Vanmorgen moest Stephan naar het consultatiebureau voor de jaarlijkse controle (als ze 1 jaar zijn hoef je meteen een jaar lang niet meer te komen. Was dus erg nieuwgierig naar lengte en gewicht etc!)
Maar goed, hij is nu dus 2 jaar en 3 maanden, is 87,5 cm lang en weegt 11,9 kilo.
Niet echt groot voor zijn leeftijd, maar geen probleem verder. En zelf vind ik het ook helemaal niet erg. Ze worden al snel genoeg groot!!
Maar met zijn spraak vonden ze hem toch wel achterlopen. Hij zegt alleen: pappa, mamma, opa en bah.
Ook als je hem “uitdaagd” (zo van: wat bedoel je dan, hoe heet dat dan) zegt hij het niet.
Hij “hummmmt” heel veel, zoals ze dat noemen.
Nu willen ze dus dat hij naar een logopediste gaat en naar het audiologisch centrum.
Vanmiddag om 3 uur hebben we een afspraak bij de huisarts, want die moet ons uiteindelijk doorverwijzen.
Nou heb ik het niet altijd zo met onze huisarts (heb het gevoel dat hij regelmatig vindt dat ik me onterecht zorgen maak, ook toen met die oor-ontstekingen) maar gelukkig heb ik een briefje van het consultatiebureau.
Daarin staat dat zijn taalbegrip goed is, de 4 woordjes die hij zegt, dat hij verder alleen “hummmt” en dat hij 2x negatief scoort op het van Wiechenschema.
Wat dat laatste inhoud weet ik niet helemaal eigenlijk.
Zal het eens aan de huisarts vragen straks.
Met audiologisch centrum neem ik aan dat ze bedoelen dat ze zijn gehoor testen.
Nou ja, ik hoor het zo wel.
Is er trouwens iemand die hier ervaring mee heeft?
Waarvan het kind op die leeftijd ook logopedie heeft gehad en/of naar het audiologisch centrum is geweest?
Groetjes, Bianca