil. Ik wordt er heel depresief van. Dus ik wil geen risico nemen met alle vormen van hormonen enzo… Ik ben ook 28 en ik blijk goede redenen te hebben gehad. Ik kreeg een akkoord…
MANNEN…pfff. Wat ben ik dan blij met mijn vent. Die is heel realistisch en trots op wat ik als mama al heb “doorstaan”. En daarbij vind ik dat als je geen condooms wilt gebruiken dat je je dan moet laten helpen want ik slik geen pil meer. Ik kan er dus ook heel slecht tegen.
Maar goed meid het is jouw lichaam en als jij erachter staat dan is het toch goed? Ik wens je veel succes en sterkte de 3de.
groetjes,
wendy
Wij hebben het er hier ook al over gehad. Wij gaan naar de bruiloft voor de tweede en als deze er is of als blijkt dat het ons niet meer gegeven is dan laat ik me steriliseren. Waarom ik? 1 tegewoordig is er een nieuwe techniek bij vrouwen die nog makkelijker gaat dan bij mannen en 2 stel om wat voor reden dan ook wij gaan uit elkaar en mervin komt een nieuwe jongere vrouw tegen en zij wil graag nog een kindje dan kan zij dat niet meer krijgen omdat ik geen zwangerschap meer wilde. En voor mij is de rest van me leven de pil slikken ook geen optie dus die offering wil ik wel maken.
Groetjes,
Michèle
Ik ben denk ik nu nog te ‘jong’ om daaraan te denken. Willen graag nog een 2e en dan zien we wel weer… Maar het lijkt me inderdaad erg spannend! Duurt nog wel een tijdje voordat je moet zie ik. Dat zou bij mij denk ik alleen maar voor twijfels zorgen :S Maargoed, het is goed dat jullie zo standvast erover zijn! Alvast succes
Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010
@ Jesmerize Het is ook een beslissing waar je heel zeker over moet zijn. Ik wil niet de rest van mijn leven de pil slikken ivm met mijn suiker en meer dan twee zwangerschappen zou voor mij ook niet goed zijn dus dan is de keuze sneller gemaakt zeg maar. Ook als je weet dat je klaar bent dan is de keuze ook makkelijker.
Groetjes,
Michèle
Ik ben net 28 geworden, en ook ik denk aan sterilisatie. Ik heb 1 dochter, mijn gyneacoloog zegt dat hij het nu nog niet wil doen, maar als ik er op mijn 30ste nog zo over denk dat hij het dan alsog wil doen voor me. Even wachten dus nog, wel spannend hoor voor je! Succes iig!
Leuk jullie reacties! Idereen die er weer anders overdenkt… of juist precies het zelfde…
Mijn procedure duurde ook wel ff voor dat ik een akkoord kreeg. Eerst 2x bij mijn huisarts, en daarna nog naar de gyn. en vervolgens… moest ik daar ook weer 2 weken wachten en toen nog een telefonisch gesprek… uiteindelijk kreeg ik een akkoord. Ik weet niet wat doorslaggevend was… maar hij vond mij eigenlijk ook te jong. ik had echt gaan huilen mocht het niet doorgaan. Ik ben zo klaar met kinderen krijgen, zwanger zijn en alles… en een condoom de komende 10 jaar… ??? Dat is ook wat ik tegen de Gyn heb gezegd… wat zou jij ervan vinden de rest van je leven alleenmaar met een condoom!? haha… toen was tie stil… hahaha… En mijn man?! tja… wat ik al zei het is zijn lichaam… kijk daarentegen heb ik ook nog zoiets, wat nou als mijn man en ik over een paar jaar uitelkaar zouden gaan (wat ik natuurlijk helemaal niet wil)… ik wil ook geen kinderen meer bij een andere vent! … dat is dan heel mooi, want dat kan dan ook niet meer… en als mijn man is gesteriliseerd, vindt dan er nogmaar 1 die zo bereid is om dat te doen?
@ leetjepeetje dat heb ik dus ook, Als wij om wat voor reden uit elkaar ziuden gaan of er overkomt mij iets en Mer komt nog iemand tegen met een kinderwens dat is dat haar ontnomen omdat hij er een knoop in heeft laten leggen, terwijl ik geen zwangerschappen meer zou willen.
Groetjes,
Michèle
Hoi hoi, hier heeft mijn man zich laten steriliseren, omdat hij echt geen kinderen meer wilde… Stel dat er ooit iets met hem mocht gebeuren en ik wil met een ander nog wel een kindje dan kan dit nog… Verder laat ik mezelf ook niet steriliseren, omdat ik verschillende vrouwen ken (waaronder mijn moeder) die gelijk in de overgang gingen… zij is geholpen met 35 en is nu 55 en is nog in de overgang!
Dat is idd wel een nadeel… zoiets kan gebeuren. Ik begrijp ook heel goed dat je dan geen sterilisatie laat uitvoeren. Ik zelf wil geen kinderen bij een andere man of mannen… Dat maakt het naar mijn gevoel en idee erg lastig voor de kids zelf… Maar dat vindt ik. En daarnaast… hoeveel zou ik er dan nog moeten? Nog 3? Nee zeg… 2 is voldoende, nu lekker gaan leven en niet meer weer opnieuw beginnen… dat is mijn gevoel hoor… ik begrijp de mensen ook die zeggen doe mij er maar nog 1tje als het mag…
Gewijzigd door - Leetjepeetje op 19 Apr 2011 12:06:41