Stephan was dus TOCH een Kiss baby!

Ben vandaag dus met Stephan naar dezelfde manuele therapeut geweest als waar we met Kaya geweest zijn.
(Kaya is daar dus voor het eerst geweest toen ze net 2 maanden was en had dus het KISS syndroom)
De laatste behandeling van Kaya is geloof ik iets van 1,5 maand geleden geweest.
Ik heb toen in overleg een afspraak gemaakt voor Stephan.

• Hij heeft namelijk als baby extreem veel gehuild.
  • Extreem veel gespuugd (nog voor bij kinderarts geweest maar die kon niks vinden)
  • Hij heeft voor de geboorte (door een zeer ellendige bevalling) klem gezeten in het geboortekanaal.
  • Hij ging pas erg laat praten (met 2,5 jaar. Door Audiologisch Centrum nooit een oorzaak voor gevonden)
  • Hij ging pas laat lopen (19 maanden, hij kon wel al staan)
  • Hij had moeite met zijn grove motoriek (hij begreep bijv. niet hoe zo’n loopautootje werkte, hij begreep pas met ruim 3 jaar hoe je op een driewieler moest fietsen, we hebben nooit een traphekje nodig gehad omdat hij simpelweg nooit klom etc.)
  • Hij struikelt nu regelmatig over niks, zijn eigen voeten (gisteren nog een bloedneus gevallen)

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Allemaal Kiss symptomen.

Nu merk je trouwens niet zo heel veel aan hem hoor.
Alleen dat snel vallen.
En moeite met gymen op school enzo.

Maar goed, eenmaal op de bank daar bleek dus dat hij zijn hoofd goed naar rechts kon draaien, maar slecht naar links.
Dat deed dan ook pijn bij hem.
De arts heeft alvast een eerste behandeling gedaan en 4 sept. moet hij voor de tweede behandeling.

De arts zei ook: 1+1=6 ! (oftewel: als je de klachten bij elkaar optelt en je ziet nu dat die wervel scheef zit, dan weet je zo goed als zeker dat hij Kiss syndroom heeft gehad)

Ik ben blij dat het nu alsnog rechtgezet wordt
Maar tegelijkertijd BAAL ik dat er 5 jaar geleden nog veel minder bekend was over het KISS syndroom
Als we het geweten hadden dan hadden we hem net zo snel kunnen laten helpen als Kaya en was hij sneller van het huilen, spugen etc. af geweest.
Maar ja, dat is na praten…
Maar het voelt gewoon even kl*te…hij had het een stuk makkelijker kunnen hebben als we dit eerder geweten hadden.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Kan je gevoel goed begrijpen Bieb
Maar ben wel blij datze Stephan nu nog kunnen helpen en ik hoop dat hij erheel veel baat bij heeft
Heel veel succes
En voor Stephan een dikke knuf

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

He bah meissie, kan me voorstellen dat jullie daar ernstig van balen. Goed dat ze hem nu kunnen helpen, maar dat neemt je gevoel niet weg natuurlijk. Ben wel benieuwd of je verschillen gaat merken met betrekking tot het vallen en gymmen en zo.

Goh had je dat maar eerder geweten. Ik hoop voor je dat ze Stephan nog kunnen helpen. Maar ik kan je goed begrijpen dat je er een rot gevoel vamn hebt.

Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker" border=0>

Jemig! dat had je een hele hoop elende kunnen besparen.
maar jat dat is weer achter af gel*l
dus ben blij voor je dat ze nu alsnog iets voor hem kunnen betekenen

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Sorry Bieb, maar wat is het 'KISS syndroom ?'
Ik heb daar nog nooit van gehoord.

hoi bieb. wat jammer dat het pas zo laat is ondekt. Voorheen was er weinig over bekend, nu nog trouwens. Manou heeft ook het KISS gehad. Ik vind dat er nu nog door veel instanties slecht naar gekeken wordt. Bij manou moest ik blijven shoppen tot ik bij een manueel therapeut kwam die haar heel goed heeft geholpen. Een stuk of zes behandelingen en volgende week dinsdag een nacontrole. hopelijk staat alles nu goed. Bij manou was het een verschoven nekwervel en een scheefstaande atlas. Onze therapeut zei ook dat er nog steeds heel veel onderzoeken worden gedaan en dat daarom arsten nog niet op de symthomen gespitst zijn.
Vond jij de begin periode ook zo moeilijk? Ik heb echt uur na uur na uur op moeten lopen met haar de eerste vier maanden en heb het erg zwaar gevonden. Vooral dat ik elke keer bij het cb weggestuurd werd met de mededeling dat ik mijn kind niet genoeg regelmaat en structuur gaf en dat ze daarom zo huilde. Zelf natuurlijk in tranen achter de kinderwagen richting huis om vervolgen weer nachtelijke taferelen te hebben thuis en met mijn dochter om 2 uur 'snachts in bad te zitten omdat ze anders niet stil te krijgen was.
ach ja die tijd hebben we weer achter de rug.
Ik hoop dat het met je mannetje snel goed gaat.
liefs ietsia

Hoi Miranda, als je bij Google “symptomen Kiss syndroom” intypt dan zie je wat het inhoudt.
Het heeft te maken met een verschoven nekwervel wat regelmatig gebeurd bij bepaalde bevallingen.

Ietsia:
Ja, ik vond het erg frustrerend die eerste 2 maanden.
Gelukkig kwamen we er snel achter (ik wist nu meer over Kiss en herkende het 1 en ander)
Kaya heeft ook een stuk of 6 à 7 behandelingen gehad + een nacontrole.
Nu gaat het prima met haar!

Eigenlijk vind ik dat ze standaard alle baby’s na een maand ofzo even moeten controleren op Kiss.
Het is zo gedaan en er zijn zoveel kleintjes die het hebben
En het scheelt zoooooo veel ellende

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Oh Bieb, kan me voorstellen dat je vreselijk baalt, maar ja je kunt er nu niks meer aandoen toch?
Dus je eigen niet schuldig voelen hoor!!

Sterkte en succes voor Stephan!!

Groetjes Nathalie & Co

jee dat is niet leuk .ik had er ook nooit over gehoort, tot dat jij hij zei van kaya .ja het is nu dat je kaya heb, anders had je het messchien ook nooit geweten .nou stephan hoop dat je er naar een paar behandelingen af bent .sterkte jongen

groetjes marielle mama van
10-10-01