Stephan door de bocht :)

Zitten we vanavond met familie te eten bij een restaurant (lekker buiten op het terras aan het water!), zijn we op een gegeven moment aanbeland bij het “dessert”.

Dus we geven onze bestellingen door en mijn moeder zegt (met Steef op schoot) “ik wel wel een Dame Blanche”

Wat denk je dat Stephan daarna zegt?
“oma wil een ambulance!”

Hahahahaha!!! Heerlijk toch!

Liefs, mamma van Stephan

P.S. sinds kort zegt hij ook: ik heb helemaal vol met buik (ik heb een hele volle buik )

Gewijzigd door - Bieb op 28 Jul 2004 22:24:10

Hihi die ober of serveerster lag zeker ook in een deuk.

Zo zaten mijn ouders een keer met mij in een restaurant, ik was toen 3. Mijn ouders namen biefstuk met champignons en toen zei ik tegen de ober; ik lust ook tampons!
Nou die ober wist niet waar hij moest kijken!

Soms kunnen kinderen zulke leuke uitspraken hebben, zo zegt Lisa geen maFketel maar maGketel. Hihi ik laat het maar zo want het klinkt wel leuk.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Hahahahahahahahahhhaaa!!! Wat zullen jouw ouders blij geweest zijn met die uitspraak zeg (ahum) haha!!!

Groetjes, mamma van Stephan

Onze auto is bij de garage en we hebben nu een leen-auto (zelfde merk etc.).

Stephan ging gisterenavond nog even met zijn pappa naar de Albert Heijn.
Hij stapt voor het eerst in de leen-auto en zegt keurend:
“Zo zo! Dàt kost wat!”

Hahahaha!! Je kon me opvegen toen mijn vriend het vertelde joh
Waar haalt zo’n uk die woorden vandaan? Haha!

P.S. vanmorgen zegt hij, zeer verontwaardigd, tegen zijn grote (half-)zus: “ik ben geen baby hoor!!!”
Ze zijn knettergek met elkaar, maar zij vind het natuurlijk prachtig om hem op te tillen etc. Alleen wordt Steef natuurlijk steeds groter en “stoerder” hahaha!!
Die wil dat niet altijd meer.

Gewijzigd door - Bieb op 18 Aug 2004 17:04:55

Hahahaaaa, lachen he, met die peuters!

Nils had vanochtend ook zo iets:
Ik weet niet meer hoe we er op kwamen maar op een gegeven moment zegt Nils: Mama, melk komt van de kippen, he? Ik antwoord met; nee schat, melk komt van de koeien. Hij kijkt vervolgens zeer bedenkelijk en zegt dan; neeeee mama, melk komt uit de koelkast!!!
Waaaahhhhahaha, ik lag echt onder de tafel. KLeine wijsneus!!

Lag vanavond wéér in een deuk hoor!

Ik was op zijn bed het verhaaltje aan het voorlezen van het treintje naar dromenland (die ik hier laatst op de site had gezet).

Dit keer zat ik op mijn knieen voor zijn bed en dan voorover op bed geleund, steundend op mijn ellebogen.
Stephan kwam gezellig op zijn buik (op dezelfde manier) naast me liggen, handjes onder de kin.
Dat op zich vond ik al zo vertederend, mijn grote, maar toch ook nog kleine, stoere, aandoenlijke manneke.

Maar goed, even “to the point”
Nadat ik het verhaaltje 2x had voorgelezen, wilde hij dat ik nog verder las (als het aan hem ligt dan lees ik het 50x voor, haha!).

Dus ik zei tegen hem: “nog een klein stukje dan, alleen nog even over het treintje”.
Zegt hij (heel volwassen): "Oké, dat is goed hoor meis"
Woehahahahahahahahaa!!!
Dat “kopieert” hij dus van zijn vader hoor, haha! Die noemt mij vaak "meis"
Maar het is gewoon zo onwijs funny om dat zinnetje uit de mond van je net 3-jarige peuter te horen

Gewijzigd door - Bieb op 19 Aug 2004 01:01:20

hahaha, Bieb, geweldig toch!
En dan te bedenken dat je je een tijdje terug nog zorgen maakte over Stephan’s praten.

Nils heeft trouwens ook zo iets, als ik iets vraag aan 'm en hij reageert niet, dan vraag ik 't natuurlijk nog een keer. Waarop hij dan meestal zegt: Ja hoor, schat (op een nogal geirriteerde toon). Dan kom ik dus ook niet meer bij. Want ja, alles wat je zegt in 't bijzijn van die guppen, krijg je dus gewoon terug, he.

Elly, wat fijn dat we je hiermee een beetje hebben kunnen opvrolijken!!

Hahaha! Ik zie al helemaal voor me hoe Nils dat dan zegt!

En ze horen inderdaad ALLES! Echt, daar heb ik me weleens over verbaasd. Soms is Stephan aan het spelen en dan zeg ik iets tegen mijn vriend en ja hoor, komt spuit elf eraan en gaat zich er ook mee bemoeien, haha!
En dat terwijl je denkt dat hij helemaal opgaat in zijn spel, waar hij mee bezig is
Wel komisch trouwens hoor, om dan opeens een reaktie uit onverwachte hoek te horen, haha! Zeker van zo’n peuter. Dat klinkt gewoon altijd eigenwijs.

Hoi Armanda,

We waren gelijktijdig aan het posten hier.
Maar wat zal jij blij zijn dat Sylvan het opeens goed zingt zeg!
Ik ken die cd trouwens niet. Ga hem wel proberen te kopen voor sinterklaas, want dit jaar is Stephan zich voor het eerst echt bewust van het feit dat Sinterklaas komt.
Afgelopen jaar was hij 2,5.
Nog net ff te klein.
Maar nu is hij straks 3,5 jaar en hij heeft het nu al weleens over Sinterklaas.
Hij heeft van mijn broertje trouwens eens een boek gehad over sinterklaas speciaal voor peuters.
Rond november ga ik hem daar wel uit voorlezen. Is echt een leuk boek!

ja grapig is dat. ik kwam dinsdag middag thuis van me werk. en zit met me moeder te praten, tanja was in slapen gevallen op de bank. komt ze in ene om hoog ,nee mama mag je niet doen.en ze gaat weer leggen ,en me moeder en ik lachen in een deuk ,ja grapig ze wou ook even mee praten terwijl ze lag .die papgagaaitjes .

groetjes marielle trotse mama van tanja

Nou, Stephan blijft aan de gang hoor

Hij zat net op de stoel voor de computer naar de voorbij komende foto’s te kijken (screensaver, vind ie prachtig).
Dus ik ging ondertussen even naar de badkamer (recht er tegenover).
Zegt hij opeens: "heeee, mamma is in de badkamer"
Dus ik zeg: "Ja, mamma gaat even naar de wc, even plassen"
Antwoord: "Je mag ook wel poepen hoor…als je dat wil"
Dank je wel Steef, lief van je

oh ja, schei uit, we gaan dus over 2 weken op vakantie en ik heb Nils uitgelegd dat we naar Mallorca gaan en dat ligt in Spanje. Nils dacht even na en zei toen; he mama, daar woont Sinterklaas! Had hij dus toch nog onthouden van vorig jaar (hij was toen 2 jaar en 8 mnd.). Nu heeft hij 't dus over niets anders meer…zucht, wel grappig, maar ook errug vermoeiend, het duurt tenslotte nog zoooo lang voor zo’n joch voordat 't weer Sinterklaas is.

Ooooh, wat leuk!!! Waldo de Sint!
Maak je tegen die tijd eens een foto van je eigen sinterklaas? Ben wel benieuwd hoor!
Enne…de echte is al zooooooooo oud, die hoeft niet op te letten dat ie teveel doet ('s avonds)

Elly, wat leuk zeg!
Moet je trouwens ons nou horen (lezen, eigenlijk), 't is hartje zomer!!!

We moeten er wel weer een draai aan geven in Mallorca, Nils wil anders echt op bezoek bij de Sint. Denk dat ik maar zeg dat de Sint nu ook met vakantie is. 'ns kijken of Nils dat pikt.

hahaha leuk die eigenwijze kids, zo roep ik Daan s`ochtends soms wakker, maar als ie niet op wil staan en het lang duurt dan erger ik me soms. Scheinbaar zucht ik dan soms, want Evianne ( met dr 16 maanden ) die zucht dan en roept dan Daaaaaaaaaaaaaaan. Hahaha zo kom je jezelf weer tegen. Leuk hê ! Ik noem dr vaak wise-nut.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

O ja weer wat vergeten natuurlijk.
Elly, we laten je graag lachen en lachen natuurlijk ook net zo graag mee. Ben bijzonder blij dat je daarmee een beetje uit je dip komt. succes en lach ze, want lachen is zeker gezond !

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

wat leuk he de kinder uit spraken tanja had der ketting gevonden en die deet ze om en zegt wij gaan trouwen he mam .en als ik martin roep dan zegt tanja nee mama hij heet papa niet martin hihihihi

groetjes marielle trotse mama van tanja

Wat een uitspraken! Leuk hoor.
Gioia praat nog niet, ben benieuwd wat daar straks allemaal uit gaat komen.
Ze is nu al de hele tijd aan het kletsen, jammer dat daar niks van te verstaan is.

Stephan kwam laatst uit bad, bekeek zijn handen en had het tegelijkertijd over rozijntjes.
Ik vatte hem niet echt, maar goed, Stephan’s gedachten vliegen wel vaker van de hak op de tak

Nou kwam hij net wéér uit bad, keek weer naar zijn handjes en had het weer over rozijntjes…én over zijn vingertjes!
En TOEN viel het kwartje bij Bieb
Want als je lang in bad zit, dan zijn je vingers nogal gerimpeld.
En wat is een rozijntje? Juist! Hartstikke gerimpeld!!

Ik vond het wel grappig bedacht eigenlijk (rozijnen-vingertjes).

O ja, we reden laatst langs het station en dat is dus een “treinen-huis” (het dak van “ons” station loopt ook nog eens in een soort punt, net als bij een huis)

Gewijzigd door - Bieb op 26 Sep 2004 00:25:41

En eindelijk kan ik er ook eentje melden:

Vraag: Hoe heet het bedje van Mats, Jens?
Antwoord: een babykantje

Waar een combinatie van waarschijnlijk niet goed naar de uitspraak luisteren en weten dat je broertje nog maar een klein jongetje is, naar kan leiden.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Gewijzigd door - SeeSeeEm op 07 Oct 2004 22:20:45