Stephan na-controle operatie

Morgenmiddag moet Stephan in het ziekenhuis terugkomen voor de na-controle van de operatie aan zijn neus- en keelamandelen.
Ben erg benieuwd of alles er goed uitziet.
Zeker omdat hij toch eventjes wat probleempjes had na de operatie en toen een peniciline kuur heeft gehad.
Maar volgens mij gaat het nu prima hoor!
Maar toch is het altijd fijn om dat uit de mond van een arts te horen

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. weet iemand trouwens hoe zo’n na-controle gaat? Gewoon even in z’n mondje kijken en klaar? Of uitgebreider? (denk zelf het eerste)

`Succes Meis, we horen het wel he?

Tries

Liefs Tries

Tsja, dat is nou hetgeen waar ik het meest “bang” voor ben.

Hij heeft al vaak naar een dokter toe gemoeten i.v.m. oor-ontstekingen en op het laatst was hij er echt bang van. Zo van: neeee, dokter niet oortje kijken!!
En een paar weken terug in het ziekenhuis met die operatie was natuurlijk helemaal de druppel.
Daar heeft hij daarna best last van gehad in de vorm van nachtmerries etc.

Dus vandaar dat ik écht hoop dat hij morgen niet in paniek schiet als hij dat ziekenhuis weer in moet en weer op de stoel moet bij die arts.

Ook wij wensen jullie heel veel succes natuurlijk morgen ! We zijn benieuwd hoe het gegaan is.

Groetjes Astrid

Oei, ik hoop niet dat ie werkelijk een doktersangst zal of reeds heeft ontwikkeld.

Succes morgen!

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Bedankt allemaal!
Ik hoop ook heel erg dat hij het niet eng vind. Maar hij is al zo bang sinds die tijd. Heeft weer helemaal een “mamma tik” zoals ik dat maar noem (continu aan me “hangen” , bij me willen zijn etc.)

Ik laat wel weten hoe het gegaan is!
Maar we hoeven pas om 15.50 uur hoor. Dus morgenavond dan

nou sterkte bieb, messchien kan je stephan voorbereiden op wat de dokter gaat doen .alleen even kijken of alles goed is .succes stephan mama blijft bij je je kunt het je bent een grote jongen

groetjes marielle en knuffels van tanja

We zijn zo benieuwd hoe het vandaag is gegaan in het ziekenhuis.

Groetjes Daan

Ja, ben het inderdaad helemaal vergeten te vertellen
Beetje druk hier.

Maar Stephan ging bij de kno-arts meteen huilen (hij wil helemaal niks meer weten van dokters die in zijn oor willen kijken).

Maar de uitslag was positief. Het ziet er goed uit nu.

De arts vertelde dat het héle grote, vieze, smerige, ontstoken amandelen waren geweest (tsja, zo zei hij het nou eenmaal letterlijk).
Dus Stephan kan er nu alleen maar op vooruitgaan betreft zijn gezondheid, het willen eten etc.

Verder vroeg de arts hoe het ging en ik zei dat hij er naar ons idee psychisch meer last van had dan lichamelijk (natuurlijk wel een paar dagen pijn).
Maar hij is dus sinds die tijd eerst boos geweest op ons, hij heeft nachtmerries gehad, durfde 's avonds niet te gaan slapen (heeft paar weken geduurd, gaat nu beter) en hij heeft een enorme verlatingsangst sinds die tijd.

De arts keek een beetje geschrokken, naar mijn idee (of verbaasd ofzo??) en hij zei dat het soms wel eens voorkomt dat kinderen zo reageren.

Nou ja, we hebben het gehad!!!
Da’s het belangrijkste!
Nu is het alleen afwachten of de oor-problemen e.d. inderdaad verleden tijd zijn. Maar ik denk persoonlijk van wel hoor.

a wel zielig voor stephan .hij had dus echt een trouwma van .nou gelukkig is alles in orde en hoeft hij er niet meer heen ik vindt je toch een dapere jongen stephan

groetjes marielle mama van tanja

Ach sneu hoor. Maar nu is het gelukkig weer voorbij. Heel goed hoor Stephan, je bent een hele kanjer !

Groetjes Daan

Gelukkig goed nieuws.
Nou maar hopen dat ie gauw die nare ervaringen is vergeten.

Nou, we zijn net naar de huisartsenpost geweest omdat Stephan gisterenmiddag en vanacht 40 graden koorts had en vandaag overdag 39 graden.

Mijn gevoel vertrouwde het niet en nou blijkt dus dat hij weer een oorontsteking heeft aan zijn linker-oor.

Pffffff…blijf aan de gang hiermee zeg!

De arts wilde eerst peniciline voorschrijven, maar aangezien hij dat 3 weken geleden ook al heeft gehad, kijken we eerst even of het spontaan weer weg gaat.
In de tussentijd krijgt hij paracetamol en als de koorts érger wordt dan moet hij alsnog een kuur.
Maar de koorts is vandaag toch minder dan gisteren, dus ik hoop dat het echt spontaan verdwijnt!

Het was wel heel zielig, want Steef was SUPER bang.
Hij zei dat hij wel alléén thuis ging blijven…(ach gossie).
Bij de huisarts ook meteen brullen, terwijl die man nog niks deed.
Echt zielig vind ik het, voel me ook zo rot dan.
Maar ja, je doet het uiteindelijk toch voor hém.
Omdat je niet wil dat hij onnodig pijn heeft etc.

Nou ja, we hebben het gehad.
Nu maar hopen dat hij snel beter is.

De huisarts was trouwens erg aardig voor Stephan en van de assistente kreeg hij nog een kleurplaat.

Gewijzigd door - Bieb op 17 Jul 2004 19:49:46

Weer een ontsteking, wat balen nou zeg! En het lag Stephan natuurlijk nog allemaal vers in het geheugen, dus die had er uiteraard geen zin in om mee te gaan.

Gelukkig is de koorts vandaag al minder geworden, hopelijk zet die trend zich voort.

Heel veel beterschap voor Stephan gewenst!

Goeiemorgen,

Steef heeft vanacht gelukkig wel doorgeslapen. Hij was alleen wel om 7 uur al wakker.

Met een beetje aandringen heeft hij een beetje yoghurt met bambix gegeten en daarna twee sinasprillen omdat hij toch best warm aanvoelde.

Koorts had hij dus wel, maar hoeveel weten we niet.
We hebben het niet opgemeten omdat hij helemaal panisch wordt dan.
Alleen als ik denk dat het echt weer veel hoger wordt, gaan we het meten natuurlijk.
Maar ik denk dat hij nu rond de 38,5 zit zonder paracetamol.

Hij is verder goed te spreken, maar dat is hij meestal wel.
Hij geeft ook nooit aan dat hij oorpijn heeft (helaas is dat voor ons dus geen “graadmeter” om te zien of het over is).

Dus, even afwachten maar!
Z’n oogjes staan nog niet helemaal lekker, en hij gaat vanmiddag gewoon naar bed om te slapen.

Bedankt voor jullie medeleven trouwens!

Beterschap hoor ! Gelukkig voor jullie en hem, heeft ie wel goed geslapen. Ik hoop dat het gauw weer beter gaat. Succes !

Groetjes Astrid