Stephan naar de tandarts

Ik moest vanmorgen naar de tandarts voor controle (geen gaatjes, yesss )
Stephan gaat vaak wel mee, maar blijft dan in de wachtkamer.

Maar nu is hij ruim 3,5 jaar en leek het me wel een goed plan als hij eens mee naar binnen ging.
Had hem gisteren al het één en ander erover verteld.
Peter was trouwens ook mee hoor (leek me wel handig als ik daar op die stoel lig, stel dat Steef doodsbang was, hihi. Zit je daar mooi…)

Maar goed, de tandarts keek natuurlijk eerst naar mij. Hij moest ff iets polijsten en vertelde meteen tegen Stephan dat hij dat enge geluid bij kleine kindjes niet doet
Bij kindjes gaat hij alleen de tandjes tellen

Toen ik klaar was hurkte hij bij Stephan neer.
Hij vroeg hou oud hij was en tot onze verbazing antwoorde Steef ook nog! (haha, normaal nogal verlegen in het begin)
Daarna vroeg de tandarts of hij even in zijn mondje mocht kijken naar zijn tandjes en ook DAT mocht!!!
Wow, stoere vent hoor, ons manneke

Er is nu ook een kaart voor Stephan aangemaakt en volgende keer gaat hij gewoon weer mee!

Dus, Stephan heeft nu ook zijn eerste échte tandarts-ervaring achter de rug

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 15 Mar 2005 14:21:27

heee leuk is dat he,wij nemen ze mee sinds ze 2 zijn,en spelenderwijs word er gekeken heel leuk doen ze dat,en hier mogen ze wat uit de la zoeken leuk kleinigheidje dus altijd spannend voor ze

Ow ja, vergat ik idd nog, hij mocht een speelgoedje uitkiezen

Groetjes, mamma van Stephan

Kika gaat vrijdag voor het eerst. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ik hoop zoals bij Stephan, dat klinkt erg goed.

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Goed hoor, tandarts is in principe ook niet eng natuurlijk, en als ze al jong meegaan, hopen dat ze het dan gewoon vinden, en er niks engs aan vinden. is het alleen te hopen dat ze niet al jong een gaatje hebben ofzo, want dan word het vervelender natuurlijk.

Gioia is de vorige keer ook al meegeweest, gewoon, op schoot bij pappa: en kijken wat de tandarts met mamma deed. vond ze super interessant allemaal. nou is ze altijd heel nieuwsgierig.
de volgende keer dat ik moet neem ik haar weer mee, en vraag ik of de tandarts vast effe wil kijken.
ze heeft nl nu haar voortanden, en heeft van mij daar een enorme spleet tussen georven.
ze zagen het op het consultatie bureau gelijk al, toen ze nog geeneens tanden had, dat het een spleet ging worden.
maar nu ze haar tandjes heeft: echt fietsenrekkie, net als mamma vroeger, net alsof er een complete tand mist.
misschien kan de tandarts vast inschatten of dat nog wat bijtrekt, of dat ze op een gegeven moment ook aan een beugel moet. ben ik gewoon nieuwsgierig naar.
ze laat hem vast gewoon kijken, iedereen mag haar tanden zien, en ze is niet verlegen ofzo.
nou zal je zien: heb ik dit getypt, word het een drama! nou ja, dan word mijn nieuwsgierigheid maar niet bevredigd dat is het nou ook weer niet waard.

mo

Zo wat een stoere vent zeg
Speeltjes doen het altijd wel goed he bij kinderen

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

Zo die Stephan gaat als een speer; bijna zindelijke en ook nog eens naar de tandarts.
Geweldig.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).