Stephan bezig met zindelijk worden

Jaja, hij ging al weleens een enkele keer naar de wc (niet noemenswaardig)
maar nu zijn we écht bezig met hem zindelijk te krijgen.
We zetten onze schouders er eens flink onder!

We hebben een plas-kalender gemaakt en elke keer als hij op de wc geplast heeft mag hij een stickertje plakken (het bekende stickertjes-systeem dus)
Zodra de kalender vol is mag hij een kadootje uitzoeken en dat werd meteen al een “hijskraan auto”
Dus daar doen we het voor!

We zijn nu voor de 5e dag bezig, ik doe hem trouwens nu ook luierbroekjes aan.
Lekker makkelijk als ie naar de wc moet.

Hij begint het nu ook al redelijk door te krijgen geloof ik (ondanks dat het nog vaak misgaat, maar ja, je kan niet
alles hebben hè )

Maar gisterenavond zei hij onder het eten ineens: "Mam!!! Ik moet plassen, NU!"
Dus wij racen naar de wc en ja hoor, OP TIJD!!!
Hartstikke trots natuurlijk!
En vanmorgen was hij eerst te laat en daarna ook nét op tijd.
Gaat de goede kant op dus!!

Hij is op zich aan de “late kant” als ik dat zo om mij heen hoor en lees.
Maar dat boeit me weinig eigenlijk.
Hij was met meer dingen “laat” en het verbaasd me niks als hij nu snéller zindelijk is dan een ander kind…

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 15 Mar 2005 14:13:51

jaaaaaaa goed zo stephan grote vent hoor

Ja joepie dus, het zit er nu echt aan te komen al. Hopelijk gaat het steeds beter. Zet m op Stephan !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Tsja, je zal er ook zélf ff veel aan moeten doen (10x per dag op de wc zetten bij wijze van ) en ik was het in januari al van plan
Maar toen werd ik zo ziek (koorts, keelontsteking) daarna mijn verjaardag etc. etc.
En nu dacht ik: Hup! We gaan nu echt goed beginnen ermee!

En het lukt al aardig

Goed joh! Vind het het heel stoer, of heel normaal. Ik weet bij Kika de eerste keer dat ze op tijd zelf naar de wc geing, stond ik te juichen. Zij keek me aan alsof ik gek geworden was. Voor haar echt de normaalste zaak van de wereld .

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Haha, die mening heb ik inmiddels ook hoor!
Alles op z’n tijd!

Maarre…een beetje “pushen” kon in dit geval met zindelijk worden bij Stephan ff geen kwaad, hihi.
Ik kreeg namelijk de laatste paar weken een beetje de indruk dat hij het wel makkelijk vond zo, gewoon lekker in zijn luier plassen en mamma (of pappa) die de boel wel verschoont

Stephan goed zo! Knap hoor op de wc plassen. Dat is een hele kunst.

Bieb hou vol, Zal wel lukken denk ik .

Ik vind het knap hoor.

Daan plast op comando (hihihihaha) op het potje. Ben er ook trots op. Laatst ook bij oma geplast op de wc. Viel bijna met zijn billen in de pot.(whaaa).

Maar Stephan, knap hoor. Ga zo door.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Nou Stephan, je hebt een mooi kado uitgezocht, ik hoop dat het lukt om hem bij elkaar te plassen
niks erg als het eens niet lukt hoor!
al heel erg goed als het al af en toe lukt, dat je al weet dat je moet, en op tijd op de wc bent, ik vind het heel erg knap.
succes ermee hoor.
bieb ook natuurlijk, die nu 100 keer per dag op de wc is

enne: volgens mij heeft leeftijd er niet zo veel mee te maken, moeten ze gewoon zelf iets hebben van: nou, daar zie ik wel voordelen in (een mooi kado bv)
en een beetje puchen, als je denkt dat ie het wel makkelijk vind, zo’n pap en mam die op commando je luier verschonen lijkt me ook wel handig
hij lijkt er dus echt aan toe te zijn, om te oefenen, en wellicht heeft ie het nu zo onder de knie.

mo

he join the club!!! goed zo stephan !! ieder op zijn eigen tijd! en ongelukjes die duren een week (of maanden) hahhahaha neem je vriendinnetje SuperSofie, die red het meestal als we thuis zijn wel maar oweee als we een keertje ergens anders zijn, dan is de route naar een toilet echt te lang hoor!

groetjes Kim, mama van

en

Wauw wat super van Stephan!!!
Hihi die Bieb met d’r kalender (zeker wezen plassen bij ons )! Wij hebben vorige week de kalenders weggehaald, Lisa heeft een poppenwagen gekregen dus moesten de stickers weg.
Maar ja nu heeft ze een slaapkalender (niet dat dat haar veel uitmaakt, slapen bij pappa en mamma is veel leuker dan een sticker krijgen).
Maar heel goed hoor van Stephan.
Zet 'm op gozer, je kan het!!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hihi, ja het lukt aardig.
Vanmorgen riep hij dat hij moest plassen.
Dat zei hij gisterenochtend ook, maar toen moest hij niet.
Maar nu zei hij dat hij een plasje bewaard had
En ja hoor, dat klopte!
Hij voelt al zo snel aan nu wanneer hij het moet zeggen!
Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
Het blijft nog ff trainen natuurlijk, maar het komt echt snel goed denk ik

Enne…buurvrouw zei gisteren tegen hem: als jij ALLES op de wc doet (plassen én poepen) mag je met mij mee naar de winkels om wat uit te zoeken.
Lief van d’r hè, haha!
Steef nu helemaal gemotiveerd natuurlijk
Wordt wel verwend zo, maar ach…die ene keer. En t is voor een goed doel hoor

hoi stephan goed joh helemaal toppie ga zo door je kunt het. een een keer mis kan ook gebeuren

groetjes marielle mama van tanja

Goed zo Stephan!
Dat je maar gauw die hijskraanauto bij elkaar gespaard hebt!

en hoe gaat het tot nu toe bieb

Wisselend.

Gisteren met buiten spelen natuurlijk gewoon in zijn broek geplast (tsja, te druk met spelen).
Maar vaak als ik hem op de wc zet gaat het goed, komt er een plas uit.
Soms meld hij het zelf, maar nog niet vaak genoeg

Hij krijgt het in ieder geval nog niet voor elkaar om overdag zijn luierbroekje droog te houden.
Maarre…ben nog geen week bezig, dus komt allemaal goed!

nou toch goed hoor vind ik,

ik liet kaitlyn binnen gewoon in onderbroek lopen en ik liep met dweil erachter aan tot ze het vies ging vinden en ineens dan riep ze ik moet en dan moest ik ook rennen dan moest ze dus ook.

als ze buiten ging of we gingen weg deed ik ook nog een kuier om hoor

maare stephan grote vent hoor

quote:

ik liet kaitlyn binnen gewoon in onderbroek lopen en ik liep met dweil erachter aan tot ze het vies ging vinden en ineens dan riep ze ik moet en dan moest ik ook rennen dan moest ze dus ook.

Hihi, dat bewaar ik voor het laatst hoor, als het écht niet gaat lukken

ach bieb het komt goed de aanhouder wint toch ??? het begin is er .ja want als hij straks naar school gaat ,dan moet het wel lukken , anders heb je een probleem .maar tanja is al een tijd zindelijk en van de week smiddags, plasten ze in de broek gewoon weer veel te laat. maar dat deet ze twee dagen achter elkaar ,ja toen werd ik wel even boos ,en toe heb ik tegen haar gezegt dat ze geen k3 meer mocht kijken .en als ze het niet meer doet dat ze dan wel mag kijken .en gezegt dat ze optijd naar de wc moest gaan, want anders kan ze niet naar de grote school .maar het gaat weer goed nu hoop ik hihihihihihih

groetjes marielle mama van tanja

Nou, het ziet er naar uit dat meneertje zindelijk is hoor!
Ben zo trots joh!
Nog maar een week zijn we bezig!
Had ik echt niet durven hopen.
Hij zegt nu elke keer wanneer hij naar de wc moet.
En het grappige is dat hij 's nachts het snelst zindelijk was, haha!

Het enige dat nu nog steevast “mis gaat” is dat hij dus niet op de wc poept.
Gisteren en vandaag heeft hij een minuut nadat hij van de wc af was, in zijn broek gepoept.
Terwijl hij dus vlak daarvoor op de wc zat.
Maar goed, dat hoor ik vaker. dat dat wat langer duurt.
En je kan niet alles in 1x hebben hè

Ben al reuze trots zo!!!

Zo te horen heeft ie het helemaal door.
Ja, van dat poepen op de w.c. hoor je idd vaker dat dat wat later komt, maar ik heb nog nooit gehoord dat het nooit is gekomen , dus dat zal ie vast en zeker ook onder de knie krijgen.

Goed zo Stephan, vooral zo door blijven gaan.